آیت‌الله مکارم شیرازی: نظام، دین و برنامه‌های ما به وسیله شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل خواهد شد

اعتماد در این شماره از ابراز نگرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خصوص فعالیت برخی از شبکه‌های اجتماعی در کشور نوشته و از احضار یا دستگیری 450 تن از فعالین این عرصه توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته خبر داده است.

یک مرجع تقلید: نظام، دین و برنامه‌های ما به وسیله شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل خواهد شد
روزنامه اعتماد در صفحه 3 سخنان آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با وزیر ارتباطات را به چاپ رسانده و از «یارانه‌های نقدی»، «شبکه‌های اجتماعی» و «فساد اقتصادی» به عنوان سه محور اصلی اظهارات ایشان یاد کرده است.
 
این مرجع تقلید، مساله دسترسی به اطلاعات را یکی از مهم‌ترین موضوعات دانسته و با ابراز تاسف از آسیب‌ها و مفاسد برخی شبکه‌های اجتماعی، خواستار تعیین یک گروه زبده مجهز درباره آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی شد.
 
وی در این باره افزوده است: «نظام، دین و برنامه‌های ما می‌تواند به وسیله آنها دچار مشکل شود، آنها می‌توانند جعل پیام کرده و منتشر کنند؛ در این مسیر تمام فیلم‌های فاجعه منا را حذف کردند و این نشانه خطرناکی است؛ اینها به حریم خصوصی افراد وارد می‌شوند و سعی در تغییر افکار مردم و جامعه دارند.»
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به گزارشی که درباره آسیب‌ها و مفاسد شبکه‌های اجتماعی در اختیار وی قرار گرفته، تصریح کرد: «بنده وقتی این گزارش‌ها درباره مفاسد شبکه‌های اجتماعی را مشاهده کردم، متاثر شدم که خارجی‌ها چه بر سر جوانان ما می‌آورند؛ برخی شبکه‌های اجتماعی ارتباط نامشروع با محارم را ترویج می‌دهند.»
 
وی در بخش دیگری از سخنان، پرداخت یارانه نقدی به شیوه کنونی را بلایی خوانده است که باید برای متوقف کردن آن دولتمردان شجاعت داشته باشند و ملاحظات را کنار بگذارند.
 
 

 
دستگیری های جدید در حوزه شبکه‌های اجتماعی
اعتماد در صفحه 14 اطلاعیه جدید سایت گرداب در خصوص برخورد با مدلینگ را بازتاب داده و از احضار یا دستگیری مدیران 450 صفحه، کانال یا گروه در شبکه‌های اجتماعی خبر داده است.
 
سایت مرکز بررسی جرایم سازمان یافته یا «گرداب» در اطلاعیه‌ای جدید، افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام را سبب آسیب به کیان خانواده دانسته و آورده است: «تعدادی از فرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. این اقدام با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی صورت گرفته است. بر همگان روشن است که گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است.»
 
 

 
ترجمه‌های قرآن در شب بخارایی
این روزنامه در صفحه 16 از برگزاری نشست‌ دیگری از شب های قرآنی مجله بخارا با همکاری چند نهاد و موسسه فرهنگی خبر داده و با اشاره به برگزاری دو نشست «شب تفاسیر عرفانی قرآن مجید» و «شب تفاسیر قرآن مجید»، نوشته است: «سومین نشست به «شب ترجمه‌های قرآن مجید» اختصاص داده شده که چهارشنبه سوم شهریور، ساعت ۵ عصر در محل کانون زبان فارسی برگزار خواهد شد.»

اعتماد افزوده است: «در این شب دکتر سید مصطفی محقق داماد، استاد محمد مهدی جعفری، بهاءالدین خرمشاهی، دکتر رسول جعفریان و استاد محمدعلی مهدوی‌راد به ترجمه‌های قرآن، ترجمه‌پذیری قرآن و نمونه‌هایی از ترجمه‌های قرآن در دوره‌های مختلف خواهند پرداخت.»
 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.