‌آغاز کنگره جهانی فلسفه در یونان

بیست و سومین کنگره جهانی فلسفه روز یکشنبه در آتن آغاز به کار کرد.

به گزارش یورونیوز در مراسم افتتاحیه این کنگره که در تئاتر هرودس آتیکوس آتن برگزار شد، فیلسوفان برجسته ای حضور داشتند. ویلیلم مک براید، رییس فدراسیون بین المللی انجمن های فلسفه در این مراسم گفت: «هیجان انگیز بود پنج سال پیش در سئول کره جنوبی، زمانی که یونان، مهد فلسفه غرب را بعنوان میزبان بعدی کنگره فلسفه انتخاب کردند».
محور اصلی کنگره امسال «فلسفه به منزله جستار و راه زندگی» است. درموت موران، استاد فلسفه و رئیس کمیته علمی فدراسیون بین المللی انجمن های فلسفه گفت: «کشورهای مدرن اروپایی تماما تلاش می کنند تا یک جامعه عقلانی و فراگیر باشند که به تفاوت ها با دیگران احترام می گذارد. اروپای قدرتمند نیازمند تجدیدنظر در آنچه هویت اروپایی خوانده می شود است».
لوکا اسکارانتینو، استاد فلسفه و دبیر فدراسیون بین المللی انجمن های فلسفه نیز افزود: «خود را به روی دیگر بخش های جهان نبندیم. اروپا یا کشور هایمان را بعنوان دژ مستحکم نبینیم. اینطور فکر نکنیم که اگر ذهنمان را به روی دنیا ببنیدم بهتر خواهیم بود. نه، اگر خود را به روی دنیا ببندیم چیزی نخواهیم بود».
همانطور که خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «معنای نمادین این کنگره بازگشت فلسفه به زادگاه واقعی اش است. سال ۲۰۱۳ نیز نماد پایان ۲۴۰۰ سال قدمت این رشته از زمان بنیانگذاری آکادمی افلاطون است. جلسات ویژه ای در این آکادمی و در سالن سخنرانی عمومی ارسطو، زادگاه دموکراسی مدرن برگزار خواهد شد.
 
بیست و سومین کنگره جهانی فلسفه روز یکشنبه در آتن آغاز به کار کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.