آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به هاشمی رفسنجانی: شما هم «درد» دارید و هم «درک»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در مشهد مقدس، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایسنا نوشت:

در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از آیت‌الله وحید خراسانی، به بیان مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام پرداخت و گفت: در انتخابات اخیر آگاهی مردم کارساز شد.

 

وی با اشاره به حضور و شرکت در جلسات آیت‌الله وحید خراسانی در سال‌های قبل از انقلاب، خطاب به وی اظهار کرد: گرمای حوزه وابسته به بزرگانی همچون حضرتعالی است که طلبه‌ها را شیفته درس و مباحث شما کرده است.

 

آیت‌الله وحید خراسانی در این دیدار با بیان مباحثی از نهج‌البلاغه و زندگی حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: خداوند به اشخاص آبرویی می‌دهد و هرچه هست از اوست. بنابراین این وجهه برای شما وجود داشت و اکنون نیز تقویت شده است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اولین آشنایی خود با هاشمی رفسنجانی افزود: اولین بار شما را در کنار حضرت امام خمینی(ره) دیدم که آقای اشراقی هم نشسته بود. شما وارد شدید و آقای امامی کاشانی را آوردید و گفتید تولیت مدرسه سپهسالار باشد و امام خمینی(ره) فرمودند باشد، فردی را استاندار اصفهان معرفی کردید ایشان قبول کردند و همین‌طور چند نفر دیگر، بعد که رفتید از اشراقی پرسیدم این آقا چه کسی است که هرچه می‌گوید امام می‌گوید باشد؟ ایشان هم گفت: شیخ اکبر است.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: ان‌شاءالله با این پیش‌آمد مردمی که روی داد، با همت شما که هم درد و هم درک را دارید – چراکه برخی تنها درد یا درک را دارند ولی این خصوصیت در شما جمع است – و این موهبت فتح بابی است تا ان‌شاءالله مشکلات حل شود.

 

وحید خراسانی با اشاره به حدیث همم الرجال و تسقط الجبال و نیز رابطه بین امیرالمومنین(ع) با پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: حضرت امیر (ع) تا زمانی که پیامبر (ص) زنده بود تأدباً(از روی ادب) حرفی نزد و بعد از رحلت حضرت رسول (ص) نیز ظلماً و عناداً لب به سخن نگشود.

 

بر اساس این گزارش، در پایان این ملاقات یک ساعته، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از حسن ظن آیت‌الله وحید خراسانی، مذاکرات انجام شده را بسیار مفید و سازنده خواند و سلامتی، سعادت و تندرستی ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در مشهد مقدس، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.