حکم دادگاه انگلیس برای عقیم کردن یک مرد

دادگاه عالی انگلیس در یک پرونده استثنایی امروز به عقیم کردن یک مردم معلول ذهنی حکم داد تا وی نتواند مجددا بچه دار شود.

 

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، این موضوع به این دلیل به دادگاه کشیده شد که فرد مورد نظر به خاطر معلولیت ذهنی قادر به موافقت با عمل جراحی وازکتومی نبوده است.

پرونده از سوی سازمان ملی بهداشت انگلیس و با موافقت خانواده فرد مذکور برای کسب اجازه عمل جراحی به دادگاه ارجاع شده بود.

این فرد که در سانه ها از او با حروف اختصاری دی. ایی نام برده شده، ۳۷ سال سن دارد ولی به گفته متخصصان، ضریب هوشی وی در حد یک کودک شش تا ۹ ساله می باشد.

دی. ایی و شریک زندگی اش که او هم از کم توانی و معلولیت ذهنی رنج می برد دارای یک پسر سه ساله هستند و بر اساس محتویات پرونده پس از به دنیا آمدن این کودک روابط آنها بحرانی شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.

یک قاضی ارشد خانم در دادگاه عالی انگلیس، پس از شنیدن شواهد و مستندات، با انجام عمل وازکتومی برای عقیم کردن این مرد موافقت کرد و این رای را در راستای منافع دی. ایی خواند.
این برای نخستین بار است که چنین موضوعی در دادگاه مطرح می شود.

قاضی الینور کنیگ گفت: با توجه به اینکه دی ایی فرزند دیگری نمی خواهد ولی به دلیل مشکلات ذهنی قادر نیست از دیگر روش های پیشگیری استفاده کند و یا شخصا با انجام عمل جراحی موافقت کند، دادگاه حکم انجام این عمل می دهد.

وی افزود: اگر این فرد مجددا پدر شود، آسیب های روحی و روانی مضاعفی بر وی و خانواده اش وارد خواهد شد.

موضوع این پرونده بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته و اکثر مددکاران اجتماعی و بنیادهای خیریه از رای دادگاه عالی استقبال کرده اند اما برخی منتقدان می گویند این حکم دادگاه ممکن است باعث سوء استفاده شود و راه را برای عقیم کردن افرادی که از برخی مشکلات در زمینه یادگیری رنج می برند، باز کند.

این زوج معلول در حال حاضر بطور جداگانه تحت نظر مددکاران اجتماعی قرار دارند.
دادگاه عالی انگلیس در یک پرونده استثنایی امروز به عقیم کردن یک مردم معلول ذهنی حکم داد تا وی نتواند مجددا بچه دار شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.