نزدیکی و تعامل سینما با روحانیت اعلم، مورد غفلت واقع شده است/قرار نیست آثار هنری‌ای که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، مورد هجمه قرار گیرند

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «سیدضیاءالدین دری: نزدیکی و تعامل سینما با روحانیت اعلم، مورد غفلت واقع شده است»، «راه کسب نظر موافق حضرات علما را با تعیین هیأت پنج‌نفره به‌همراه کارگردان فیلم، هموار کنید»، «عبدالحسین مختاباد: قرار نیست هر اثر هنری‌ای که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، مورد هجمه قرار گیرد و جلو عرضه آن گرفته شود»

روزنامه شرق در کنار تیتر اصلی «اینک گشایش سیاسی» که به سخنان رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیأت دولت می‌پردازد، این عناوین را برجسته ساخته است:
«معاون اول رئیس‌جمهوری: زنجانی با گردن‌کلفتی نمی‌گوید پول‌ها کجاست»،
«دفاع قاطع لاریجانی از توافق هسته‌ای: توافق هسته‌ای جزء دستاوردهای ملی است»
«بازداشت و آزادی گروهی از معلمان» (در تجمع صنفی مقابل مجلس شورای اسلامی)
«تحلیل امیرمحبیان از دلایل نزول جناح راست‌ سنتی: اصلاح‌طلبان مقصر شکستِ اصولگرایان میانه‌ هستند»،
«گفتگو با سعید معیدفر در مورد موج مسخره کردن پدیده های جدی در شبکه های اجتماعی: مردم تأثیرگذار نباشند جوک می‌سازند»،
و «رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با کهنه‌سربازان: منتقدان توافق در جنگ با عراق هم شتاب کردند»

سیدضیاءالدین دری: نزدیکی و تعامل سینما با روحانیت اعلم، مورد غفلت واقع شده است/راه کسب نظر موافق حضرات علما را با تعیین هیأت پنج‌نفره به‌همراه کارگردان فیلم، هموار کنید/عبدالحسین مختاباد: قرار نیست هر اثر هنری‌ای که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، مورد هجمه قرار گیرد و جلو عرضه آن گرفته شود
روزنامه شرق در ادامه واکنش‌ها به توقیف«رستاخیز»، به «نامه درّی و اعتراض مختاباد» پرداخته و آورده است:
عدم اکران «رستاخیز» واکنش‌های مختلفی را طی روزهای گذشته در پی داشته است. آخرین بازتاب این عدم اکران، نامه سرگشاده «سیدضیاءالدین دری» به وزیر ارشاد بوده. همچنین عبدالحسین مختاباد در اظهاراتی به لغو اکران «رستاخیز» واکنش نشان داد.
دری در نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد از ویژگی‌های فیلم «رستاخیز» گفت و درخواست کرد که با تعیین یک هیأت پنج‌نفره تلاش‌ها برای کسب نظر موافق علما با این اثر انجام شود.

در بخش‌هایی از این نامه خطاب به علی جنتی آمده است: «جناب آقای وزیر، چنانچه مستحضر هستید رفع مشکل موجود امر لاینحلی نیست ولی تسریع در انجام آن به‌واسطه شرایط حاکم بر سینمای کشور و تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یک ضرورت است. این‌جانب به‌عنوان یک فیلم‌ساز در کمال حسن‌نیت از حضورتان استدعا دارم با تعیین یک هیأت حداکثر پنج‌نفره به‌همراه کارگردان محترم فیلم، جهت دیدار و مذاکره و تلاش برای کسب نظر موافق حضرات علما، راه را هموار کنید تا در کوتاه‌ترین زمان نتیجه مطلوب عاید شود. این روش می‌تواند بلوغ سینماگران حرفه‌ای کشورمان در تعامل با مشکلات این‌چنینی، که مسلما در آینده نیز ناخواسته احتمال تکرارش وجود دارد را به ثبوت برساند. همچنین موجبات نزدیکی و تعامل با روحانیت اعلم را مهیا کند؛ امری که انجام آن متناسب با ضرورت‌های سینمای ما مورد غفلت واقع شده است».
همچنین عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران، هم گفت لغو اکران فیلم «رستاخیز» که با مجوز رسمی وزارت ارشاد یک روز هم روی پرده بوده، کار شایسته‌ای نبود و تأکید کرد: قرار نیست هر اثر هنری‌ای که به مذاق عده‌ای خوش نیامد مورد هجمه قرار گیرد و در نهایت جلو عرضه آن گرفته شود و من شخصا نسبت به رفتارهایی از این دست معترض هستم.

دیگر عناوین منتشر شده در روزنامه امروز، از این قرار است:
زنان، تماشاگر مسابقات زنان؛ دعوت فدراسیون کشتی از بانوان برای حضور در مسابقات کشتی آلیش
رشته کارشناسی‌ارشد «حقوق زن در اسلام» به تأیید وزارت علوم رسید
ایجاد مراکز ترک اعتیاد کودک و نوجوان
گزارش «ما در کجای جغرافیای علم جهان ایستاده‌ایم؟»؛ نگاهی به تأثیر تحریم و لغو تحریم بر پژوهش‌های علمی و دانشگاهی
یادداشت «جهان آینده، جهان رقابت و تولید علمی است»، به قلم ابراهیم مقیمی، رئیس انجمن مخاطره‌شناسی ایران
گزارش «انتقام ائتلاف داعش و اردوغان از کردها و چپ‌های ترکیه» به قلم اردشیر زارعی‌قنواتی
کشته‌شدن«محسن الفضلی» امیر گروه «خراسان» و عضو القاعده در سوریه
فرود هواپیمای عربستان در فرودگاه عدن و تخلیه مقادیر زیادی سلاح در فرودگاه
داعشی‌های قلابی؛ گروگان‌گیران ١٨٠‌ میلیون تومانی

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «سیدضیاءالدین دری: نزدیکی و تعامل سینما با روحانیت اعلم، مورد غفلت واقع شده است»، «راه کسب نظر موافق حضرات علما را با تعیین هیأت پنج‌نفره به‌همراه کارگردان فیلم، هموار کنید»، «عبدالحسین مختاباد: قرار نیست هر اثر هنری‌ای که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، مورد هجمه قرار گیرد و جلو عرضه آن گرفته شود»مرور مطبوعات/ ‌‌پنج‌شنبه ۱ مرداد/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.