یونسی: سیاست کلان جمهوری اسلامی در حوزه مذاهب باید تبدیل به یک استراتژی شود

روزنامه شرق در شماره امروز، خبر از تلاش برای تبدیل سیاست کلان جمهوری اسلامی در حوزه مذاهب به یک استراتژی و نهایی‌شدن آن بر اساس فتوای امام و مقام معظم رهبری داده است.

روزنامه شرق از قول حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، خبر از پیگیری جرم‌انگاری و تعیین مجازات برای «توهین به مقدسات ادیان و مذاهب اقلیت‌‌ها» داده و به انعکاس سخنان او در نشست شورای هم‌اندیشی اقوام و اهل سنت پرداخته است.
 
این روزنامه با برجسته ساختن اشاره یونسی به جو و هجمه سنگین در ابتدای این مسیر و هموار شدن راه  فرهنگ‌سازی با استفاده از همان هجمه ها، به این نکات اشاره کرده است:
 
-ما الان در زمینه فرهنگ‌سازی فعال هستیم و تلاش می‌کنیم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی آن را تعمیق بخشیم که فکر می‌کنم ان‌شاءالله آثار و برکاتش تا یک سال آینده مشخص شود.
 
-باید استراتژی اهداف و برنامه‌ها مشخص شود و نهادهای مختلف دولتی، نظامی، امنیتی و فرهنگی براساس آن حرکت کنند تا افرادی به صورت خودسرانه به گونه دیگری عمل نکنند.
 
-سیاست کلان جمهوری اسلامی در حوزه مذاهب که امام و مقام معظم رهبری در فتوای خود فرموده‌اند، باید تبدیل به یک استراتژی شود تا با رفع محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف بتوان براساس آن استراتژی عمل کرد. مراحل این کار صورت گرفته و در حال نهایی‌شدن است که باید امضا و ابلاغ شود
 
 
 

روزنامه شرق در شماره امروز، خبر از تلاش برای تبدیل سیاست کلان جمهوری اسلامی در حوزه مذاهب به یک استراتژی و نهایی‌شدن آن بر اساس فتوای امام و مقام معظم رهبری داده است.مرور مطبوعات/ ‌‌چهار‌شنبه‌ 2 دی/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.