گزارش مجلس و مؤسسه آیت ا… مصباح

با شناختی که همه دلسوزان از آقای رجبی دارند، بی تردید خودشان اذعان خواهندکرد که آمران و عاملان بخش قابل توجهی از فعالیت‌های افراطی در قم همین دوستانی هستند که در بخشهایی از مؤسسه دارای مسئولیت می‌باشند.

 

حواشی گزارش کمیسیون امنیت ملی پیرامون اخلال در 22 بهمن قم
1-اما و اگرهای مؤسسه آیت ا… مصباح
این روزها بحث داغ مجلس و محافل سیاسی پس از اخبار حواشی کابینه دکتر روحانی موضوع قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون غائله آشوبگران در فتنه 22 بهمن قم است. این موضوع از دوجهت لازم است مورد موشکافی قرارگرفته و پیرامون آن دقت و تأمل شود: اول از آن جهت که مربوط به قم است. دوم از آن سو که مربوط به جریانی افراطی است که بی تردید آخر و عاقبتی جز افتادن به دام اسلام آمریکایی را برحسب پیش بینی امام راحل ندارد. در این سلسله نوشتار سعی خواهد شد ابتدا موضوعات حواشی گزارشی کمیسیون امنیت ملی مجلس و سپس متن گزارش منتشر شده مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
در این روزها پس از نقل قول‌هایی که از سوی برخی اعضای کمیسیون و هیأت حقیقت یاب مطرح شد و انگشت اتهام به سوی افرادی از مؤسسه آیت ا… مصباح نشانه رفت سخنان حجت الاسلام و المسلمین رجبی قائم مقام مؤسسه امام خمینی وابسته به آیت ا… مصباح یزدی باعث تعجب و حیرت بسیاری از آگاهان سیاسی شد . وی در گفتگو با تسنیم که هم خانواده با فارس و رسا است با اشاره به گزارش اخیر مجلس در رابطه با اتفاقات 22 بهمن قم گفت: عده‌ای ممکن است دورادور بنشینند و پیش خود خیال کنند و گزارش جهت دار تهیه کنند. اما در جریان حوادث 22 بهمن در قم مدیران نهادهای مسئول قم به کلی جریان را بی ربط محض به مؤسسه‌ می دانستند.
سخن آقای رجبی از این جهت قابل توجه است که خودشان اعلام نکرده‌اند که دخالت افرادی از مؤسسه در آشوب قم کذب محض است بلکه آن را از قول مدیران برخی نهادها عنوان کرده‌اند، اینکه کدام مدیران نهادهای مسئول بوده‌اند که این جریان را بی‌ربط به مؤسسه دانسته‌اند که تا کنون نه در رسانه‌ها اعلام موضع کرده‌اند و نه به کمیسیون تحقیق گفته‌اند،جای ابهام دارد. البته خود جناب آقای رجبی اگر به دوستان اطراف خودشان که در مؤسسه مشغول هستند و در واحدهای اقماری مؤسسه دارای مسئولیت هستند و به جلساتی که در این واحدها برگزار می‌شود اشرافی به خرج داده و نیم نگاهی داشته باشند، با شناختی که همه دلسوزان از آقای رجبی دارند، بی تردید خودشان اذعان خواهندکرد که آمران و عاملان بخش قابل توجهی از فعالیت‌های افراطی در قم همین دوستانی هستند که در بخشهایی از مؤسسه دارای مسئولیت می‌باشند.
جای دوری نرویم همه می‌دانیم در نظام جمهوری اسلامی چه کسانی برای اولین بار حرمت ایام ا… و حرمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شخصیتهای نظام را شکستند. آقای رجبی نمی‌توانند منکر این شوند که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و عاملین اخلال در سخنرانی آیت ا… هاشمی رفسنجانی در روز 15 خرداد در حرم مطهر و درست همین جایی که حادثه 22 بهمن اتفاق افتاد شاگردان آیت ا… مصباح و دست اندرکاران بعضی بخش‌های مؤسسه بوده‌اند.
آیت ا… مسعودی تولیت وقت آستانه پس از حادثه 15 خرداد از قول مقام معظم رهبری بنا به نقل مضمون اعلام کردند: « در این حادثه سه حرمت شکنی اتفاق افتاد اولا حرمت حرم مطهر شکسته شد، ثانیا در روز 15 خرداد اتفاق افتاد، ثالثا به یکی از شخصیت‌های بزرگ نظام توهین شد. این سه حرمت شکنی عینا در روز 22 بهمن به همان شکل و با وسعت و گستردگی بیشتر اتفاق افتاد.
