رئیس حوزه هنری: نسخه جدید رستاخیز همه نگرانی‌ها را برطرف کرد

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «رسالت در حالی خبر از نگرانی‌های مراجع در خصوص فیلم رستاخیز داده که خود در صفحه ای دیگر، از حذف صحنه های مورد بحث خبر داده است»، «رئیس حوزه هنری: نسخه جدید رستاخیز همه نگرانی‌ها را برطرف کرد»، «پس از ۳۶ سال، هنوز قانون بانکداری بدون ربا ملغمه‌ای از بانکداری ربوی و اسلامی است و درست اجرا نمی‌شود»، «کشف حجاب خانم ها درداخل خودرو مظهرفساد است و با آن برخورد می‌شود»، «روزهای آخر رمضان را دریابیم»

روزنامه رسالت در کنار تیترهای متعدد مربوط به توافق هسته ای، در صفحه ۲ و در ستون تحلیل رویدادها، ذیل عنوان «اکران رستاخیز به صلاح نیست»، از قول پایگاه تسنیم، نوشته است: مراجع عظام تقلید پیرو سئوالات مکرر مقلدین در باره اکران فیلم رستاخیزو نمایش تصویری ائمه علیهم السلام وامامزادگان، در پاسخ های جداگانه نمایش تصویری ائمه علیهم السلام را جایز ندانسته و آن رامشتمل بر بعضی اهانت ها و هتک حرمت ها به بزرگان شهدا کربلا دانستند.

در این خبر، در استفتائی مشترک از آیات عظام و سبحانی{!} آمده است: برخی از رابطان این فیلم ادعا کرده‌اند که نظر موافق مراجع عظام را با پخش این فیلم بدون اصلاحات مذکور جلب نموده‌اند! آیت الله العظمی مکارم شیرازی پاسخ داده اند: «چنین چیزی مطلقاً واقعیت ندارد.» آیت الله العظمی سبحانی نیز در پاسخ نگاشته اند: «فیلم مزبور را مادامی که افراد کارشناس و آشنا به رموز فیلم و سینما و در عین حال کارشناس و آگاه به رموز علوم دینی ندیده‌اند باید از نشان دادن آن جلوگیری شود.»
آیت الله العظمی سیستانی نیز در پاسخ به این سئوال که بعضی شایعه کرده اند که جنابعالی در جریان ساخت فیلم رستاخیز قرار داشته و فیلمنامه آن را تایید نموده اید، آیا این گفته صحیح است؟ فرموده اند: «صحیح نیست.» همچنین ایکنا گزارش داد آیت‌ الله العظمی علوی گرگانی با صدور اطلاعیه‌ ای به اکران فیلم «رستاخیز» واکنش نشان داد و تاکید کرد: اکران این فیلم اهانت‌آمیز است و نباید پخش شود. در اطلاعیه این مرجع تقلید آمده است: «این فیلم مشتمل بر بعضی اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها و انتساب‌های نابجا و بازی بعضی از افراد معلوم‌ الحال در نقش بعضی از بزرگان شهدای کربلا موجب هتک حرمت و اهانت خواهد بود و لذا قبلاً هم نسبت به این فیلم موضع ‌گیری کرده بودیم، ولی توجهی نشد و لذا اکران این فیلم به صلاح نیست و چه بسا توابع خوبی نداشته باشد و لذا این فیلم اکران نشود.»

رئیس حوزه هنری: نسخه جدید رستاخیز همه نگرانی‌ها را برطرف کرد
رسالت در صفحه آخر به برپایی مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «رستاخیز» با حضور مدیران سینمایی و جمع کثیری از هنرمندان در باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرده و از قول محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری آورده است:
– این فیلم بیانگر بلوغ سینمای ایران دانست و واقعیت این است که نسخه اولیه فیلم را دیده بودم و آن موقع هم من ایراد زیادی را در آن نمی دیدم.
– این فیلم برای سینما و کشور ما بسیار فراتر از این اشکالات جزئی است که به آن پرداخته می شود.
– در این فیلم از چهره اسلام اموی افشاگری می شود.

– فیلم «رستاخیز» در شرایطی نمایش داده می شود که جهان اسلام را درگیر خشونت و جنگ کرده اند و حقیقت اسلام ناب محمدی در میان هیاهوی این جنگ ها کمرنگ شده است.
– مسئله «رستاخیز» موضوع امروز ما و مسئله دنیای اسلام است. از این نظر «رستاخیز» را می توان فیلمی استراتژیک محسوب کرد .
جالب توجه است که این روزنامه در حالی به نگرانی برخی از مراجع و قشری از مذهبیون پرداخته و به اصطلاح بر آتش آن افزوده که خود در خبری دیگر که در صفحه آخر همین شماره منعکس ساخته، از حذف صحنه های مورد بحث مراجع عظام مطلع بوده اما هیچ اشاره ای به این موضوع در خبر صفحه ۲ نمی کند.

