«به مادرت بگو» کمپین مقابله با حمله به زنان مسلمان

برخورد با مسلمانان در کشورهای اروپایی روز به روز در حال افزایش است. مهم‌ترین کشورهایی که اسلام‌ستیزی در آن‌ها به اوج رسیده، فرانسه و انگلستان است.

 

«بارها مورد حمله قرار گرفتم»، «به من مشت زدند»،‌«به رویم آب دهان انداختند»، «مرا هل دادند و به زمین افتادم»،‌«محکم به سرم زدند و عمداً مرا مقابل همسر و فرزندم به زمین انداختند،‌ آن زمان هفت ماهه باردار بودم». این‌ها جملاتی است که یک زن مسلمان محجبه ساکن انگلستان که نمی‌خواست نامش فاش شود به زبان آورده است. او کمپین و تشکل کمک‌رسانی به زنان مسلمان با نام «Tell Mama» به معنی «به مادرت بگو» راه‌اندازی کرده است.

 

در سایت این تشکل، شرح حال زنان مسلمانی درج می‌شود که از سوی غیر مسلمانان مورد حمله قرار گرفته‌اند. این سخنان از طریق تلفن و پیام کوتاه و یا ای‌میل به سایت می‌رسد. آنان بیان می‌کنند که چگونه در خیابان و یا حتی سایت‌های اینترنتی به دلیل مسلمان و محجبه بودن مورد توهین یا حمله قرار گرفته‌اند.

 

به گفته فیاض مقال که از سال 2012 این سایت را راه‌اندازی کرده، در عرض 18 ماه، 1200 مورد حمله و توهین به مسلمانان که در انگلستان یا فرانسه روی داده، در این سایت ثبت شده است. به گفته مقال، این حملات روز به روز افزایش می‌یابد. به عقیده او بیشتر حملات و توهین‌ها نه در کوچه و خیابان بلکه در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مثل تویتر و فیس‌بوک رخ می‌دهد. این توهین‌ها و حمله‌ها گاه به تهدید جانی نیز منتهی شده می‌شود.

 
برخورد با مسلمانان در کشورهای اروپایی روز به روز در حال افزایش است. مهم‌ترین کشورهایی که اسلام‌ستیزی در آن‌ها به اوج رسیده، فرانسه و انگلستان است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.