کارشناس اسراییلی:اسلام جهادی سنی خطری را متوجه اسراییل نمی کند

افسر ذخیره واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و استاد برجسته دانشگاه در موسسه بیگن در دانشگاه “بار بیلان” گفت: در “اسرائیل” بطور رسمی صحبت از حمایت این رژیم از تشکیلات تروریستی القاعده در سوریه و لبنان بمنظور مقابله با حزب الله می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردخای قیدار که به زبان عربی فصیح تسلط کامل دارد، تصریح کرد که منافع "اسرائیل" در تقویت وضعیت القاعده ، به ویژه گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه و لبنان نهفته است چون القاعده تنها سازمانی است که مبارزه با جنبش شیعی حزب الله را در راس امور خود قرار داده و در دشمنی با اسرائیل علیه حزب الله دیدگاه مشترکی دارد.

وی گفت: پیروزی القاعده بر حزب الله و تسلط بر لبنان و سوریه، تهدیدی تاکتیکی برای اسرائیل بشمار می آید. امری که به خاطر حمایت اسرائیل از القاعده برای این رژیم بسیار گران تمام خواهد شد.
قیدار در گفت و گوی تازه خود با مجله عبری زبان میرات، متخصص درامور سیاسی و استراتژیک، اظهار داشت: علت قرار گرفتن شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، مداخله این حزب در سوریه است و دلیل دیگری ندارد.

افسر ذخیره واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: سنی های لبنان در دشمنی با حزب الله، با اسرائیل و تشکیلات تروریستی القاعده دیدگاه مشترکی  دارند؛ آنها در صدد هستند تا از طریق بمباران موشکی حومه جنوبی بیروت و مین گذاری این منطقه به حزب الله ضربه وارد کنند .

این استاد برجسته دانشگاه در موسسه بیگن- سادات، تشکیل یک جبهه سنی در لبنان به عنوان شاخه نظامی جبهه النصره برای مبارزه با حزب الله را مهمترین هدف اسرائیل برشمرد و گفت منطقه عرسال در بقاع لبنان با توجه به موقیت جغرافیایی آن، مهمترین مرکز لوجستیکی جبهه النصره بشمار می آید.

قیدار با اشاره به اینکه در مقایسه با مشکل استراتژی اسرائیل با حزب الله و ایران  که تهدیدی برای موجودیت این رژیم بشمار می آید و جبهه النصره جز از نظر تاکتیکی تهدیدی متوجه این رژیم نمی کند، خاطرنشان کرد: سرویس جاسوسی اسرائیل رویدادهای لبنان را رصد می کند و بر این باور است که فرصت قطع بخشی از بازوان اختاپوس ایرانی برای اسرائیل از این طریق امکان پذیر می شود.

وی از رسانه های اسرائیلی و غربی خواست که از بزرگنمایی "القاعده" و شاخه های وابسته به آن پرهیز کنند چرا که اسلام جهادی سنی تهدیدی متوجه اسرائیل نمی کند و مشکل واقعی برای ما و جهانیان، ایران و شاخه های شیعی آن است. بنابراین باید از هر طریق ممکن از جبهه النصره حمایت کنیم چون تنها گروهی است که به طور موثر می تواند به مقابله با حزب الله بپردازد.

گفتنی است که قیدار در حدود 25 سال در ارتش و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خدمت کرد و با رتبه ژنرالی بازنشسته شد. وی در این مدت مسئول بخش اطلاعاتی درباره ماهیت جنبش های اسلامگرا بود اما در حال حاضر به عنوان مهمان دائمی در تلویزیون اسرائیلی – جهادی قطر به نام الجزیره حضور دارد.

 
افسر ذخیره واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و استاد برجسته دانشگاه در موسسه بیگن در دانشگاه “بار بیلان” گفت: در “اسرائیل” بطور رسمی صحبت از حمایت این رژیم از تشکیلات تروریستی القاعده در سوریه و لبنان بمنظور مقابله با حزب الله می شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.