مسجد صحابه؛ قطب گردشگری در «شرم‌الشیخ» مصر

مسجد صحابه در شهر «شرم‌الشیخ» در جنوب استان سیناء مصر قطب گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود.

مسجد صحابه؛ قبله گردشگری در شرم الشیخ .

مسجد صحابه در منطقه بازار تجاری قدیمی در شهر شرم الشیخ در جنوب استان سیناء در مصر واقع شده است.

با این که این مسجد در سال ۲۰۱۱ ساخته شد اما در ماه مارس ۲۰۱۷ درهای آن به روی نمازگزاران گشوده شده تا دومین مسجد بزرگ شرم‌الشیخ و یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر به شمار رود.

مسجد صحابه در ورودی شرم‌الشیخ که به «شهر صلح» شهرت یافته، پشت به کوه و مشرف به دریای سرخ است.

این مسجد که نمادی منحصر به فرد در معماری معاصر اسلامی به شمار می‌رود، گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف را به خود جذب می‌کند. به گونه‌ای که بسیاری از آنها دوست دارند در کنار آن به عنوان یکی از نمونه‌های معماری اسلامی قدیمی عکس یادگاری بگیرند.

مسجد زیبای صحابه با گنجایش بیش از ۳ هزار نمازگزار در مساحتی بالغ بر ۳ هزار و سه متر بنا شده و شامل دو مناره به ارتفاع ۷۶ متر و تعداد زیادی قبه می‌شود.

صحن اصلی این مسجد در ارتفاع ۳۶ متری و به وسعت هزار و ۸۰۰ متر با گنجایش ۸۰۰ نمازگزار است.

یک مرکز فرهنگی اسلامی جهانی، یک کتابخانه دینی و فرهنگی به زبان‌های مختلف، ۳۶ سرویس بهداشتی، ساختمان‌های خدماتی و واحدهای تجاری که وقف مسجد هستند، از دیگر امکانات این جاذبه گردشگری به شمار می‌روند.

محمد عبدالناصر، عکاس مصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری سیان ان عربی از علاقه خود به ثبت تصاویر این مسجد برای بیان زیبایی‌های معماری آن که در مصر بی‌نظیر است، گفت.

به نظر عبدالناصر مسجد صحابه با زیبایی‌های معماری خود که از نظر ستون‌ها و اجزاء بیانگر معماری اسلامی است، ممتاز شده است.

قرار گرفتن این مسجد در مکانی بی‌نظیر و در مرکز بازار گردشگری قدیمی و در میان محل فروش سوغات و یادگاری‌ها از دیگر جاذبه‌های این مسجد به شمار می‌رود.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.