درخواست روزافزون از حکومت بریتانیا برای بازگشایی مکان‌های مذهبی

حکومت انگلیس با درخواست روزافزون بازگشایی سریع‌تر مکان‌های مذهبی به روی عموم پس از دوماه تعطیلی مواجه است. بر اساس قدم سوم برنامه ترمیمی حکومت انگلیس کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و معابد همزمان با آرایشگاه‌ها، سینماها و بارها قرار است در تاریخ ۴ جولای با رعایت شرایط بهداشتی و فاصله اجتماعی امکان فعالیت داشته باشند.

برخی از کشیش‌ها از رهبران کلیسای انگلیس درخواست کرده‌اند که حکومت را تحت فشار دهد تا بازگشایی مکان‌های مذهبی را زودتر و در قدم دوم برنامه‌ترمیم قرار دهد. آنها معتقدند اگر درب‌های فروشگاه‌ها قرار است از اواسط ماه ژوئن باز شوند، مکان‌های مذهبی نیز باید زودتر اجازه از سر گیری فعالیت‌های عمومی خود را کسب کنند.

حکومت بریتانیا در پاسخ به این درخواست‌ها احتمالاً برنامه گام به گامی را در نتیجه مذاکرات با رهبران مذهبی اجرا کند؛ به نحوی که مکان‌های مذهبی زودتر بتوانند به صورت محدود و خصوصی‌تر مجدداً امکان برگزاری مراسم عبادت و دعا را داشته باشند.

بر اساس یک نظرسنجی حدود نیمی از مردم بریتانیا معتقدند که عبادت گاه‌ها ازجمله کلیساها درصورت رعایت فاصله اجتماعی باید زودتر از ماه جولای بازگشایی شوند و یک سوم از بریتانیایی‌ها با تعجیل در بازگشایی مکان‌های مذهبی مخالف‌اند.

همچنین ۷۵ درصد از کشیش‌ها، روحانیون مذهبی و مقامات رسمی کلیسا معتقدند که تعطیلی کلیساها در اثر قرنطینه تأثیر منفی بر اجتماعات محلی گداشته است. بسیاری از رهبران کلیسا به خصوص کلیساهای با اکثریت سیاه پوستان در خواست بررسی قضایی فشار حکومت بر کلیساها در دوران قرنطینه و عدم اولویت دهی به بازگشایی کلیساها در برنامه ترمیمی حکومت شده‌اند. آنها معتقدند تعطیلی اجباری کلیساها امری نامتناسب و خلاف ماده ۹ اعلامیه حقوق بشر اروپا است.

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.