عضو مجلس خبرگان: عملکرد شورای نگهبان نیاز به بازنگری دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر به موقع به مشکلات مطرح شده در مورد شورای نگهبان رسیدگی نشود این مشکلات ناخواسته به رسانه‌ها کشیده خواهد شد.

سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید براینکه خودداری از رسانه‌ای شدن برخی مطالب مربوط به جلسات شورای نگهبان آثار خوبی نخواهد داشت، گفت: ممکن است این مساله قداست شورای نگهبان را تا حدودی تنزل داده و این نهاد اعتبار خود را در جامعه از دست بدهد اما تا جایی که من اطلاع دارم اشکالاتی که به کار شورای نگهبان وارد می‌کنند با علنی شدن جلسات آن رفع خواهد شد.

 

علوی افزود: همانطور که بسیاری از بزرگان نیز اذعان دارند شورای نگهبان چه به لحاظ قانون و چه به لحاظ نحوه عملکرد نیازمند بازنگری است. در کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری نیز آیت اله یزدی عنوان کرد که به رئیس مجلس اعلام کردند که ساز و کار شورای نگهبان به لحاظ برخی قانون‌ها دچار کمبودهایی است و عملکرد این نهاد نیاز به بازنگری و قوانین بیشتری دارد یعنی اعضای شورای نگهبان نیز این احساس را دارند که خلاء‌های این نهاد باید از راه‌های صحیح حل شود.

 

وی ادامه داد: همه افرادی که در جریان کم و کیف مساله هستند بر این باورند که برای حفظ جایگاه و قداست شورای نگهبان باید بدون رسانه‌ای شدن مشکلات آن این مساله چاره اندیشی شود. بنابراین با محفوظ ماندن علنی شدن جلسات شورای نگهبان می‌توان در عملکرد آن بازنگری کرد و راهکار صحیحی پیش بینی شود تا آن زمان باید از رسانه‌ای شدن جلسات شورای نگهبان جلوگیری شود اما پس از برطرف شدن این مشکلات می‌توان صحبت از رسانه‌ای شدن این جلسات داشت.

 

علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: اگر به موقع به مشکلات مطرح شده در مورد شورای نگهبان رسیدگی نشود رفته رفته این مشکلات ناخواسته به رسانه‌ها کشیده خواهد شد گفت: به طور قطع اصلاحاتی باید در عملکرد شورای نگهبان و برخی از اعضای آن ایجاد شود و امیدواریم هرچه زود‌تر این مساله محقق شود تا این نهاد جایگاه سازنده خود را حفظ کند و کمترین آسیبی متوجه آن نشود.

 

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد کسانی که باید بیش از همه شان و جایگاه این نهاد را حفظ کنند خود اعضای آن هستند چراکه عملکرد آن‌ها می‌تواند اولین فاکتور در افزایش اعتبار شورای نگهبان محسوب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر به موقع به مشکلات مطرح شده در مورد شورای نگهبان رسیدگی نشود این مشکلات ناخواسته به رسانه‌ها کشیده خواهد شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.