از گسترش تشیع جلوگیری می‌کنیم

عبدالحلیم معظم شاه سلطان مالزی با ابراز نگرانی از شیوع آموزه‌های شیعی در این کشور خواستار برخورد جدی با اشاعه‌دهندگان این مذهب شد.

'عبدالحلیم معظم شاه' 85 ساله که پیش تر سلطان ایالت کداح مالزی بود در تا 22 آذر 1390 به عنوان چهاردهمین پادشاه مالزی و جانشین'میزان زین العابدین' پادشاه این کشور معرفی شد.
 

چندی پیش وی از تمامی نهادهای مرتبط خواست تا با تمام قوا موضوع گسترش تشیع در مالزی را بررسی کنند.

 

به گزارش ایسنا، شیخ محمد بدرالدین احمد، مفتی ایالت کداه با اعلام مطلب فوق گفت: سلطان عبدالحلیم معظم شاه در دیدار با من این سخنان را اظهار کرد و از افزایش جدی گسترش تفکر شیعی در مالزی به ویژه ایالت کداه به رغم ممنوعیت این مذهب در کشور ابراز نگرانی کرد.

 

وی تصریح کرد: سلطان هم‌چنین گفت که باید مجازات شدیدی برای کسانی که به گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی اقدام می‌کنند، اعمال شود.

 

محمد بدرالدین اظهار کرد: جوان‌ترها زودتر از دیگران به تفکر شیعه روی می‌آورند زیرا به آن‌ها پیشنهاد پول و سفرهای خارجی می‌شود.

 

چندی پیش نیز زمیهان مت زین، یکی از مقامات بلندپایه وزارت کشور مالزی مدعی شده بود که برخی از محققان مذهبی از سوی سفارت ایران در مالزی پول دریافت می‌کنند تا آموزه‌های شیعی را در مالزی توسعه دهند.

 

وی ادعا کرده بود که این افراد دریافت پول از مامور فرهنگی سفارت ایران در مالزی بابت این کار را تایید کرده‌اند. این افراد برای شیوع آموزه‌های شیعی از سوی سفارت ایران حقوق دریافت می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین به پیروان خود گفته‌اند که روابط نزدیکی با سفارت دارند.

 
عبدالحلیم معظم شاه سلطان مالزی با ابراز نگرانی از شیوع آموزه‌های شیعی در این کشور خواستار برخورد جدی با اشاعه‌دهندگان این مذهب شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.