بعد از این حادثه 15 خرداد، عده‌ای دستگیر شدند که از مرتبطین و فعالان مؤسسه بودند آنها محاکمه و به مجازات محکوم شدند، هر چند مجازات آنها عملی نشد!! ولی بعد از آزادی این افراد از زندان حضرت آیت ا… مصباح یزدی به همراه جمعی از مریدانشان به منازل آنها رفته و از آنها دلجویی کردند. گویا که اینها اسیر دشمن شده‌اند و از اسارت دشمن آزاد شده‌اند!
جناب آقای رجبی می‌دانند که طلبه‌هایی هستند که مرید آقای مصباح می‌باشند، خیلی از آنها دوست دارند که آیت‌ا… مصباح به منزلشان بروند. بهترین و راحت ترین کاری که باعث شود آیت ا… مصباح به خانه این افراد برود، مسیر فعالیت سیاسی خیلی از طلاب را روشن می‌کند، طبیعی است که با این گونه اقدامات، افراط گرایی در قم تکثیر شود و مسابقه‌ای برای اخلال در سخنرانی شخصیتها و توهین به پشتوانه‌های نظام و حوزه ایجاد شود.
آقای رجبی خوب است یک مروری هم به حوادث افراطی و مسئله آفرین که در قم پس از 15 خرداد تا امروز اتفاق افتاده است،داشته باشند. آیا نمی‌توانند رد پای هماهنگی را در اخلال در سخنرانیها، تجمع در مقابل بیوت مراجع ، دعوت مراجع به داشتن بصیرت!! شعار علیه آیات جوادی آملی، امینی، استادی، اخلال در مراسم سالگرد حضرت امام، اخلال در راهپیمایی 22 بهمن ، ببینند!
اگر گفته شود این افراد دلسوز نظام و انقلاب هستند مگر می‌شود آن را باور کرد؟ چه کسی می تواند خود را دلسوز نظام و انقلاب بداند و از اهمیت راهپیمایی 22 بهمن بی‌خبر باشد و نداند که اخلال در راهپیمایی یعنی تهیه خوراک تبلیغاتی برای دشمنان کینه توز نظام و انقلاب. مگر می شود کسی خود را متدین بداند و کفش پرت کردن در حرم مطهر و کنار مضجع شریف را کار زشت و توهین آمیز نداند؟ بچه‌های خردسال موقع راه رفتن در حرم، حریم نگه می دارند. چگونه می شود باور کرد که این افراد دین مدار باشند و از مقدس بودن تربت کربلا پیش مردم ما با خبر نباشند.
این چه بصیرتی است که یک عده‌ دکان دو نبش از بصیرت افزایی در قم ایجاد کرده اند که یک نبش آن در مؤسسه امام خمینی و نبش دیگر آن در مسجد اهل البیت (ع) است ولی ندانند که اخلال در راهپیمایی 22 بهمن بازی کردن در زمین دشمن و دادن خوراک تبلیغاتی به دشمنان اسلامی و انقلاب است.
بگذریم از اینکه فیلم حضور مسئول روابط عمومی مؤسسه امام خمینی در جریان حادثه 22 بهمن قم به شکل بلوتوث در محافل سیاسی قم دست به دست می‌گشت و ایشان در گفتگویی با سایت بی باک در پاسخ گفته بود: بله من در شبستان حرم در روز 22 بهمن بودم و مثل بقیه مردم شعار می‌دادم مسئولان، مسئولان، بصیرت، بصیرت.
آقای رجبی در سخنان خود از مؤسسه امام خمینی به عنوان یک مؤسسه پژوهشی و علمی یاد کرده است که حرف درستی است، ولی چه کسانی این مؤسسه را در منظر عموم به یک حزب سیاسی تبدیل کرده اند تاجایی که مخالفین مؤسسه از آن به عنوان فرقه یاد می‌کنند. آقای رجبی باید بپذیرند که این مؤسسه با گذشته خیلی فرق کرده است. در کدام مؤسسه علمی به کسی که جلسه سخنرانی آن هم در حرم مطهر را به هم بزند، جایزه و پاداش می‌دهند و برایش هورا می کشند. آیا وقت آن نشده است که دلسوزان این مؤسسه و اساتیدی چون ایشان بنشینند و یک آسیب شناسی کنند، ببینند چه بر سر این مؤسسه آمده است و اگر همین طور پیش برود چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
به امید رسیدن آن روز
مدیر مسئول 19دی

 
با شناختی که همه دلسوزان از آقای رجبی دارند، بی تردید خودشان اذعان خواهندکرد که آمران و عاملان بخش قابل توجهی از فعالیت‌های افراطی در قم همین دوستانی هستند که در بخشهایی از مؤسسه دارای مسئولیت می‌باشند.مرتضی داستانی مدیر مسئول 19دی

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.