کشتار در مصر

منابع پزشکی مصر اعلام کردند که در درگیری هایی که به دنبال حمله به تجمع کنندگان در میدان رابعه العدویه در شهرک نصر قاهره به وقوع پیوست 120 تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند. 

منابع پزشکی مصر اعلام کردند که در درگیری هایی که به دنبال حمله به تجمع کنندگان در میدان رابعه العدویه در شهرک نصر قاهره به وقوع پیوست 120 تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند. به گزارش الجزیره منابع پزشکی در میدان رابعه العدویه دیروز اعلام کردند که 120 جسد که در درگیری های شب شنبه کشته  شده اند در بیمارستان سیار میدان نگهداری می شود و 4 هزار و 500 زخمی نیز به این بیمارستان منتقل شده که حال برخی بسیار وخیم است. این منابع اعلام کردند به دلیل تعداد زیاد زخمی ها و کشته ها بیمارستان  امکانات لازم برای پذیرش این مجروحان را ندارد. این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر تاکید کرد که تجمع کنندگان حامی محمد مرسی،  رئیس جمهوری برکنار شده مصر به زودی به شیوه های قانونی به خانه هایشان باز خواهند گشت. با این حال وزیر کشور مصر مسئولیت حوادث اخیر کشور را به گردن اخوان المسلمین انداخت و تأکید کرد که با هماهنگی ارتش، تظاهرات رابعه العدویه به زودی به پایان می رسد. وی مدعی شد نیروهای پلیس به سوی مردم حتی یک گلوله شلیک نکرده اند. کاترین اشتون مسئول سیاست  خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از کشته شدن شماری در مصر، همه طرف ها را به دوری از خشونت فراخواند. وزارت خارجه انگلیس نیز ضمن محکوم کردن رفتارهای خشونت آمیز علیه معترضان مصری، آزادی رهبران سیاسی یا اعلام اتهام آن ها را خواستار شد. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر ادامه کمک هایش به مصر اظهار داشت : ادامه کمک های واشنگتن به قاهره در روند انتقال دموکراتیک مصر سهیم بوده و به امنیت ملی آمریکا نیز خدمت می کند. همچنین به گزارش الیوم السابع دادستان مصر دستور تشکیل پرونده ویژه برای بررسی حوادث «رابعه العدویه» و خیابان «النصر» را که منجر به کشته  شدن تعداد زیادی از حامیان مرسی شد صادر کرد.

 

” اخوان المسلمین در معرض «نسل کُشی»”

اخوان المسلمین مصر اعلام کرده است: تنها در درگیری های قاهره حدود 70 تن از اعضای این گروه کشته شدند. به گفته منابع نزدیک به اخوان المسلمین بیشتر کشته شدگان هدف گلوله مستقیم نیروهای امنیتی و پلیس قرار گرفته اند. به گزارش شبکه خبری الجزیره در ۳ ساعت اولیه شروع درگیری ها حدود 700 تن زخمی شدند و پیش بینی می شود که تعداد کشته ها به دلیل وخامت حال برخی از مجروحان افزایش یابد. این شبکه خبری همچنین ضمن اشاره به شدت درگیری ها میان طرفداران و مخالفان مرسی آن را کشتار جمعی توصیف و اعلام کرد که بیشتر زخمی ها از ناحیه سر دچار جراحت های شدید شدند. بلتاجی یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین مصر تاکید کرد : اخوان المسلمین در معرض «نسل کُشی» قرار دارد. در اسکندریه نیز جمعی از شهروندان مصری به منظور پاسخ گویی به دعوت عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر در نواحی مختلف این استان تجمع کردند. بنا بر اعلام منابع غیر رسمی در درگیری های این استان دست کم 10 تن کشته و بیش از 160 تن زخمی شدند.

 

عدلی منصور خطاب به حامیان مرسی: به خانه هایتان بازگردید

از سوی دیگر به نوشته پایگاه اینترنتی بوابه الاهرام، عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر اظهار داشت: دولت مصر هیچ گونه ناامنی، بستن خیابان ها و پل ها را نخواهد پذیرفت و دولت باید مجدد حاکمیت خود را اجرایی کند. وی در تماس تلفنی با شبکه “الحیاه” مصر از تحصن کنندگان حامی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در رابعه العدویه و النهضه خواست به خانه هایشان بازگردند و به تحصن خود پایان دهند. وزارت کشور مصر نیز صبح دیروز (شنبه) اعلام کرد که به زودی مکان های حضور طرفداران اخوان المسلمین در قاهره خالی خواهد شد. منابع نظامی مصر درباره تظاهرات روز جمعه «مدعی شدند» که تعداد تظاهرکنندگان در میدان های مختلف مصر حدود ۳۵ میلیون تن بود. این تظاهرات به دعوت عبدالفتاح السیسی و با شعار مبارزه با تروریسم برگزار شد.
منابع پزشکی مصر اعلام کردند که در درگیری هایی که به دنبال حمله به تجمع کنندگان در میدان رابعه العدویه در شهرک نصر قاهره به وقوع پیوست 120 تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند. درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان 120 کشته و بیش از 4500 زخمی بر جای گذاشت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.