اوباما: حمله به یک دین به منزله حمله به همه ادیان است

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در مسجد جامع مسلمانان شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، در دیدار با مسلمانان، اظهارات نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا بر ضد مسلمانان این کشور را نادرست خواند.
به گزارش دین آنلاین به نقل از واشنگتن پست اوباما روز چهارشنبه با حضور در مسجد جامع مسلمانان شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، با جامعه مسلمانان این شهر دیدار کرد و به مدت چهل و پنج دقیقه به سخنرانی پرداخت. وی در دوران ۷ ساله ریاست جمهوری خود برای اولین بار است که از مسجدی در آمریکا بازدید می‌کند.
اوباما در سخنرانی خود از تاریخ طولانی دستاورد مسلمانان در آمریکا از ورزش گرفته تا معماری سخن گفت و آنان را پیشاهنگان، سربازان و والدین آمریکا خواند. وی در این­باره خطاب به مسلمانان در آمریکا اظهار داشت:" برخی مدام ادعا می کنند که باید بین هویت آمریکایی یا مسلمان خویش یکی را انتخاب کنید. به حرف آنان گوش ندهید. شما بخشی از آمریکا هستید. شما مسلمان یا آمریکایی نیستید، بلکه شما مسلمان و آمریکایی هستید."
وی همچنین در مورد احترام به دین اسلام گفت:"اگر ما در مورد آزادی دینی جدی هستیم- خطاب من به هموطنان مسیحی ام است که اکثریت این کشور را تشکیل می دهند- باید بفهمیم که حمله به یک دین، حمله به همه ادیان است."
وی پیش از این در سال ۲۰۰۹ در مسجد سلطان احمد در ترکیه حضور یافته بود و با توجه به روابط پر از تنش جهان اسلام و غرب، بعد از حمله به عراق، سعی در بازسازی روابط فیمابین داشت. هفت سال پیش نیز، اوباما برای اولین بار از مسجدی در آمریکا دیدار کرد و تلاش کرد از جانب شهروندان مسلمان، عموم مردم آمریکا را خطاب قرار دهد و اثر ادبیات اسلام­هراسانه جمهوریخواهان را تا حدی خنثی کند.
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.