زمانی برای پایان فعالیت اخوان المسلمین

مصطفى حجازى، مشاور رئیس جمهوری مصر در اجرای قوانین از پایان قانونی بودن فعالیت گروهها و احزابی چون اخوان المسلمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری الیوم السابع، این مشاور رئیس جمهوری مصر گفت: هرگونه فعالیت جماعت اخوان المسلمین و دیگر احزاب به عنوان فعالیت قانونی به پایان خواهد رسید.

حجازی در مصاحبه مطبوعاتی گفته است: دولت مصر اهل تساهل در این زمینه نیست بدین معنا که مصر با قانون و تدبر اداره می شود.

همچنین به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوزعربی، سخنگوی نخست‌وزیرمصر گفته است: این طرح به زودی از سوی نخست‌وزیر به مقام‌های مسئول ارائه می‌شود تا به شکل قانونی اخوان‌المسلمین منحل شود.

این سخنگو بدون اشاره به جزئیات دیگری از این موضوع، با تشکر از پلیس و نیروهای نظامی مصر در سرکوب تظاهرات تاکید کرد که دولت مصر با هرگونه ناآرامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

سخنگوی نخست‌وزیر مصر افزود: در ناآرامی‌های اخیر 12 کلیسا و ده‌ها مقر دولتی از جمله ساختمان چندین استانداری تخریب و یا به آتش کشیده شده است.

وی گفت در درگیری‌های روز جمعه تاکنون 173 تن در سراسر مصر کشته شده‌اند و تحقیقات برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر ادامه دارد. به گفته وی در درگیری‌های اخیر 57 نیروی نظامی نیز کشته و 563 نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

اخوان المسلمین یک جنبش فراملی اسلام‌گرا است که در بسیاری از کشورهای اسلامی شعبه دارد اما مرکز اصلی آن مصر است. این جنبش بزرگترین تشکل سیاسی – دینی سنی در جهان به شمار می‌آید و در سال ۱۹۲۸ میلادی در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.

این گروه در ابتدا با فعالیت‌های دینی کار خود را آغاز کرد و سپس با ورود به حوزه‌های اجتماعی و سیاسی بر شمار هواداران خود در مصر و دیگر کشورهای اسلامی افزود.
مصطفى حجازى، مشاور رئیس جمهوری مصر در اجرای قوانین از پایان قانونی بودن فعالیت گروهها و احزابی چون اخوان المسلمین خبر داد.

مطالب مرتبط
منتشرشده: 3
  1. مورخ

    فکر کنم این ماجرای دولت اخوان و سقوطش بیش از هر چیز به واقعه 28 مرداد ایران شباهت داشته باشد. آنها باید از وقایع ایران درس عبرت بگیرند.

  2. محسن

    ای بابا چرا این طوری تیتر زدید؟ مگر شما از سقوط اخوان خوشحالید؟

  3. دیدبان

    واقعا چرا اخوان المسلمین این طوری رفتار کرد؟ خاک تو سرشون که اصلا به سلف صالحاشان نسب نبردند!

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.