منتظرالمهدی: اگر جشن مردم برای توافق هسته‌ای، در چارچوب اسلام و قانون باشد، در کنارشان خواهیم بود

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «ایجاد جامعه اسلامی و احیای تفکر اسلام سیاسی» از مهمترین آرمان ها است/اسلام رحمانی صددرصد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد/تفکر دینی را جز با اقناع نمی شود منتقل کرد/پرهیز از «سطحی نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی»، نخستین الزام تشکلهای دانشجویی است/«عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی» و «اسلامی شدن دانشگاهها» از مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی است»، «اکران فیلم دیگر کارگردان مارمولک با شالوده شوخی ‌های نامتعارف با مقدسات دینی، باعث تاسف است/تقاضای بخشش پاپ فرانسیس به خاطر گناهان و جنایات کلیسا علیه بومیان در زمان تسخیر قاره آمریکا/بمب ‌گذاری نوزادان شیرخواره، جدیدترین ابداع داعش/آیا حضور کارشناسان مذهبی سریال ها، صوری است؟»، «اگر جشن مردم برای توافق هسته‌ای، در چارچوب اسلام و قانون باشد، در کنارشان خواهیم بود» و «قلب دانشجویان از تعابیر عده‌ای از مسئولین در باره صلح امام حسن (ع) رنجور است»

روزنامه رسالت برای انعکاس بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان، تیتر اصلی خود را با عبارت «کسانی که حوادث ۸۸ را به راه انداخته‌اند، قابل اعتماد نیستند» بسته و در کنار آن، این عناوین را نیز برجسته ساخته است:
«دستان اوباما هنوز می لرزد»،
«مولاوردی: دراجرای قانون گسترش عفاف وحجاب موفق نبوده‌ایم»،
«وزیر صنعت: دولت دستور گرانی ۱۸ قلم کالای اساسی را صادر کرد»،
«رئیس جمهور قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای را ابلاغ کرد»،
«کرباسیان: باید به فکر خروج از رکود باشیم»،
و «پرده جدید جنگ شاهزاده های آل سعود»

