گاردین: ۲۳ درصد بزرگسالان آمریکایی هولوکاست را افسانه می‌دانند

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که دو سوم بزرگسالان این کشور نمی‌دانند هولوکاست چیست.

به نقل از گاردین؛ دو سوم بزرگسالان در آمریکا نمی‌دانند شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی کشته شده است. یک نفر از هر ۱۰ آمریکایی نیز فکر می‌کند هولوکاست را یهودیان به وجود آورده‌اند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی مدعی هستند شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم به دست آلمان هیتلری کشته شده‌اند؛ همین موضوع بهانه تشکیل اسراییل و جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که همه تلاش آمریکا و اسراییل برای القاء مفاهیم مربوط به هولوکاست در ذهن مردم ایالات متحده چندان هم موفقیت‌آمیز نبوده است به طوریکه نیمی از مردم آمریکا حتی نمی‌توانند یکی از اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی را نام ببرند.

۲۳ درصد می‌گویند هولوکاست افسانه است یا در مورد آن اغراق شده است و ۱۲ درصد هم گفته‌اند حتی یک بار هم در عمرشان نام این واقعه را نشنیده‌اند. این درحالی است که آمریکایی‌های جوان‌تر اطلاعات بیشتری در مورد هولوکاست دارند.

رییس کنفرانس یهودیان آمریکا این آمار را شوکه‌کننده و ناراحت کننده خواند و گفت: حالا که بخشی از بازماندگان هولوکاست زنده هستند، با این آمار مواجه هستیم اگر آنها بمیرند اوضاع بدتر هم خواهد شد.

خبر اصلی را در گاردین ببینید

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.