ممنوعیت حجاب اسلامی در ایالت فرانسه ‌زبان کانادا

مقامات ایالت «کبک» کانادا که میزبان تعداد زیادی از شهروندان مسلمان است، از طرح خود برای ممنوعیت حجاب اسلامی و دیگر نمادهای مذهبی خبر دادند.

 

به گزارش ایکنا، دولت ایالت فرانسه‌زبان کانادا اعلام کرد که در حال بررسی طرحی است که بر مبنای آن پوشش اسلامی و نمادهای مذهبی دیگر ادیان به‌زودی در اماکن عمومی و آموزشی و حتی بیمارستان‌ها ممنوع خواهد شد.

 

همچنین به گفته رسانه‌های کانادایی، این طرح، مدارس خصوصی را شامل نمی‌شود و فقط مدارسی که با بودجه دولتی اداره می‌شوند باید ممنوعیت پوشش اسلامی و همراه داشتن نمادهای مذهبی را به اجرا درآورند.

 

«شارل تیلور»، از چهره‌های برجسته حوزه علوم اجتماعی کانادا، با بیان این‌که اجرای این طرح «اشتباهی بزرگ» توسط دولت خواهد بود، تأکید کرد: طرح و اجرای این قانون بزرگترین اشتباهی است که دولت کنونی کبک می‌تواند آن‌ را مرتکب شود.

 

وی افزود: این طرح که در قالب برنامه «ارزش‌های کبک» اجرا می‌شود، نتیجه‌ای جز حذف بخش زیادی از کارکنان بخش عمومی به دلیل داشتن پوشش اسلامی یا نمادهای دیگر ادیان نخواهد داشت و به خانه‌نشین شدن زنان منجر خواهد شد.

 
مقامات ایالت «کبک» کانادا که میزبان تعداد زیادی از شهروندان مسلمان است، از طرح خود برای ممنوعیت حجاب اسلامی و دیگر نمادهای مذهبی خبر دادند.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. zahra

    سلام این خبر وحشتناکه من قصد مهاجرت به کبک رو دارم و از وقتی این خبر رو شنیدم دچار تردید شدم چون حجابم برام تو الویته فکر میکنید نتیجه نهایی کی مشخص میشه و من تا کی باید منتظر باشم که این طرح تصویب میشه یا نه ؟

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.