با خویشتن‌داری از دامن زدن به آتشی که خیمه برادری و عزت مسلمانان را می‌سوزاند پرهیز کنید

تلخی این مصیبت نه تنها از فاجعه‌ قتل وحشیانه و دلخراش آن شهیدان است بلکه از انحطاط و نادانی جماعتی است که نام مسلمان بر خود نهاده‌اند و حرمت خون مسلمان را رعایت نمی‌کنند

به گزارش شفقنا،حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دربیانیه ای حادثه کشتار شیعیان مصر را محکوم کرد.

متن بیانیه این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین فتنوا المؤمنین والمؤمنات ثم لم یتوبوا فلهم عذاب جهنم ولهم عذاب الحریق (بروج/10)
حادثه دلخراش حمله به شیعیان در مصر که به شهادت شیخ حسن شحاته و یارانش منجر شد بسیار دردناک و تلخ و غم‌انگیز است. تلخی این مصیبت نه تنها از فاجعه‌ قتل وحشیانه و دلخراش آن شهیدان است بلکه از انحطاط و نادانی جماعتی است که نام مسلمان بر خود نهاده‌اند و حرمت خون مسلمان را رعایت نمی‌کنند و حتی از هرگونه عاطفه انسانی عاری شده‌اند تا آنجا که دست به چنین جنایت فجیعی می‌زنند و بیش از این درد و افسوس از عالِم نمایان نابخردی است که از اباحه خون مسلمانان سخن می‌گویند و لشگر نادانان را بر اتباع اهل بیت(ع) می‌شورانند. بی‌تردید این جنایات بخشی از آمال دشمنانی را محقق می‌کند که به جای برادری و وحدت و سرافرازی در میان مسلمین عداوت و ستیزه و تفرقه و شکست را تعقیب می‌کنند.
اینجانب این مصیبت را به ولی‌الله اعظم (عج) و همه مسلمانان خصوصاً شیعیان اهل‌بیت (ع) تسلیت عرض نموده و برای آن شهیدان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم و از مسئولین مصر می‌خواهم با پیگیری و مجازات جنایتکاران اجازه تکرار چنین فجایعی را ندهند و از مسئولین کشورهای اسلامی‌ می‌خواهم با پرهیز از اظهارات نابجا و ناروا و نسنجیده آب در آسیاب دشمنان اسلام نریزند و از همه امت اسلام خصوصاً اتباع اهل بیت (ع) درخواست دارم با خویشتن‌داری و صبر از دامن زدن به آتشی که خیمه برادری و عزت مسلمانان را می‌سوزاند پرهیز کنند. از خداوند عزیز و قدیر عزت مسلمانان و آرامش و اعتلای آنان را مسئلت دارم.
تلخی این مصیبت نه تنها از فاجعه‌ قتل وحشیانه و دلخراش آن شهیدان است بلکه از انحطاط و نادانی جماعتی است که نام مسلمان بر خود نهاده‌اند و حرمت خون مسلمان را رعایت نمی‌کنندبیانیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی:

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.