ناکامی اخوان المسلمین در مصر را نباید شکست اسلام نامید

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به دلایل شکست تجربه سیاسی اخوان المسلمین در مصر، گفت: این اخوان المسلمین بود که در مصر ناکام ماند و نباید آن را ناکامی اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به ناکامی اخوان المسلمین در اداره دولت مصر، گفت: این اخوان المسلمین بود که در مصر ناکام ماند و نباید آن را ناکامی اسلام دانست.



 وی افزود: اخوان المسلمین به دلیل تلاش برای تسلط بر دولت و سازمان ها و ارگانها، تدوین قانون اساسی بر اساس مذهب اهل تسنن و بی توجهی به سایر مذاهب اسلامی، در پیش گرفتن شیوه سرکوب، بی توجهی به قتل شهروندان نظیر شهید شیخ حسن شحاته و توهین به پیکر وی و همچنین دوری از مصالح مردم در تجربه سیاسی خود شکست خورد. 



حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه بحران در بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیم دیوان پادشاهی بر ممنوعیت تظاهرات و ادامه سرکوب راهپیمایی مسالمت آمیز ملت بحرین کاملا محکوم است. متأسفانه کشورهای عربی و جهانیان نیز در قبال جنایت آل خلیفه علیه ملت بحرین سکوت اختیار کرده اند. 



خطیب جمعه نجف با اشاره به ادامه بحران ناامنی در عراق، تصریح کرد: مشکل امنیت عراق دارای ریشه های سیاسی است و تنها با حل ریشه ای بحران ها و مشکلات سیاسی به پایان می رسد.



 وی بر توانایی ملت عراق در حل بحران های این کشور تأکید کرد و ادامه داد: مشکلات کشور بر اساس صلح و دوستی و دوری از نزاع قابل حل است. تروریست ها هم اکنون از پناهگاه هایی در عراق بهره مند هستند که باید این پناهگاه ها را ویران ساخت.



 استاد حوزه علمیه نجف گفت: مراجع تقلید راه حل های بسیار خوبی برای پایان مشکلات سیاسی و امنیتی ارائه کرده اند. سیاستمداران باید از رهنمودهای مراجع که رهبران اسلامی و ملی به شمار می آیند استفاده کنند.
خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به دلایل شکست تجربه سیاسی اخوان المسلمین در مصر، گفت: این اخوان المسلمین بود که در مصر ناکام ماند و نباید آن را ناکامی اسلام دانست.خطیب جمعه نجف: 

مطالب مرتبط
منتشرشده: 2
  1. محمد صادق امینی

    یعنی از نظر ایشون اخوان المسلمین نماینده اسلام است؟

  2. شیعه شناس

    اخوان المسلمین اگر از تشیع دوری نمی کرد الان بر قله عزت نشسته بود

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.