در همایش داکار پیشنهاد شد: تأسیس رسانه‌‌های اسلامی فرانسه‌زبان

شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان در شهر داکار، پایتخت سنگال، پیشنهاد راه‌اندازی رسانه‌های جمعی اسلامی را مطرح کردند.

به گزارش ایکنا، شرکت‌کنندگان در همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان با بیان این‌که رسانه‌های مختلفی که به پخش برنامه به زبان فرانسه مشغول هستند، خط‌مشی یکسانی ندارند، تأسیس رسانه‌های جمعی اسلامی با رویکرد مشترک را خواستار شدند.

حاضران در این همایش چهارروزه که از جمعه آغاز و امروز چهارم شهریورماه به پایان می‌رسد، عنوان کردند: با توجه به وجود رسانه‌های مختلف در عصر حاضر، مسلمانان کشورهای فرانسوی‌زبان هم به رسانه‌هایی با رویکرد مشترک نیاز دارند تا از طریق آن بتوانند به اطلاعات درست و موثق دسترسی داشته باشند.

«عبدالله سار»، نماینده کشور موریتانی در این همایش، با اشاره به این‌که مسلمانان فرانسوی‌زبان از داشتن رسانه‌های جمعی اسلامی محروم هستند، تاکید کرد: اغلب رسانه‌هایی که برای مسلمانان برنامه پخش می‌کنند به زبان انگلیسی هستند و به همین دلیل مسلمانانی که در کشورهای فرانسه‌زبان آفریقایی زندگی می‌کنند، به اخبار و اطلاعات به‌روز و موثق دسترسی ندارند. بنابراین باید به فکر راه‌اندازی رسانه‌هایی باشیم که زندگی این گروه از جامعه جهانی را نیز تحت پوشش خود قرار دهند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این رسانه‌های مشترک اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه نیازمند هم‌فکری و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان در این همایش است چراکه حاضران در این گردهمایی بزرگ نمایندگان و اندیشمندان کشورهای مختلف هستند و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشند.

همایش بین‌المللی مسلمانان فرانسوی‌زبان با موضوع «نقش تفکر اسلامی در اخلاق، حکومت‌داری و صلح» و با حضور بیش از 150 شرکت‌کننده از کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی در داکار در حال برگزاری است.

انجمن مسلمانان فرانسوی‌زبان که مسئول برگزاری این گردهمایی اسلامی است، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: هدف این دوره از همایش، یافتن پاسخ‌ برای پرسش‌هایی است که امروز ذهن همه جهانیان را به خود مشغول کرده است؛ اینکه اسلام به عنوان یک دین، چگونه می‌تواند در حکومت‌داری و ایجاد صلح میان جهانیان نقش ایفا کند.

دوره‌های قبلی همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان در کشورهای ساحل‌ عاج، بنین، نیجر، بورکینافاسو، توگو و مالی برگزار شده است.
 
شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان در شهر داکار، پایتخت سنگال، پیشنهاد راه‌اندازی رسانه‌های جمعی اسلامی را مطرح کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.