میلیونها کاتولیک لبیک گویان پاپ درروز دعا برای سوریه

پاپ بار دیگر خواستار برقرار صلح و پایان جنگ در سوریه شد: جنگ همیشه برای بشریت یک شکست است

پاپ فرانسیس در یک مراسم دعا که در میدان سن پیتر برگزار کرد، خواستار برقراری صلح و آشتی در سوریه شد. میلیون‌ها کاتولیک در سراسر جهان نیز در این روز دعا و روزه به پاپ ملحق شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پاپ فرانسیس در حضور ده‌ها هزار نفر که در میدان سن پیتر جمع شده بودند و بسیاری دیگر که از کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها این مراسم را دنبال می‌کردند اظهار داشت: بگذارید برای برقراری صلح و آشتی در سوریه، خاورمیانه و کل جهان دعا کرده و تلاش کنیم.

پاپ خواستار "فریاد صلح" بشریت علیه جنگ و به خصوص مداخله‌جویی نظامی آمریکا و فرانسه علیه سوریه شد.

وی افزود: همیشه جنگ یک شکست برای بشریت است.

پاپ هفته گذشته نیز با ارسال نامه به سران کشورهای عضو گروه 20 که در سن پترزبورگ روسیه گردهم آمدند، از آنها خواست که دست از پیگیری اقدام نظامی بیهوده بردارند.

مقامات واتیکان با هشدار نسبت به مداخله نظامی در سوریه، اعلام کردند که این اقدام ممکن است به وسیع‌تر شدن دامنه درگیری‌ها و ضربه خوردن اقلیت مسیحی خاورمیانه بیانجامد.

پاپ همواره خواهان مذاکرات فوری صلح و پیگیری روند آشتی در سوریه و تلاش‌های انسان دوستانه برای کمک به شهروندان این کشور بوده است.

احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سنی‌های سوریه و سراسقف قسطنطنیه و رهبر دینی ارتدوکس‌های جهان نیز با حمایت از اظهارات پاپ به این دعا و نیایش ملحق شدند. مسلمانان فرانسه نیز روز جمعه در مسجد بزرگ پاریس به نیایش پرداختند.

شیخ عبدالمیر قبلان، معاون مجلس اعلای شیعیان لبنان و رهبران مسیحی آمریکای لاتین و حوزه بالکان نیز از این اقدام حمایت کردند.

در شهر آسیسی ایتالیا نیز به همین مناسبت یک پرچم بزرگ برافراشته شد. این اولین بار نیست که کلیسای کاتولیک با جنگ‌طلبی‌های آمریکا مخالفت می‌کند. در گذشته نیز پاپ‌های پیشین با جنگ در عراق و ویتنام مخالفت کردند.

آخرین باری که واتیکان چنین مراسم دعا و نیایشی را برگزار کرد به دوره پاپ ژان پل دوم و پس از حمله 11 سپتامبر 2001 به آمریکا برمی‌گردد.
پاپ بار دیگر خواستار برقرار صلح و پایان جنگ در سوریه شد: جنگ همیشه برای بشریت یک شکست است

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.