ایجاد جامعه اسلامی و احیای تفکر اسلام سیاسی» از مهمترین آرمان ها است/اسلام رحمانی صددرصد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد/تفکر دینی را جز با اقناع نمی شود منتقل کرد/پرهیز از «سطحی نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی»، نخستین الزام تشکلهای دانشجویی است/«عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی» و «اسلامی شدن دانشگاهها» از مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی است
روزنامه رسالت در گزارش دیدار رهبری با دانشجویان، به این نکات از میان بیانات ایشان اشاره کرده است:
– هرکس در بهار معنویت و صفای ماه رمضان، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.
– از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.
– انجام فرائض دینی بویژه «نماز اول وقت، با حضور قلب و حتی المقدور با جماعت» مکمل پرهیز از گناه است. این مجموعه گرانبها را با تلاوت هر روزه حداقل چند آیه از قرآن، زینت دهید.
– ایجاد «جامعه اسلامی» و احیای «تفکر اسلام سیاسی» از مهمترین آرمان ها است.
– «عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی»، «آزادیخواهی واقعی و نه غربی»، «رشد علمی»، «کار و تلاش و پرهیز از تنبلی» و «اسلامی شدن دانشگاهها» از مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی است.
– پرهیز از «سطحی نگری» و کار عمقی روی «مفاهیم اسلامی» نخستین الزام تشکلهای دانشجویی است.
– اصطلاح «اسلام رحمانی» که این روزها رایج شده است، از ترکیب دو کلمه زیبا به وجود آمده اما معنای واقعی آن چیست؟ آیا منظور این است که برخلاف قرآن که انسانها را به مؤمن، کافر، دشمن و دوست تقسیم می کند باید با همه انسانها، صرفاً با رحمت برخورد کرد؟ و با کسانی که با اسلام و ملت ایران دشمنی می کنند، بر خلاف فرمان پروردگار با محبت، مودّت و مَعدِلَت رفتار کرد؟ اینگونه حرفهای بدون تأمل و سطحی کاری غلط و گمراه کننده است.
– آیا اصطلاح اسلام رحمانی، نشأت گرفته از لیبرالیزم غربی است؟ اگر اینگونه باشد این اصطلاح، نه اسلامی است و نه حتی رحمانی و عاطفی، چرا که زیربنای لیبرالیزم یعنی تفکر اومانیستی براساس نفی پروردگار و معنویت شکل گرفته و بر پایه منافع گروههای قدرتمند، استوار است. اگر اصطلاح اسلام رحمانی به اینگونه مسائل اشاره دارد صددرصد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد.
– برگزاری اردوهای مختلط و کنسرتهای موسیقی به بهانه افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی غلط است.
– ترویج برخی مسائل مُخلّ پیشرفتهای علمی در دانشگاهها نظیر برگزاری کنسرتهای موسیقی به بهانه نشاط بخشی به محیط دانشجویی، جزءغلط ترین کارهاست.
– کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند قطعاً به محیطهای دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند.
– ارائه حرفهای نو و تازه دینی، سیاسی و اجتماعی از راههای صحیح افزایش قدرت جذب تشکلهای دانشجویی است و مطالعه عمیق قرآن و نهج البلاغه، امکان طرح سخنان نو و جذاب را فراهم می آورد.
– تفکر دینی را جز با اقناع نمی شود منتقل کرد؛ البته ممکن است تحت تأثیر احساسات و هیجانات، برخی حرفها بدون اقناع فکری، پذیرفته شود اما این پذیرش چون اقناعی نیست، ماندگار نخواهد بود.
– اگر برخی خبرها درباره فعال شدن دوباره جریان مارکسیستی در بعضی دانشگاهها، واقعیت داشته باشد، قطعاً پول آمریکایی حامی این جریان است تا دانشجویان متفرق و شقه شقه شوند.
– عناصری نظیر کسانی که در سال ۸۸ آن حوادث را به راه انداختند و بدون هیچ منطقی با اسلامیت و جمهوریت نظام مخالفت کردند، قابل اطمینان نیستند.
– پررنگتر شدن آرمانها و ناکام ماندن تلاش بعضی مجموعه ها برای به حاشیه راندن و حذف آرمانهای امام خمینی، از جمله واقعیات قابل توجه کشور است.
– پس از رحلت امام بزرگوار، عده ای بر اثر یک اشتباه، اهداف پنهان خود را برای کنار گذاشتن آرمانهای بزرگ امام علنی کردند که البته الان چون پخته تر شده اند دیگر به صراحت از این هدف حرف نمی زنند، اما عمل می کنند.
– با وجود تلاشهای بی وقفه این عده در داخل و خارج و به کارگیری عناصر فکری، سیاسی و هنری، نشاط و حیات آرمانها در کشور اوج گرفته است و جوانانی که حتی واقعیات جذاب دوران امام و جنگ تحمیلی را ندیده اند با تمام وجود جذب آرمانهای اسلام و انقلاب شده اند.
– حضور و نفوذ شگفت آور و معنوی ایران در منطقه از واقعیاتی است که تشکلهای دانشجویی باید مورد توجه قرار دهند.
– با خبریم که آمریکاییها و مرتجعان منطقه در نشستهای پنهان خود، برای یکدیگر از نفوذ ایران در منطقه درد دل می کنند اما کاری هم از دستشان بر نمی آید.
– غربِ لیبرال و مدعی آزادیخواهی در برابر این جنایت سعودیها، لب از لب باز نمی کند و شورای امنیت در یکی از ننگین ترین قطعنامه های خود، بجای بمباران کنندگان، بمباران شوندگان را محکوم می کند.
– علت اصلی بمباران خانه و کاشانه مردم یمن، غیظ و عصبانیت سعودیها و حامیانشان از نفوذ ایران در منطقه است اما بر خلاف ادعاها، نفوذ ایران اسلامی در منطقه، موهبتی خدادادی است، نه فیزیکی و متکی بر سلاح، و ما همچون شهید بهشتی به دشمنان این ملت می گوییم از این عصبانیت و غیظ بمیرید.
– وزرای محترم علوم و بهداشت مورد اعتماد من هستند اما باید مراقبت کنند که افرادی در زیر مجموعه آنها، دانشجویان را با برخی کارها و برنامه های غلط، از گرایش انقلابی و اسلامی و معنویت دور نکنند.
– بنده کاملاً با «تشکیل کرسیهای آزاداندیشی به معنای واقعی» موافقم و باید جوان دانشجوی مسلمانِ انقلابی ولایی، با خونسردی و با قدرت منطق و قوت استدلال، استدلالهای معارض را باطل کند که این ظرفیت امروز وجود دارد.
– حرف بنده را از خود بنده بشنوید. البته اگر کسی از قول بنده نکته خلاف واقع را مطرح کند، به او تذکر داده و خواسته می شود که آن مطلب را اصلاح کند.
– مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز آمریکا کامل ترین مصداق استکبار است.
– به مسئولین مذاکره کننده نیز گفته ایم که فقط در موضوع هسته ای حق دارید مذاکره کنید و با اینکه طرف آمریکایی گاهی مسائل منطقه، از جمله سوریه و یمن را پیش می کشد، مسئولین ما می گویند در این مسائل مذاکره نمی کنیم.
– مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.
– گزارشهایی که برخی مراکز مغرض آماری درباره افسردگی جوان ایرانی ارائه می دهند، دروغ محض و خباثت آمیز و بهانه ای برای تجویز آزادیهای مبتذل است. آمار بالای خودکشی جوانان اروپایی نشانه افسردگی در دنیای غرب است.

