شریک کویتی فیلم «رستاخیز» شکایت به دادگاه بین‌المللی خواهد برد

شرق در شماره امروز از حواشی ادامه دار فیلم رستاخیز نوشته و درکنار سرمقاله‌ای به قلم سوسن شریعتی درباره ترامپ، از مذهبی‌تر بودن آمریکایی‌ها در مقایسه با اروپایی‌ها گفته است.

شریک کویتی فیلم «رستاخیز» شکایت به دادگاه بین‌المللی خواهد برد
روزنامه شرق در صفحه ۱۴ گزارش فرانک آرتا درباره سرنوشت نامعلوم فیلم «رستاخیز» در دستان ۵ وزیر را به چاپ رسانده و با مرور حواشی این فیلم سینمایی نوشته است: «داستان کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد! اما… این ماجرا، ‌داستان نیست! و غریب هم نشده! بلکه متأسفانه به واقعیت ِ قریبی تبدیل شده که در کشور جمهوری اسلامی ایران، فیلمی درباره امام حسین(ع)، امام سوم شیعیان، اجازه نمایش عمومی پیدا نکرده است!!!!»
 
او معتقد است «برخی تصمیم‌گیرندگان عرصه سینما اصلا متوجه تبعات رفتارهای مصلحت‌جویانه خود نیستند و دست‌کم حواسشان نیست که برای اخذ پست‌های مدیریتی در آینده نزدیک و شرکت در هر انتخاباتی به حمایت‌های همین هنرمندان و فیلم‌سازان نیاز دارند. اصلا متوجه این امر مهم نیستند که قرار است شریک کویتی فیلم «رستاخیز» در دادگاه بین‌المللی از کشور عزیزمان شکایت کند! آخر چرا؟ ‌… فقط به این دلیل که برخی از مسئولان محترم با رفتارهای غیرمنطقی و حتی غیرفرهنگی خود بلد نیستند فرهنگ و هنر این مرزوبوم را مدیریت کنند. انصاف هم چیز خوبی است….»
 
 

 

از دست این رابین‌هود آمرکایی قلابی
سوسن شریعتی در سرمقاله امروز شرق با عنوان «سیاست؛ این بد و بدتر لعنتی» محقق شدن وعده های ترامپ را آبروریزی برای دموکراسی توصیف کرده و نوشته است: «ممانعت از ورود مسلمانان، کشیدن دیوار میان خود و همسایه‌اش (مکزیک) آن هم به خرج خودشان، فسخ قراردادهای بین‌المللی تعهدآور (از تعهدات نسبت به ایران گرفته تا اروپا و این آخرین اجماع بین‌المللی بر سر آب‌وهوا)، نشاندن زنان بر سر جای قبلی خویش، سیاهان، اقلیت‌ها و… . اگر این وعده‌ها را به کرسی بنشاند که واویلاست.»
 

او در بخشی از این نوشتار آورده است: «برای ما که خوب شد! برای مایی که دست‌خوش سندرم مقایسه‌ایم، چه وقتی که خودشیفته‌ایم و چه هنگامی‌که خودباخته. می‌توانیم تا مدت‌ها خوشحال باشیم از اینکه: «آنها هم همین‌طور»! یا بگوییم صد رحمت به ما. حتی اگر در اینجا که ماییم معلوم نباشد اکثریت کدام است و اقلیت چگونه! تکلیف اکثریت آنها که روشن شد و تا همین‌جا برای سیاست خارجه و فردایی که قرار بود با گفت‌وگو پیش برود هم بد باشد، برای روحیه‌مان خوب است: «هیچ‌کس تنها نیست»! بااین‌همه ما می‌مانیم و این پرسش همیشگی: برای اندیشیدن به سیاست راه دیگری میان بد و بدتر نیست؟ گریز از محتومیتی به نام رآل پلیتیک»؟ بی‌آنکه لازم باشد پناه ببریم به دامن رابین هودهای قلابی یا خالقان اتوپیاهای پروحشت؟….»
 
 
 
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا: آمریکایی‌ها از اروپایی‌ها مذهبی‌ترند
این روزنامه در صفحه ۱۰ نیز یادداشت محمد روحی صفت، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا زیر عنوان «ترامپ و ایران» را به چاپ رسانده و بااشاره به اینکه ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از تغییرات اساسی در آمریکا سخن گفته بود، نوشته است: «سیاست‌های هیلاری کلینتون و نزدیکی وی به صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در حالی است که ترامپ چنین رویکردی ندارد و بر‌همین‌اساس، می‌توان گفت سیاست‌های رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده برای ایران، به مراتب کم‌هزینه‌تر خواهد بود.»
 
