رهبر انقلاب: با احترام و اقبال به مظاهر دینی، پشتیبانی مردمی را تقویت کنید

شرق در این شماره به انعکاس دیدار رهبری با رئیس جمهوری آذربایجان پرداخته و سخنان علی لاریجانی در جمع طلاب و فضلای قم را به چاپ رسانده است.

با احترام و اقبال نسبت به مظاهر و عقاید دینی، پشتیبانی مردمی را تقویت کنید
روزنامه شرق در صفحه 2 دیدار رهبری با «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهوری آذربایجان را منعکس ساخته و با تاکید برگرانبها بودن اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آن کشور، احترام و اقبال به مظاهر و عقاید دینی را عاملی برای پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان دانسته اند.
 
رهبری مقابله با فتنه‌انگیزی گروه‌های تکفیری در میان ملت‌ها را در گرو تقویت فعالیت‌های اسلامی برشمردند و گفتند: «منطقه آذربایجان از لحاظ دینی، ریشه‌دار و خاستگاه برخی علمای بزرگ اسلامی است و مردم آذربایجان نیز مردمی آگاه و هوشیار هستند که تشویق و کمک دولت در فعالیت‌های دینی در گرایش و جلب عواطف آنها بسیار مؤثر است».

 روایت لاریجانی از نظرات بزرگان درباره موسیقی
شرق در صفحه 2 گزارشی از دیدار علی لاریجانی با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم را به چاپ رسانده و به این نکات اشاره نموده است:

‌- اوایل انقلاب حدود یک سال‌ونیم رئیس سازمان رادیو و تلویزیون بودم که خدمت امام خمینی (ره) رفتم و ایشان به من گفتند «چرا شما در سازمان صداوسیما این موسیقی‌های پخش‌شده را حذف نمی‌کنید…. حالا که دارند شعر می‌خوانند، چرا با آن نی می‌زنند؟» بعد فرمودند «من به شما توصیه می‌کنم با آقای منتظری ( قائم‌مقام رهبری بودند) صحبت کنید و در این زمینه مشورت نمایید».
پس از آن ما نزد وی رفتیم و سؤال و موضوع مربوطه را مطرح کردیم که آیت‌الله منتظری اعلام کرد از نظر من پخش این‌گونه موسیقی‌ها که فعلا از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود، اشکالی شرعی ندارد….
به خانه مرحوم پدرم آیت‌الله آملی آمدیم و موضوع پخش موسیقی در رادیو و تلویزیون را و اتفاقات و نظرات مطرح شده را عنوان کردم که ایشان در جواب گفت که من برخی از موسیقی‌های پخش‌شده مانند سرود مربوط به آقای مطهری و برخی از موسیقی‌های عارفانه را گوش می‌کنم و از نظر من آنها مشکلی ندارد. البته ایشان در موضوع موسیقی قائل به تفکیک بودند.

– رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به موضوع موسیقی قائل به تفکیک هستند و معتقدند برخی از موسیقی‌ها ایجاد رخوت و سستی می‌کنند و باید از تولید آنها اجتناب کرد؛ اما در موضوع ترویج موسیقی این را می‌دانم که این مسئله مد نظر رهبری نیست.



– من درباره شورای نگهبان گفته‌ام اعضای آن افرادی متدین بوده و خلاف نمی‌کنند، اما ‌ای کاش درباره انتخابات موضع‌گیری نمی‌کردند و الان نیز نظرم مثل گذشته است. ما اگر با مردم صدق نداشته باشیم، آنها حرف ما را نمی‌پذیرند و به طور طبیعی در ذهنشان اشکال به وجود می‌آید.

دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
حجت‌الاسلام‌ مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: تنها مشکل منجر به رد صلاحیت آیت‌الله سیدحسن خمینی، وابستگی‌شان به امام(ره) بود و اینکه در قلب مردم جای داشتند و محبوبیت بالایی در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد از دیگر رقبا داشتند.
 
بیانیه جامعه اهل سنت تهران: در انتخابات اخیر از لیست کامل اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، صدای ملت که در سرلیست آنان آقایان دکتر محمدرضا عارف و دکتر علی مطهری قرار دارند و نیز کاندیدای مستقل، آقای عادل مزاری و همچنین مجلس خبرگان با سرلیستی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دکتر حسن روحانی، دکتر محمود علوی و آیت‌الله محسن قمی قرار دارند، حمایت کامل می نماید.
 

شرق در این شماره به انعکاس دیدار رهبری با رئیس جمهوری آذربایجان پرداخته و سخنان علی لاریجانی در جمع طلاب و فضلای قم را به چاپ رسانده است.مرور مطبوعات/ ‌چهار‌شنبه‌ 5 اسفند/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.