اکران فیلم دیگر کارگردان مارمولک با شالوده شوخی ‌های نامتعارف با مقدسات دینی، باعث تاسف است/تقاضای بخشش پاپ فرانسیس به خاطر گناهان و جنایات کلیسا علیه بومیان در زمان تسخیر قاره آمریکا/بمب ‌گذاری نوزادان شیرخواره، جدیدترین ابداع داعش/آیا حضور کارشناسان مذهبی سریال ها، صوری است؟
رسالت در ستون «تحلیل رویدادها، به چند موضوع پرداخته است:
سوژه جدید کارگردان مارمولک
هر چه قدر که ماه رمضان، فضایی معنوی و قدسی دارد و باید چه در حوزه رفتارهای فردی و چه به ویژه در حوزه مناسبات اجتماعی، شرایط و اقتضائات این ماه مبارک را مد نظر قرار داد، به نظر می رسد که در حوزه سینما و بخصوص اکران فیلم ها بر روی پرده نقره ای، قضیه کاملاً جلوه ای معکوس دارد؛ به این معنا که پس از اکران فیلم « اعترافات ذهن خطرناک من» که به هیچ وجه تناسبی با این ماه عزیز ندارد، فیلمی اکران شد که مع الاسف شالوده آن را شوخی ‌های نامتعارف با مقدسات دینی تشکیل می‌دهد. به گزارش جام نیوز، این فیلم از کمال تبریزی، کارگردان شناخته شده سینماست که پیشتر از اینها با ساخت «مارمولک»، خواسته یا ناخواسته، جایگاه روحانیت در اجتماع را به سخره گرفت و اینک با فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» شوخی های غیر قابل قبولی با یکی از فروعات بسیار مهم دین یعنی مسئله حج می کند و حال آنکه عظمت و اهمیت حج چنان است که در اکثر ادعیه مشهور همین ماه رمضان از آرزوی بندگان و درخواست آنها برای توفیق به تشرف خانه خدا سخن به میان می آید. جالب اینکه زمان آغاز تولید این فیلم به سال ۸۶ می رسد و قرار بوده که این اثر در جشنواره فیلم فجر سال ۸۸ به نمایش درآید که به دلیل مضمون خاص و توهین آمیزش، به دستور مستقیم وزیر ارشاد وقت توقیف می شود. اینک اما پس از گذشت ۶ سال معلوم نیست که مسئولین سازمان سینمایی با چه توجیه و استدلالی، مجوز اکران این فیلم را آن هم در عزیزترین و مقدس ترین ماه خدا صادر کردند؟

عذرخواهی پاپ به خاطر جنایات کلیسا
پاپ فرانسیس در در گردهمایی سالانه نهادها و جنبش های دفاع از حقوق بومیان که اوو مورالس رئیس جمهور چپگرای بولیوی نیز در آن حضور داشت، از مردم بومی آمریکای لاتین به خاطر گناهان و جنایات کلیسا علیه بومیان در زمان تسخیر قاره آمریکا تقاضای بخشش کرد. پیشتر و در سال ۱۹۹۲، پاپ ژان پل دوم نیز در زمان بازدید از جمهوری دومینیکن به خاطر مصائبی که کلیسای کاتولیک در پنج قرن گذشته علیه بومیان قاره آمریکا مرتکب شده بود، از آنها عذرخواهی کرد. رهبر کلیسای کاتولیک در این اجتماع اظهار داشت: می‌خواهم با کمال صراحت بگویم، همان طور که قدیس ژان پل دوم گفت، من هم می خواهم در نهایت فروتنی تقاضای بخشش کنم؛ نه فقط به خاطر جرایم کلیسا بلکه به خاطر جنایاتی که در دوران موسوم به تسخیر قاره آمریکا علیه مردم بومی این قاره صورت گرفته است. این سخنان پاپ با تشویق و حمایت افراد حاضر همراه بود.

