طرح مسلمانان نیجریه برای تعمیق روابط با غیر مسلمانان

مسلمانان نیجریه به منظور ارتقای روابط سالم میان پیروان ادیان مختلف در جامعه، طرحی روشنگرانه در طول ماه مبارک رمضان درانداخته اند.

 

مسلمانان نیجریه به منظور ارتقای روابط سالم میان پیروان ادیان مختلف در جامعه، یک طرح روشنگری در طول ماه مبارک رمضان راه اندازی کرده‌اند.

 

به گزارش onislam، "اسحاق آکینتولا"، یکی از فعالان حقوق مسلمانان در زمینه طرح جدید مسلمانان نیجریه گفت: هدف از این طرح، تعمیق روابط اجتماعی سالم میان مسلمانان و غیرمسلمانان در سازمان‌های دولتی و یا شرکت‌های بزرگ است.

 

وی افزود: این برنامه به منظور جلوگیری از ایجاد اقدامات تحریک آمیز در ماه مبارک رمضان میان مسلمانان و پیروان ادیان مختلف آسمانی طراحی شده است.

 

هیئت حقوق مسلمانان نیجریه (MURIC) بر اساس این طرح روشنگری از سازمان های دولتی و احزاب سیاسی این کشور خواست تا برای جلوگیری از برنامه‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان ممکن است موجب ایجاد استرس یا تحریک مسلمانان و مسیحیان شود، تدابیری اتخاذ کنند.

 

این هیئت با اشاره به یک مورد از این تحریکات در سال ۲۰۰۲ خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۲ میلادی مراسم مجللی در ماه رمضان برای مسلمانان برگزار شد که تظاهرات گسترده مسیحیان در بسیاری از شهرهای شمالی نیجریه را به دنبال داشت و منجر به کشته و مجروح شدن بسیاری از مردم این کشور و ضربه به روابط مسلمانان و مسیحیان گردید.

 

هیئت مذکور تأکید کرد که امسال با برنامه‌های طراحی شده، تلاش می‌شود از برانگیخته شدن احساسات پیروان سایر ادیان جلوگیری شود.

 
مسلمانان نیجریه به منظور ارتقای روابط سالم میان پیروان ادیان مختلف در جامعه، طرحی روشنگرانه در طول ماه مبارک رمضان درانداخته اند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.