امضای سند بغداد به دست علمای شیعه و سنی

شماری از علمای شیعه و سنی عراق، سندی را تحت عنوان سند بغداد برای اتحاد بین مسلمانان، مخالفت با خشونت و نفی کشتار فرقه ای امضا کردند.

خبرنگار العالم از بغداد گزارش داد، شماری از علمای سرشناس شیعه و سنی به دعوت "خضیر الخزاعی" معاون رئیس جمهور عراق با هدف اتحاد مسلمانان و طرد خشونت و نفی کشتار طایفه ای در محفل انس شبهای رمضان گرد هم آمده و "سند بغداد" را امضا کردند؛  در این سند کشتار مسلمانان و ایراد خطبه های تحریک آمیز و صدور فتواهای تکفیری حرام شمرده شده است.

خضیر الخزاعی در این همایش، گفت: امضای سند بغداد پاسخ عملی به توطئه هایی است که هدف آن از میان بردن وحدت دینی، سیاسی و اجتماعی میان فرزندان یک ملت است و البته پایداری و وحدت مسلمانان بالاتر از همه توطئه های دشمنان علیه آنان است.

شیخ "احمد عبدالغفور السامرائی" رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق نیز تأکید کرد: ما در ماه مبارک رمضان با خدای متعال پیمان می بندیم که تندروی از سوی هرگروه و مذهبی را طرد کنیم. ما به عنوان ملت عراق خواه شیعه باشیم یا سنی پیمان می بندیم که دست در دست هم برای ایجاد عراق منسجم و یکپارچه و همسو، خشونت و تندروی را کنار بگذاریم.

سند بغداد که توسط بیش از 60 عالم دینی از پیروان شیعه و سنی امضا شده در مراسم حج آینده، بین المللی خواهد شد تا همه مسلمانان جهان در صفی واحد در برابر فتنه گران و توطئه های غرب بایستند. در یکی از بندهای این سند تأکید شده است هر عالمی که مسلمانان را به کفر متهم و یا در خلال موعظه خود از سخنان تفرقه انگیزانه استفاده نماید مجرم است.

 

شماری از علمای شیعه و سنی عراق، سندی را تحت عنوان سند بغداد برای اتحاد بین مسلمانان، مخالفت با خشونت و نفی کشتار فرقه ای امضا کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.