جنایت وحشتناک داعش
صادق الحسینی رئیس کمیسیون امنیتی در شورای استانداری دیالی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: جنایات داعش در حق افراد مختلف جامعه عراقی متوقف نشده و این گروه تکفیری و تروریستی، هیچ زن، مرد، پیر، جوان و کودکی را از جنایات خود مستثنی نمی ‌کند. به نوشته «السومریه نیوز»، الحسینی اظهار داشت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد داعش یک نوزاد شیرخواره را که فرزند یک شهروند عراقی اعدام شده در چند هفته پیش بود، با توسل به زور به گروگان گرفته بود. سپس در پایگاه نظامی خود در نزدیکی شرقاط، او را بمب‌ گذاری کرد و در مقابل چشم ده ‌ها تکفیری با کنترل از راه دور، منفجر کرد. پدر این نوزاد به اتهام مشارکت در کشتن یک تکفیری، اعدام شده بود. وی تاکید کرد که بمب ‌گذاری نوزادان شیرخواره، یک مسئله عادی برای تکفیری ‌های داعش به شمار می ‌رود و آنها اغلب برای آموزش نیروهای خود، از نوزادان استفاده می ‌کنند.

سانسور سریال مناسبتی!
محسن حدادی در خبرآنلاین نوشت: در شب های قدر دو سریال مناسبتی از تلویزیون پخش شد؛ «نیاز» و «ساعت صفر». هر دو هم مثل همیشه سوژه قدیمی و نخ نماشده ای داشت. بررسی اینکه این سریال ها چقدر مخاطب داشتند، باشد برای بعد، اما در هر دو سریال شخصیت هایی حضور داشتند که به محض ورود به کادر تلویزیون، تصویر، سیاه و سفید
می شد! به لطف هنر آرایش این خانم ها و بی حساب و کتاب بودن تولید سریال، تماشاگر باید برای دقایقی سریال سیاه و سفید تماشا می کرد و شدیدا هم تحت تاثیر قرار می گرفت! نکته جالب اینجاست که همه این سریال ها ناظر تولید دارد، کارشناس مذهبی دارد و لابد جلسات متعدد طرح و سوژه و پیش تولید و… خروجی سریال ها اما به وضوح نشان می دهد؛ یک: تلویزیون ما همچنان بر اساس پارتی و رابطه تولید برنامه می کند و تکرار اندر تکرار، مؤید این بی ضابطه بودن است.
دو: هنوز هم پر کردن آنتن مهم است و نه چگونه پر کردن آن!
سه: نظارت در تلویزیون به نظارت در پخش خلاصه می شود و قبل از آن گویا کسی به کسی نیست…

اگر جشن مردم برای توافق هسته‌ای، در چارچوب اسلام و قانون باشد، در کنارشان خواهیم بود
این روزنامه در صفحه اجتماعی، به گزارش جدیدترین سخنان سردارمنتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی پرداخته و از قول وی آورده است:
– عملیات دستگیری اعضای گروه تروریستی جیش العدل درمنطقه میرجاوه موفقیت آمیز بود
– در خصوص برگزاری کنسرت‌ها، خوشبختانه تعامل خوبی بین پلیس و وزارت ارشاد بوجود آمده اما برای برگزاری هرکنسرت دریافت مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است، اما کافی نیست و برگزارکنندگان کنسرت ها باید علاوه برمجوز اجرای کنسرت ازسوی ارشاد، اقدام به دریافت مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی کنند. قطعا تاکنون هیچ کنسرتی که این دو مجوز را داشته باشد، لغو نشده است.
– ناجا آمادگی کامل دارد درصورت بروز توافق احتمالی هسته‌ای و برگزاری جشن توسط مردم، در کنار شادی همراه با شئونات اسلامی آنان قرارگیرد.

