روند کاهشی اعتماد آمریکایی ها به نهادهای دینی در چهل سال اخیر

اعتماد مردم آمریکا به نهادهای رسمی در در چهل سال اخیر روند کاهشی داشته است.

به گزارش سرویس انگلیسی سایت جهان ادیان بر اساس جدیدترین نظرسنجی دینی موسسه گالوپ اعتماد مردم امریکا به نهادهای دینی رسمی یا همان کلیساها نسبت به سال های گذشته با کاهش همراه بوده است.
بنابر گزارش آماری موسسه گالوپ در سال 2012 تنها 44% مردم امریکا در پاسخ به این سوال که آیا شما به نهادهای دینی رسمی اعتماد دارید جواب مثبت داده اند.
این در حالی ست که در سال 2007 میلادی 46% مردم امریکا و در سال 2002 میلادی 45% از آنان اعلام کرده بودند به نهادهای دینی رسمی و سازمان یافته اعتماد دارند.
بنا بر اعلام کارشناسان موسسه گالوپ این روند کاهش اعتماد مردم امریکا به نهادهای دینی سازمان یافته از سال 1970 آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
مهمترین این کاهش ها مربوط به سال 1983 میلادی می شود که ناگهان این آمار به زیر 60% سقوط کرد.
این کاهش اعتماد در آن سال ها به دلیل سوء استفاده جنسی چند کشیش از کودکان رخ داد. هر چند در سال 2001 این آمار بار دیگر به اندکی بالاتر از 60% صعود کرد.
پروتستان ها اعتماد بیشتری به نهادهای دینی دارند

اما بر اساس این گزارش پروتستان ها در امریکا نسبت به کاتولیک ها اعتماد بیشتری به نهادهای دینی یا همان کلیساها دارند.
پروتستانها در پاسخ به سوال گالوپ 56% پاسخ مثبت داده اند که این درصد که در مقایسه با آمار 44% کاتولیک ها بسیار بالاتر است.
گالوپ در پایان گزارش می آورد: هر چند پرونده های فساد جنسی کشیش ها در شکل گیری این عدم اعتماد مردمی به کلیسا نقش مهمی داشته اما این حوادث در میزان دین مداری مردم امریکا نقشی نداشته است و آمار امریکایی هایی که معتقدند دین جایگاه مهمی در زندگی شان دارد، از دهه هفتاد میلادی تا کنون تقریبا ثابت باقی مانده است.
گفتنی است بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده در ادامه این گزارش، این آمارگیری از طریق مصاحبه تلفنی با 1004 نفر مخاطب که به طور اتفاقی از میان افراد بالای 18 سال در سرتاسر  امریکا انتخاب شده بوده اند صورت گرفته است.

 
اعتماد مردم آمریکا به نهادهای رسمی در در چهل سال اخیر روند کاهشی داشته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.