دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی در بریتانیا محدود می‌شود

سرویس دهندگان اینترنت در بریتانیا از این پس موظف خواهند بود اصل را بر عدم دسترسی مشترکان خود به سایت‌های پورنوگرافی قرار دهند، مگر این‌که مشترکی درخواست دسترسی به این سایت‌ها را داشته باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است مقررات جدید این موضوع را دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کند. و بر اساس این مقررات دسترسی به فیلم‌های پورنوگرافی که صحنه تجاوز را بازسازی می کند نیز ممنوع خواهد شد.
دیوید کامرون همچنین در سخنرانی خود هشدار خواهد داد که دسترسی آنلاین به پورنوگرافی "مخرب کودکی" است.
پس از اعلام این مقررات توسط نخست وزیر، این مقررات جدید که در حال حاضر در اسکاتلند اجرا می‌شود، در ولز و انگلستان هم لازم‌الاجرا خواهد بود.
این مقررات جدید با استقبال گروه‌های حقوق زنان و دانشگاهیانی رو به رو شده است که خواهان ممنوعیت "پورنوگرافی تجاوز" شده بودند.
بر اساس این گزارش، این محدودیت‌های جدید برای مشترکان فعلی و جدید اعمال خواهد شد و وب‌سایت‌های پورنوگرافی به طور خودکار برای مشترکان مسدود می‌شود، مگر این‌که با انتخاب خود این محدودیت را رفع کنند.
همچنین به زودی با میلیون‌ها مشترک اینترنت در بریتانیا توسط سرویس دهنده‌های اینترنتی تماس گرفته و از آنها خواسته خواهد شد که "فیلترهای خانوادگی" را انتخاب کنند و یا آزادانه به وب‌سایت‌های پورنوگرافی دسترسی داشته باشند.
کلر پری، نماینده پارلمان بریتانیا و مشاور آقای کامرون به بی‌بی‌سی گفته است برای مشترکانی که خود شخصا اعمال محدودیت و یا رفع از آن را انتخاب نکنند، این محدودیت‌ها به طور خودکار بر روی اینترنت اعمال می‌شود.
هدف از این تغییرات این است که تسلط والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان از اینترنت را افزایش دهد و از احتمال مواجهه اتفاقی کودکان با سایت‌های پورنوگرافی بکاهد.
مطابق قوانین جدید، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان پورنوگرافی آنلاین باید دقیقا همان مقرراتی را رعایت کنند که در حال حاضر برای فیلم‌های پورنوی قابل خرید در فروشگاه‌ها اعمال می‌‌شود.
 

سرویس دهندگان اینترنت در بریتانیا از این پس موظف خواهند بود اصل را بر عدم دسترسی مشترکان خود به سایت‌های پورنوگرافی قرار دهند، مگر این‌که مشترکی درخواست دسترسی به این سایت‌ها را داشته باشد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.