نگارنده در بخشی از این نوشتار افزوده است: «آمریکایی‌ها در مقایسه با اروپایی‌ها، آدم‌هایی مذهبی هستند. اتفاقات اخیر در این کشور مانند آزاد‌شدن همجنس‌گرایی، آزادی استفاده از مواد مخدر در برخی ایالت‌های این کشور و قانون آزادی سقط جنین، باعث شده مردم این کشور خواهان ایجاد تغییرات اساسی در قانون‌گذاری‌ها و رویکردهای این کشور بشوند. از سوی دیگر، اگرچه جورج بوش جمهوری‌خواه، امروز رأی سفید به صندوق انداخت، جورج بوش پدر به هیلاری کلینتون رأی داد و رئیس ‌جمهوری‌خواه سنا مدت‌هاست اسمی از ترامپ نمی‌برد؛ اما رئیس‌جمهور جدید آمریکا توانست جوانان خواهان تغییر را با خود همراه کند و در نهایت با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، پیروز انتخابات لقب بگیرد.»
 
 
 
راهی برای گشایش طلسم وزارتخانه خاص
روزنامه شرق در صفحه ۱۴ یادداشت «برگ برنده وزیر فرهنگ» نوشته حسین هاشم‌پور را منتشر کرده و با اشاره به خاص‌بودن وزارت فرهنگ پیش بینی کرده اگر وزیر فرهنگ در یک مؤلفه زیرساختی تمرکز کند و در آن هوای تازه بدمد، می‌تواند به انتظار جامعه پاسخ مثبت دهد.
 
او که معتقد است ریشه اصلی ناکامی‌های هنری- فرهنگی در توسعه‌نیافتن اقتصاد هنر و فرهنگ است؛ در بخشی از این مطلب نوشته است: «اگر هنرمندان ایده‌آل‌پروری نکنند و وضع موجود را نقد و وضعیت مطلوب را طلب نکنند، به یقین دنیا یک مزه مهم را کم خواهد داشت؛ مثلا تعریف خطوط قرمز و کاستن از عرض آن، ترمیم احساس هنرمندان درخصوص آزادی بیان و حمایت‌های قانون در این زمینه و مهار ابزارهای دلواپسان…، همه اینها آرزوهایی است که بارها در این ستون بر آنها تأکید شده، اما به‌یقین اگر ما با انقلابی در آفرینش‌های هنری روبه‌رو شویم، ممکن است از مسیری میانبر برخی از این چالش‌ها دور زده شوند.»
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
رئیس‌جمهوری: این تصور درست نیست که ‏همه ‏مسائل موجود در غرب، فسادآمیز است./ اولویت اساسی و بااهمیت، حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است./ موقوفات دانشگاه هاروارد آمریکا حدود ٣٣ میلیارد دلار است و سالانه حدود دو میلیارد دلار از طریق ‏درآمد ‏این اوقاف به این دانشگاه می‌رسد، اگرچه در کشور ما نیز این‌گونه موارد وجود دارد، ولی باید اهتمام ‏بیشتری در ‏این مسیر داشته باشیم.
 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: یکی از اهدافی که آمریکا در منطقه ما دنبال می‌کند، ازبین‌بردن ارتش کشورهای اسلامی است و نمونه آن را در کشور لیبی دیدیم که ضمن اعتراضات مردمی برای از روی کار رفتن قذافی، ‌با حمله ناتو ارتش آن کشور نابود شد./ در زمان جنگ افغانستان نیروهای ما کاملا آماده بودند تا هرات را بگیرند اما حضرت آقا اجازه ندادند ما وارد باتلاق افغانستان شویم و دیدیم که ناتو چطور در آن باتلاق گیر کرد. در جنگ عراق و سوریه نیز حضرت آقا گفتند که حضور باید مستشاری باشد تا در باتلاق این دو کشور نیز گرفتار نشویم.
 

مدیر کل امور اجرائی زکات کمیته امداد: در هفت ماه نخست امسال، ۱۰۸‌ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.
 
 
 تبلیغ اربعینی سایپا


 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.