حمایت از مسیحیان فلسطین هم یهودستیزی است!

چندی پیش کنفرانسی با موضوع حمایت از مسیحیان فلسطین با حضور ۱۵۰ مسیحی انجیلی در اوکلاهامای امریکا برگزار شد. برگزارکننده این کنفرانس “رو درل کیتز” معتقد است انگیزه امریکایی‌ها برای شنیدن سخنان مسیحیان فلسطینی پیش از این باعث ایجاد کنفرانسی دیگر در دانشکده مسیحی بثلهم در جنوب اورشلیم شده بود.

کیتز، رئیس اتحادیه متودیست‌ها که تاکنون ۲۰ بار به اسرائیل سفر کرده می‌گوید: "بیشتر مسیحیان در اسرائیل فلسطینی هستند در حالی که سخنان و دیدگاه آنها توسط اوانجلیک های امریکا نادیده گرفته شده است؛ چرا که درباره آن‌ها نمی‌دانند."
 
حال کمیته  صحت در گزارش‌های خاورمیانه در امریکا پیش‌تر با انتقاد به برگزاری این کنفرانس، برخی سخنرانان دعوت شده را ضداسرائیل خوانده بود. همچنین از نظر سندیکای اخبار یهود این کنفرانس تلاشی برای تغییر دیدگاه امریکای مرکزی درباره حمایت از اسرائیل است.
 
کیتز معتقد است کنفرانس برگزار شده ضداسرائیل نیست، هرچند گفته است پیچیدگی‌هایی در این موضوع وجود دارد و ساده نیست که طرفدار یا ضد اسرائیل بود.
 
وی با اشاره به بیانیه این کنفرانس مبنی بر عدم پذیرش فعالیت‌های ضدیهود و پرهیز از سرزنش یهودیان توضیح می‌دهد که بسیاری از حامیان گروه تشکیل دهنده کنفرانس یهودیان هستند و در متن این بیانیه نیز آمده است: "ما آرزومند شرایطی در سرزمین مقدس هستیم که در آن هیچ تبعیض و بی‌عدالتی نباشد و هرکس بتواند بدون تبعیض نسبت به دین یا قومیت آزادانه زندگی کند. این بدین معناست که ما با هرگونه الهیات مبتنی بر تبعیض قومیتی مخالفیم."

مسیحیان انجیلی از سراسر امریکا برای شرکت در این کنفرانس حضور یافتند تا به سخنان سخنرانان که شامل مسیحیان فلسطینی بود گوش فرادهند. آن‌ها همچنین در کارگاه‌هایی که توسط متخصصان حوزه حقوق بشر و قانون بود شرکت کردند و برای یافتن راه حلی برای مسیحیان فلسطینی به دعا و عبادت پرداختند.
 
 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.