پس از ۳۶ سال، هنوز قانون بانکداری بدون ربا ملغمه‌ای از بانکداری ربوی و اسلامی است و درست اجرا نمی‌شود
این روزنامه در صفحه اقتصادی، از قول محمدرضا پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی در مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها آورده است که «قانون بانکداری بدون ربا اجرا نمی‌شود». در ادامه این خبر، به این نکات نیز پرداخته شده است:
– گرچه خود قانون بانکداری بدون ربا ملغمه‌ای از بانکداری ربوی و اسلامی است، اما همین قانون ناقص هم در شبکه بانکی به درستی اجرا نمی‌شود.

– قانون بانکداری اسلامی ایراد دارد و ترکیبی از بانکداری اسلامی وغربی است و درمرحله اجرا به مراتب بدتر از متن قانون اجرا شد.
– دراقتصاد اسلامی عقود مالی اسلامی مطرح است، ولی به درستی اجرا نمی‌شود، به عنوان مثال، مشارکت در سود و زیان درپروژه‌های مشارکتی به درستی اجرا نمی‌شود و بانک می‌گوید کاری به سود و زیان طرح ندارد و برای تسهیلات ۵ انگشتی وثیقه محکم دریافت می‌کند.
پور ابراهیمی با بیان اینکه صکوک اسلامی را ما ایرانیها طراحی کرده‌ایم، اما مالزی‌ها به نام خود ثبت کردند، گفت: در اجرای قانون بانکداری اسلامی قرار بود سود سپرده‌ها علی‌الحساب باشد و بعد از راه‌اندازی طرح‌ها بررسی شود و سود قطعی به صاحبان سپرده پرداخت شود.

کشف حجاب خانم ها درداخل خودرو مظهرفساد است و با آن برخورد می‌شود
رسالت در صفحه اجتماعی به سخنان سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست فصلی روسای پلیس تهران پرداخته و نوشته است: «با کشف حجاب درخودرو برخورد می‌کنیم»
در این خبر، از قول وی آمده است:
– اجرای طرح های ارتقاء امنیت اخلاقی همچنان دراولویت برنامه های ما درسراسرکشوراست.

– ما وظیفه داریم از ارزشهای انقلاب پاسداری و از بروز ناهنجاری ها جلوگیری کنیم.
– برخورد با مظاهرفساد طبق قانون برعهده نیروی انتظامی است و با کشف حجاب خانم ها درداخل خودروها برخورد می‌کنیم.
– متاسفانه عده ای به دلیل ناهنجاریهای فرهنگی به موضوعات فوق دامن می زنند که پلیس وظیفه دارد با این موارد برخورد کند.
– پلیس هیچ کاری را خارج ازچارچوب قانون انجام نمی دهد.

روزهای آخر رمضان را دریابیم
این روزنامه در صفحه «فرهنگی» به انتشار ۳ یادداشت و ۲ گزارش در خصوص ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی آن پرداخته است:
یادداشت «از عطش تا عطا»؛ سطوری در بدرقه صیام و نوید عید/به قلم: سید مسعود علوی
یادداشت «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت»/ به قلم: سید حمید رضا شریعتمداری‏
یادداشت «فطر؛ عید فطرت و فیض»/ به قلم: مهندس محمود یادبودی
«از اندیشه فراقت محزونیم»؛ گزیده ای از دعای امام سجاد (ع) هنگام وداع با ماه رمضان
«رؤیت رحمت الهی»

دیگر عناوین منتشر شده در روزنامه امروز، از این قرار است:
آمار۳۵ درصدی طلاق درتهران
دهمین جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی رکورد زد
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره روحانی و سینما تا ۱۰ مرداد
یادداشت «ادامه تقابل تکفیری ها در سوریه» به قلم: محمد حیدری

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «رسالت در حالی خبر از نگرانی‌های مراجع در خصوص فیلم رستاخیز داده که خود در صفحه ای دیگر، از حذف صحنه های مورد بحث خبر داده است»، «رئیس حوزه هنری: نسخه جدید رستاخیز همه نگرانی‌ها را برطرف کرد»، «پس از ۳۶ سال، هنوز قانون بانکداری بدون ربا ملغمه‌ای از بانکداری ربوی و اسلامی است و درست اجرا نمی‌شود»، «کشف حجاب خانم ها درداخل خودرو مظهرفساد است و با آن برخورد می‌شود»، «روزهای آخر رمضان را دریابیم»مرور مطبوعات/ ‌چهار‌شنبه‌ ۲۴ تیر/ روزنامه رسالت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.