درگذشت یکی از سران عرفان کابالایی

یکی از سران جریان عرفان کابالایی روز گذشته در لوس آنجلس امریکا درگذشت.

به گزارش نیویورک تایمز خاخام فلیپ برگ از سران عرفان یهودی‌ (کابالا) روز دوشنبه در لوس آنجلس امریکا بر اثر نارسایی تنفسی و در سن 86 سالگی درگذشت.
 

برگ با تاسیس مرکز بین المللی عرفان کابالا در نیویورک یکی از تاثیرگذارترین افراد در گسترش و معرفی عرفان کابالایی یهودی در امریکا و جهان به شمار می رفت.
 

کلاس های عرفان خاخام برگ بسیاری از بزرگان عرصه هنر و تجارت و سیاست امریکا و جهان را به خود جذب کرده بود و بسیاری از افراد مشهور در این کلاس ها حاضر می شدند.
 

در طرف مقابل عده ای از یهودیان سنتی نیز وی را به کلاهبرداری و شارلاتان گری متهم می کنند. یکی از مهمترین دلایل این ادعای آنها فروش دو محصول به اصطلاح عرفانی در مرکز تحت مدیریت برگ بوده است.
 

یکی از این محصولات آب مقدس و دیگری دستبند ضد شیطان بوده که به مبالغ گرافی فروخته می شده و اکثر بزرگان عرصه سینما و تجارت از آن استفاده می کنند.
 

برگ مدعی بوده که این آب شفا دهنده و آن دستبند هم دور کننده نظرهای شیطانی از فرد استفاه کننده است.
 

اما بسیاری از مشاهیر هنری امریکا نیز وی را بسیار گرامی داشته و معتقدند وی راه زندگی را به آنها آموخته و معنای اختیار انسان در انتخاب سرنوشت و نیز مفهوم رستاخیز را به آنان یاد داده است و بدین وسیله آنها از سردرگمی فکری رهایی یافته اند.
 
یکی از سران جریان عرفان کابالایی روز گذشته در لوس آنجلس امریکا درگذشت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.