جهان اسلام باید فکری به حال خود کند

جمیل چیچک رئیس مجلس کبیر ترکیه به انتقاد از شرایط فعلی مسلمانان در جهان پرداخت.

 

وی گفت: چرا در زمان حاضر تمام وقایع در جغرافیای جهان اسلام رخ می‌دهد؟ اسلام دین صلح و دوستی است اما در همه جا با گفتن تکبیر به جان یکدیگر می‌افتند و یکدیگر را می‌کشند. هر دو طرف مسلمان‌اند. این را دین امر کرده یا پیامبر(ص) یا بزرگان دین؟ باید سخت به این مسئله اندیشید.

 

به گزارش پایگاهstargazete  ترکیه، چیچک افزود: کشورهای اسلامی در ثروتمندترین نقاط جهان زندگی می‌کنند اما فقیرترین مردم هم در همین جغرافیا ساکن‌اند. ثروت این سرزمین‌ها هیچ نفعی برای ساکنان آن ندارد. چه زمانی مسلمانان به خود خواهند آمد؟ مسلمانان هم‌چون برادرند و باید مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند. چرا باید دست به سلاح برد؟ باید این مشکلات را حل کرد. 

 

چیچک سپس به مقایسه آمریکا با کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: مردم آمریکا نیز از چندین ملیت و نژاد شکل گرفته‌اند اما در دموکراسی و  صلح و خوش‌بینی زندگی می‌کنند ولی در جوامع اسلامی شاهد مرگ انسان‌ها و رانده شدن انسان‌ها از سرزمین خودشان هستیم. در این میان عالمان دینی نقش برجسته‌ای دارند.

 

رئیس مجلس ترکیه سپس در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت حجاب در ترکیه گفت: در خیابان‌ها با حجاب و بی‌حجاب را در کنار یکدیگر می‌بینید. مردم با یکدیگر مشکلی ندارند. مشکل از سیاست‌مداران و قانون‌گذاران است. رواداری و خوش‌بینی بزرگ‌ترین قانون است. این مسائل را نباید با قانون حل کرد.

 
جمیل چیچک رئیس مجلس کبیر ترکیه به انتقاد از شرایط فعلی مسلمانان در جهان پرداخت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.