ساندی تایمز: دشمنی‌های سری علیه مسلمانان در چین

روزنامه ساندی تایمز با اشاره به عملیات ترور و اعدام مسلمانان چینی از سوی نیروهای امنیتی این کشور که باعث کشته شدن مسلمانان زیادی شد، نوشت: جنگ سری بزرگی علیه مسلمانان چینی در جریان است که رسانه‌های گروهی از آن بی‌اطلاع هستند.

به گزارش شفقنا به نقل از روزنامه السبیل،  ساندی تایمز تصریح کرد: قلمرو شین کیانگ در زمان کنونی شاهد موج جدیدی از خشونت میان نیروهای امنیتی و مسلمانان محلی است که تاکنون صدها مسلمانان در اثر آن با استفاده از ترور، چاقو و اعدام جان خود را از دست داده‌اند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: به دور از چشم دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌های گروهی و به نام مبارزه با جدایی طلبان و تروریست‌ها، اخیرا مرگ بیش از 200 مسلمان ثبت شده است.

لازم به ذکر است، قلمرو شین کیانگ، یک منطقه مهم و حیاتی برای چین است که اغلب ساکنان آن را مسلمانان ایغور تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر در اثر تلاش دولت برای تغییر شکل جمعیتی آن، شاهد خشونت های وسیعی بوده است.

به نوشته ساندی تایمز نیروهای امنیتی چین اقدام به تعقیب و بازداشت زنان باحجاب و مردانی می‌کنند که محاسن خود را به نشانه پای‌بندی به آموزه‌های اسلامی بلند می‌گذارند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.