قلب دانشجویان از تعابیر عده‌ای از مسئولین در باره صلح امام حسن (ع) رنجور است
این روزنامه در صفحه آخر، شعر « شمشیر دوستان علی در غلاف نیست» را که دانشجویی در دیدار رهبری خوانده بود، بازنشر کرده و آورده است:
«ضیافت افطار امسال دانشجویان با رهبر معظم انقلاب به دیداری بی‌سابقه تبدیل شد. دیداری که برای اولین بار بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت و نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامید. در این دیدار، زارع نماینده بسیج دانشجویی، از قلب رنجور خود و سایر دانشجویان از تعابیر عده‌ای از مسئولین در باره صلح امام حسن (ع) گفت. وی افزود: وجه تشابه ملت همیشه در صحنه ایران با مردمان آن زمان چیست؟ این ملت ایستاده است، ما ایستاده ایم. ما بدریون این انقلابیم که تا آخرین نفس ایستاده ایم. ما تا آخر ایستاده ایم تا او بیاید.
زارع در پایان، چند بیت از شعر راضیه رجایی را خواند که بیت بیتش که نه، مصرع به مصرعش زبان دل دانشجویان بود. هم شعر خوب بود و هم او بسیار حماسی و زیبا می‌خواند. ابیات کامل این شعر را در زیر می خوانید:
دشتی پر از شقایق پرپر هنوز هست
فرق دو نیم گشته حیدر هنوز هست
تشت طلا پر است زخون جگر هنوز
در قتلگاه یک تن بی سر هنوز هست
ما سوگوار آل رسولیم تا ابد
در ما هزار چشم ز خون تر هنوز هست
از زخم های کهنه ما بر حذر زمین
ما را توان داغ دگر نیست بعد از این
دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست
شمشیر دوستان علی در غلاف نیست
در این قبیله نخل تناور همیشه هست
مقداد هست مالک اشتر همیشه هست
اینجا که کوفه نیست خوارج علم شوند
سلمان نمرده است اباذر همیشه هست
همواره دست ها به علمداری ات بلند
آسوده خاطرت که برادر همیشه هست
صف بسته اند این همه سردارها به شوق
یعنی برای پیشکشت سر همیشه هست
روشن ترین روایت عمار می شویم
در عشق مقتدا همه تمار می شویم

دیگر عناوین منتشر شده در روزنامه امروز، از این قرار است:
گزارش «سیاست گذاری های غلط و تداوم مسئله طلاق» با موضوع نگاهی آسیب شناسانه به علل شکست طرح های پیشگیری از طلاق در کشور/تنظیم کننده: عباس خسروانی
گزارش «شکست پیشگیری از طلاق»/تنظیم کننده: نسرین محمودی
گزارش «کارآمدی یا ناتوانی طرح بشیر»، با موضوع کاهش طلاق/تنظیم کننده: حمید حسین زاده
تدارک گسترده سازمان بسیج مستضعفین برای مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران
رضایی: آمریکا لبخند روحانی و ظریف راغنیمت بداند
حبیبی: مقایسه فرماندهان خائن لشکر امام حسن(ع) با ملت وفادار ایران بی‌انصافی است
طرح جامع ازدواج پایدار با هدف کاهش طلاق اجرا می شود
تشدید درگیری‌ها در حومه دمشق
پاسخ یمنی ها به نقض آتش بس و ادامه تجاوز سعودی ها
هلاکت ۳۰ عضو داعش در کرکوک/ناکامی حمله تکفیری‌ها به شرق الرمادی
مذاکرات قریب الوقوع میان آمریکا و سودان

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «ایجاد جامعه اسلامی و احیای تفکر اسلام سیاسی» از مهمترین آرمان ها است/اسلام رحمانی صددرصد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد/تفکر دینی را جز با اقناع نمی شود منتقل کرد/پرهیز از «سطحی نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی»، نخستین الزام تشکلهای دانشجویی است/«عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی» و «اسلامی شدن دانشگاهها» از مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی است»، «اکران فیلم دیگر کارگردان مارمولک با شالوده شوخی ‌های نامتعارف با مقدسات دینی، باعث تاسف است/تقاضای بخشش پاپ فرانسیس به خاطر گناهان و جنایات کلیسا علیه بومیان در زمان تسخیر قاره آمریکا/بمب ‌گذاری نوزادان شیرخواره، جدیدترین ابداع داعش/آیا حضور کارشناسان مذهبی سریال ها، صوری است؟»، «اگر جشن مردم برای توافق هسته‌ای، در چارچوب اسلام و قانون باشد، در کنارشان خواهیم بود» و «قلب دانشجویان از تعابیر عده‌ای از مسئولین در باره صلح امام حسن (ع) رنجور است»مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ ۲۲ تیر/ روزنامه رسالت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.