جو بایدن به مسلمانان وعده داد و حدیثی از پیامبر اسلام را یاد کرد

جو بایدن، معاون رییس جمهور پیشین آمریکا خطاب به مسلمانان این کشور اعلام کرد که در صورت راه‌یابی به کاخ سفید از آنها حمایت خواهد کرد. حمایت او شامل تلاش برای تصویب قانون جرم نفرت پراکنی، استخدام کارکنان مسلمان و لغو ممنوعیت ورود مسلمانان برخی از کشورها به آمریکا خواهد بود.

بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری در یک رویداد مجازی خطاب به مسلمانان گفت: “من می‌خواهم با همکاری شما کاری کنیم تا خواسته‌های شما در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شود و با هم دوباره کشورمان را بسازیم. من رییس جمهوری خواهم بود که نظرها و دغدغه‌های روزمره مسلمانان آمریکا را پی گیری کنم، بشنوم و خواسته‌های آنها را در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار دهم.”

بایدن سخنان خود را در قالب یک رویداد و کنفرانس مجازی در راستای کارزار “یک میلیون رأی مسلمانان” انجام داد که توسط شاخه سیاسی یکی از نهادهای فعال مدنی مسلمان در آمریکا Emgage Action شکل گرفته است.

هدف این کارزار تشویق مسلمانان برای حضور یک میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

Emgage Action از جمله گروه‌هایی است که پس از کنار کشیدن برنی سندرز از روند انتخابات، حمایت از جو بایدن را در دستور عمل کار خود قرار داده است.

بایدن در صحبت‌های خود اسلام را ” یکی از بزرگ‌ترین ادیان” توصیف کرد و نفرت پراکنی علیه مسلمانان و همچنین انتصاب افرادی برای شغل‌های حکومتی که پیشینه ضد مسلمان دارند را محکوم کرد.

بایدن در ادامه صحبت‌های خود به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد: “هریک از شما منکری را دید با دست خود آن را تغییر دهد، اگر نتوانست با زبانش تغییر دهد (اعتراض کند) و باز اگر نتوانست در قلبش آن را انکار کند.”

او گفت:” ما می‌توانیم با همدیگر امور اشتباه را درست کنیم و جهان بهتری بسازیم؛ با قلب‌هایمان، با دست‌هایمان و با رأی‌هایمان.”

در این کنفرانس مجازی برخی از سیاستمداران دموکرات و فعالان مسلمان مانند الهان عمر، رشیدا طالب، دبی دینگل، اندی کیم، اندی لوین، عبدل السید و لیندا سارسور نیز شرکت کردند.

پیش از این گروهی از نمایندگان مسلمان کنگره از جمله الهان عمر و کیت الیسون (که سابقاً طرفدار سندرز بودند) در یک بیانیه حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده بودند.

بر اساس داده‌های یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ مسلمانان نسبت به سایر گروه‌های دینی آمریکا کمتر در انتخابات ریاست جمهوری پیشین مشارکت کردند.

بنابراین در این دوره از انتخابات گروه‌های فعال مدنی مسلمان مانند Emgage Action از طریق روش‌های گوناگون مانند ارسال پیام یا تبلیغ حضوری خانه به خانه در حال تلاش برای افزایش مشارکت مسلمانان هستند.

به گفته تلاش فعالان مدنی باعث رشد ۲۵ درصدی میزان ثبت نام برای شرکت در انتخابات میان دوره سال ۲۰۱۸ در بین مسلمانان ایالت‌های اوهایو، میشیگان، ویرجینیا و فلوریدا شده است. با وجوداین، فقط حدود نیمی از افراد ثبت نام کرده در این ایالت‌ها برای رأی‌دهی پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

مترجم: نفیسه نیک بخت

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. علی

    سگ زرد برادر شغال است.به این فرد اعتماد نکنید این فرد یکی از حامیان سرسخت اسرائیل است.

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.