از بیانات رهبری نمی‌توان نتیجه گرفت که کنسرت‌ها را می توان بر هم زد

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «از بیانات رهبری نمی‌توان نتیجه گرفت که کنسرت‌ها را می توان بر هم زد»، «اردن در پی مسلح کردن عشایر سنی سوریه»، «گورهای خالی سربرنیتسا» و «دسته گلی دیگر از داعش»

از بیانات رهبری نمی‌توان نتیجه گرفت که کنسرت‌ها را می توان بر هم زد
روزنامه شرق که تیتر اصلی خود را با عبارت «روز واقعه» به مذاکرات هسته ای اختصاص داده است، در صفحه ۲، نظر علی مطهری در خصوص اشاره رهبری به کنسرت ها در دیدار با دانشجویان را چنین منعکس ساخته است:
«علی مطهری در پاسخ به سؤالی درمورد سخنان شنبه‌شب مقام‌معظم‌رهبری در جمع دانشجویان درمورد برگزاری کنسرت‌ها و اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها گفت: نظر مقام‌معظم‌رهبری این بود که برای ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها نباید کنسرت یا اردوهای مختلط برگزار کرد و تبعا نظر ایشان درباره برگزاری کنسرت‌های غیرشرعی بوده است، چون به دنبال آن اردوهای مختلط برگزار می‌شود و در آن اختلاط‌های بیجا صورت می‌گیرد که در اسلام به آن اجازه داده نشده است.
به‌گفته مطهری، بنابراین مقصود ایشان کنسرت‌های غیرشرعی که همراه با اختلاط و برخی رفتارهای ناخوشایند است، بوده که همین اردوهای مختلط از نظر اسلامی کار درستی نیست. البته نمی‌توانیم از این بیانات نتیجه بگیریم افرادی که دارای مجوز برگزاری کنسرت‌ها هستند، نمی‌توانند کنسرت خود را برگزار کنند و باید آن کنسرت‌ها را برهم زد. برهم‌زدن کنسرت‌هایی که ضوابط را رعایت کرده‌‌اند کاری غیرقانونی است.»

اردن در پی مسلح کردن عشایر سنی سوریه
شرق در صفحه «جهان»، از مذاکرات محرمانه امان و ریاض برای تسلیح عشایر سوریه خبر داده و نوشته است:
«منابع دیپلماتیک در اردن از مذاکرات محرمانه امان و ریاض برای مسلح‌کردن عشایر سوریه در مناطق مرزی با اردن خبر دادند و اعلام کردند امان با این اقدام خود، در تلاش برای هم‌سوکردن کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. به گزارش خبرگزاری ایسنا به‌نقل از شبکه خبری عربی٢۴، هنوز جزئیات این مذاکرات فاش نشده و موضع عربستان نسبت‌به آن به‌طور رسمی اعلام نشده است؛ اما اردن در حال تلاش برای دستیابی به تأیید و حمایت کشورهای عربی و به‌ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. منابع دیپلماتیک اعلام کردند اردن مسلح‌کردن عشایر سوریه، به‌ویژه سنی‌ها، در مرزهای خود را بخشی از امنیت ملی‌اش می‌داند و تلاش می‌کند کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را نیز به پذیرش این مسئله قانع کند.»

گورهای خالی سربرنیتسا
این روزنامه با چاپ عکسی از گورهای خالی در سربرنیتسا، از جمع شدن نمادین خانواده هایی که جسد عزیزان خود را پس از گذشت بیست سال پبدا نکرده اند، خبر داده است. شرق نوشته است:
«۲۰سال از قتل‌عام سربرنیتسا می‌گذرد. هشت ‌هزار شهروند مسلمان بوسنیایی به دست نظامیان صرب کشته شدند، اما روسیه باز هم بر مواضع خود استوار است؛ جنایت جنگی نبوده است. این یک سوی ماجراست. سوی دیگر این فاجعه دو ‌هزار جسدی است که هنوز به دست خانواده‌های داغدار نرسیده است.

طی این ۲۰ سال گورهای دسته‌جمعی فراوانی یافت شده، اما هنوز بسیاری خانواده‌ها گمشده خود را پیدا نکرده‌اند. به همین خاطر در سالگرد فاجعه در گورستان‌های نمادین دورهم جمع می‌شوند، کنار گورهای نمادین شماره‌گذاری‌شده، اما خالی، می‌ایستند و اشک می‌ریزند.» عکس از: تودیززمان

دسته گلی دیگر از داعش
شرق با چاپ عکسی از سفارت ایتالیا پس از بمب گذاری، نوشته که خارجی‌ستیزی در کشورهای عربی- آفریقایی اوج گرفته است. بعد از کشتار در شهر سوسه تونس، حالا نوبت بمب‌گذاری در نزدیکی ساختمان کنسولگری ایتالیا در قاهره مصر است که با نیم تن مواد منفجره به این صورت ویران شود.

تروریست‌های قاهره هم مثل بسیاری دیگر از هم‌صنفان خود از خودرو حامل مواد منفجره برای این عملیات استفاده کرده‌اند. این‌طور که منابع مصری مدعی‌اند، داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. عکس: المصری‌الیوم

دیگر عناوین منتشر شده در روزنامه امروز، از این قرار است:
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری فطریه
تعداد دکل‏های گمشده از یک گذشت
علیزاده‌طباطبایی: هاشمی هیچ‌وقت در پرونده پسرش دخالت نکرد

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «از بیانات رهبری نمی‌توان نتیجه گرفت که کنسرت‌ها را می توان بر هم زد»، «اردن در پی مسلح کردن عشایر سنی سوریه»، «گورهای خالی سربرنیتسا» و «دسته گلی دیگر از داعش»مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ ۲۲ تیر/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.