فرمان بعدی ترامپ؛ فرمانی برای در تنگنا قرار دادن همجنس‌گرایان

به نظر می‌رسد که به‌زودی دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی مرتبط با «آزادی مذهبی»، برگ برنده‌ای به دست مسیحیان محافظه‌کار خواهد داد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از هافینگتن پست، براساس فرمان آزادی مذهبی، حمایت‌هایی که از جامعۀ هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان جنسی صورت می‌گیرد تا تبعیضی علیه آنها روا نرود، برچیده خواهد شد. حقوق جامعۀ هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان جنسی نیز محدود می‌شود و دسترسی به امکانات سقط‌جنین و پیش‌گیری از بارداری دشوارتر خواهد شد.
 
طبق مفاد این فرمان، سازمان‌های خدمات خانواده می‌توانند از ارائۀ خدماتی مثل «فرزندخوانده دادن» به زوجینِ هم‌جنس خودداری کنند.

این فرمان هر گونه نهاد مذهبی یا شرکت خصوصی‌ای را که نگرش یا عملکرد آن بر مبنای دگرجنس‌گرایی استوار است مورد حمایت قرار می‌دهد و آن را از مالیات معاف می‌سازد. همچنین این نهادها برای احراز معافیت از مالیات باید پذیرفته باشند که حیات انسان از لحظۀ انعقاد نطفه آغاز می‌شود و لذا شایستۀ احترام است.

در پیش‌نویس فرمان موضوع آزادی مذهبی تعریف شده و ذکر شده است که نهادها حق دارند به لحاظ مذهبی نسبت به ازدواج هم‌جنس‌گرایان، سقط‌جنین، حقوق دگرباشان جنسی، پیش‌گیری از بارداری و روابط جنسی پیش از ازدواج اعتراض کنند و وزارت دادگستری ملزم به دفاع از این «آزادی مذهبی» است.

این فرمان ترامپ که صبغۀ مذهبی دارد، به‌شدّت با فرمان هفتۀ گذشتۀ او مبنی بر عدم ارائۀ ویزا به توابع هفت کشور مسلمان در تضاد است. طبق گفتۀ آقای «نوآ فلدمن» استاد حقوق دانشگاه هاروارد، برنامۀ ممنوعیتِ ترامپ ناقض آزادی برابرانۀ مذهبی است.
به محض انتشار این خبر، گروه‌های هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان خود را برای بدترین شرایط ممکن آماده کردند.

جرولد نادلر، یکی از نمایندگان کنگره ضمن بیانیه‌ای این پیش‌نویس را محکوم ساخت و اظهار داشت که ترامپ دارد با این کارها حملات تنفّرآمیز خود را علیه جوامعی که جزو ملّت ما به شمار می‌روند ادامه می‌دهد؛ البته این بار با اعمال تبعیض علیه جامعۀ دگرباشان و عدم ارائۀ خدمات بهداشت و درمان زایمان به زنان، آن هم به اسم «آزادی مذهبی».

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.