نخست وزیر بنگلادش: فداکاری امام حسین (ع) برای تحقق حقیقت و عدالت بود

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش و محمد عبد الحمید رییس‌جمهوری این کشور روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی، پیام‌هایی در رثای سرور و سالار شهیدان منتشر کردند و فداکاری امام سوم شیعیان را برای تحقق عدالت و حقیقت توصیف کردند.

به گزارش «داکا تریبیون»، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در پیام خود گفت: فداکاری امام حسین علیه السلام و یارانش برای برقراری حقیقت و عدالت در جامعه بود و این فداکاری یک نمونه بارز و ارزشمند برای تمام امت اسلام است.

وی افزود: امسال در شرایط بحرانی به عزاداری امام حسین علیه السلام می‌پردازیم. خداوند صبر و ایمان امت اسلامی را در سختی‌ها می‌سنجد. همه باید در ساخت یک جامعه آزاد و پویا در بنگلادش که با روح عاشورای مقدس آمیخته شده است تلاش کنند.

محمد عبد الحمید رییس‌جمهور بنگلادش نیز پیامی گفت: عاشورای حسینی یک روز مقدس و روزی است که تمام امت اسلامی در ماتم آن هستند.

وی افزود: در روز دهم ماه محرم، امام حسین علیه السلام، نوه حضرت محمد (ص) پیامبر اعظم اسلام، خانواده و یارانش در مبارزه با سربازان یزید به شهادت رسیدند تا حقیقت و عدالت را در جامعه برقرار کنند. از خود گذشتگی والای آن‌ها تا ابد در تاریخ اسلام و جهان ثبت شده است.

رییس‌جمهوری بنگلادش تاکید کرد: واقعه غم انگیز کربلا به ما الهام می‌دهد تا هیچ گاه در مقابل بی‌عدالتی و ظلم سکوت نکنیم و مسیر راستی و عدالت را پیش گیریم. اسلام دین صلح و دوستی است. این دین ما را از خصلت‌هایی مانند دشمنی، حسادت و خشونت برحذر می‌دارد. من امیدوارم که مردم بنگلادش از ارزش‌های عاشورا مانند پایبندی به حقیقت و عدالت درس بگیرند.

مراسم عزاداری عاشورا امسال در بنگلادش به دلیل گسترش ویروس کرونا با محدودیت برگزار شد و پلیس و دولت این کشور از عزاداران حسینی خواسته‌اند تا به صورت محدود در مساجد محلی به عزاداری بپردازند.

روز عاشورا در بنگلادش عزای عمومی و تعطیل رسمی است. و رسانه‌های صوتی و تصویری و روزنامه‌ها با انتشار گزارش‌ها و فیلم‌های مستند به شرح واقعه کربلا می‌پردازند و در مورد اهمیت آن گزارش می‌دهند.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.