اگر عیسی مسیح رئیس‌جمهور می‌شد…

دونا سید

اگر مسیح نیز یکی از نامزدها بود، از ما می‌خواست با پول این کمپین‌ها (539 میلیون دلار) چه کنیم؟

تصوّرش را بکنید که با پانصد و سی و نه میلیون دلار چقدر می‌شود نان و ماهی خرید و بین فقرا توزیع کرد!
همگی می‌دانیم که درست نیست نامزدهای ریاست‌جمهوری را با عیسی مسیح مقایسه کنیم! اما واقعاً برای من سؤال شده که:
اگر مسیح نیز یکی از نامزدها بود، از ما می‌خواست با پول این کمپین‌ها (539 میلیون دلار) چه کنیم؟
به نظر من که از ما می‌خواست پول را برداریم و به در خانۀ همسایه‌هایمان برویم. اگر آنها اوضاعشان روبه‌راه بود، سری به بیماران، یتیمان، بیوه‌ها و مسن‌ترها بزنیم و احتیاجات آنها را برطرف کنیم. من معتقدم که مسیح از ما می‌خواست با این پول مایحتاج خانواده‌هایمان و خانواده‌های نیازمندِ دیگر در جامعه را مرتفع کنیم. مطمئنم که از ما می‌خواست این پول را صرف محرومان، مستضعفان و درماندگان کنیم. به بی‌خانمان‌ها و خواهران و برادران مستمندمان در هر جای دنیا که هستند رسیدگی کنیم و برای آنها غذا و لباس فراهم کنیم.
به اعتقاد من اگر مسیح هم یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری بود، شاهد دقّت و حساسیت بیشتری در نحوۀ استفاده از این نوع پول‌ها می‌بودیم. می‌دیدیم که انسان‌ها با دلسوزی و در عین حال با جرأت و شهامت در برابر ستم و ستمگران قد علم می‌کردند. در کمپین‌ها شاهد سخنرانی‌هایی بودیم که مردم را برمی‌انگیختند تا به جای تفرقه با هم اتّحاد و همکاری داشته باشند. مسیح از ما می‌خواست تا از هر فرصتی برای محقّق ساختن صلح بهره بگیریم و راهی برای تعاملی توأم با احترام و عزّت با یکدیگر پیدا کنیم.
ما انسانیم و می‌دانم که برای این که از توصیه‌های مسیح پیروی کنیم، به تلاش جدّی نیاز می‌داشتیم، اما مطمئنم که از عهده‌اش برمی‌آمدیم.
من به مسیح رأی می‌دادم. می‌دانم که مسیح این 539 میلیون دلار را بدون هرگونه تبعیضی در اعتلای انسانیت سرمایه‌گذاری می‌کرد.
اگر مسیح در مناظرات ریاست‌جمهوری حضور داشت، از خدا برای این دو نفر طلب بخشش و مغفرت می‌کرد؛ چراکه نمی‌دانند چه دارند می‌کنند!
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.