تبریز در سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی عضو شد

شهر تبریز به همراه شهرهای مشهد مقدس، اصفهان و شیراز به عضویت رسمی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی OICC درآمد.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیزدهمین دوره مجمع عمومی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی در مکه مکرمه در حالی برگزار شد که در جلسه هیئت مدیره و شورای اداری سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی، با رایزنی هیئت تهران، شهرهای مشهد مقدس، اصفهان، شیراز و تبریز به عضویت رسمی این سازمان درآمدند.

 

چندی پیش شهردار تهران محمدباقر قالیباف با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل این نهاد بین‌المللی عضویت شهرهای یاد شده را توصیه کرده بود. هیئت شهرداری تهران در حاشیه این جلسه رایزنی‌های گسترده‌ای برای کسب آرای مورد نیاز برای پیوستن این شهرها به عضویت رسمی این سازمان انجام داد.

 

برخی از این شهرها تاکنون به شکل غیررسمی در سازمان مذکور عضویت داشتند و عضویت اصفهان در دوره گذشته حد نصاب آرا برای عضویت را کسب نکرده بود. همچنین در نشست هیئت مدیره، اختصاص جایزه‌ای به شهر مقدس مشهد با حمایت تهران به تصویب رسید.

 

سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی OICC سازمانی بین‌المللی است که در سال 1980 تأسیس شد و 141 شهر از 54 کشور عضو کنفرانس اسلامی در آن عضویت دارند و شهرداری تهران عضو هیئت مدیره این اجلاس است. 

 

همچنین در حاشیه اولین روز این کنفرانس، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران با شهرداران مکه و تونس، مقامات شهری ترکیه و دبیرکل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

گفتنی است در انتخابات هیئت مدیره سیزدهمین دوره مجمع عمومی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی، تهران با اکثریت مطلق آرا برای یک دوره دو ساله دیگر به عنوان عضو شورای اداری و هیئت مدیره درآمد شورای اداری انتخاب شد. شورای اداری عالی‌ترین مرجع سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی به شمار می‌رود و اصلی‌ترین تصمیمات این سازمان در این شورا اتخاذ می‌شود.

 
شهر تبریز به همراه شهرهای مشهد مقدس، اصفهان و شیراز به عضویت رسمی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی OICC درآمد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.