رئیس جمهور: روشن شود جرم سیاسی و امنیتی چیست

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « شرق » را مرور کرده است: «دستگاه قضائی‌ بین شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و این قوم و آن قوم، کوچک‌ترین تفاوتی قائل نباشد/ بهشتی پایه‌گذار توسعه انسانی – اسلامی در کشور بود»، «اینکه برخی مسئولان اجرائی می‌گویند «کسی حق ندارد کنسرت های مجوزدار را لغو کند» حرف اشتباهی است/دستگاه قضائی برحسب وظیفه در بخش ممنوعیت، با مظاهر حرام برخورد خواهد کرد»، «داعش: مسیحیان قدس فقط تا پایان ماه رمضان فرصت دارند از این شهر خارج شوند» و «شیعیان و اهل سنت کویت می‌دانند مانور روی اختلافات، وطن نسبتا آرامشان را به سوریه، یمن و عراق تبدیل می کند»

اینکه برخی مسئولان اجرائی می‌گویند «کسی حق ندارد کنسرت های مجوزدار را لغو کند» حرف اشتباهی است/ دستگاه قضائی برحسب وظیفه در بخش ممنوعیت با مظاهر حرام برخورد خواهد کرد
شرق در کنار تیتر اصلی « ١٣ هزار میلیارد تومان تخلف در واگذاری‏‌های قشم»، عناوین «مقام معظم رهبری: استقلال و تأثیرناپذیری دستگاه قضا بسیار مهم است»، «فتاح: ریالی از صدقه‌های مردم به لبنان، سوریه و عراق ارسال نشده و نخواهد شد» و «هم‌زمان با ادامه چانه‌زنی‌های هسته‌ای رخ داد؛ بازگشت یک‌روزه ظریف به تهران» را در صفحه اول آورده و سخنان آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در همایش سراسری این قوه را منتشر نموده و از قول وی آورده است:
– عده‌ای می‌گویند اصل بر برائت است، اما در مسائل کلی و مسائل نظام اصل بر احتیاط است، نه برائت.
– من شنیدم در یک مجلسی یک روحانی گفته است که «لغو کنسرت‌ها خلاف حقوق مردم است». حقوق مردم چند طرف دارد و یک طرف آن این است که خلاف موازین شرعی نباشد .الان ما کاری به بحث کنسرت‌ها و موسیقی نداریم. آنها را مراجع تعیین می‌کنند و مقام‌معظم‌رهبری هم نظرشان را راجع به بحث حکمی می‌دهند. بحث‌های راجع به قوه‌قضائیه جهات دیگر است. اینکه اجازه دهند کنسرتی زمینه شود برای اینکه رقص مشترک جوان‌ها پیش بیاید را قبول می‌کنید. این کار حرام نیست؟»
– بحث قوه‌قضائیه در برخی شهرها این بوده که فضا طوری ابهام‌آمیز است که خطر این مسئله وجود دارد زیرا نمونه‌هایش واقع شده است. بنابراین لغوش از این جهت بوده و خیلی وقت‌ها با توصیه شورای تأمین و مشورت با دستگاه‌های امنیتی بوده است.
– نکته مهم‌تر این است که فکر نادرستی در ذهن برخی مسئولان اجرائی کشور وجود دارد که می‌گویند ما مجوز داده‌ایم و دیگر کسی حق ندارد لغو کند. این حرف اشتباهی است. دستگاه قضائی برحسب وظیفه خودش در بخش ممنوعیت با مظاهر حرام برخورد خواهد کرد. اگر اعلام شود در مجلسی قرار است یک بمب منفجر شود، آیا دادستان یا مراجع امنیتی نباید ورود پیدا کنند؟ گفته‌اند لغو طبق موازین قانونی باشد که این حرفی منطقی است و ما نیز به شما توصیه می‌کنیم مجوزهایتان بر اساس موازین باشد.

دستگاه قضائی‌ بین شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و این قوم و آن قوم، کوچک‌ترین تفاوتی قائل نباشد/ بهشتی پایه‌گذار توسعه انسانی – اسلامی در کشور بود
حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در همایش سراسری قوه قضائیه گفته است:
– شاید در دنیا وقتی به نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کنند، خیلی توقع نداشته باشند که نظام صنعتی ما با نظام صنعتی دنیا متفاوت باشد یا اینکه مدرنیزه‌کردن کشاورزی ما با تحولات کشاورزی دنیا فرق داشته باشد. آن چیزی که مورد توقع و انتظار ویژه از جمهوری اسلامی ایران است، یک دستگاه قضای قوی کارآمد و در دسترس همگان است.
– باید رفتار امام علی (ع) با مخالفان خود را مورد توجه خود قرار دهیم که ایشان چگونه با آنها که دست به شمشیر نبردند، رفتار می‌کرد. آنها در این صورت از آزادی‌های متنوعی برخوردار بودند، در واقع رفتار امیرالمؤمنین(ع) با خوارج و مخالفان که تندترین زبان‌ها را داشتند قابل توجه است.
– امروز همه دنیا و نسل جوان ما در داخل و خارج، به دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دستگاه قضای نمونه اسلامی و علوی چشم دوخته‌اند و از آن انتظارات بسیار بالایی دارند. دستگاه قضائی‌ای که همه ملت، مردم، متظلمین و شاکیان را برابر ببیند و همچنین بین شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و این قوم و آن قوم، این جناح و آن جناح و این حزب و آن حزب کوچک‌ترین تفاوتی قائل نباشد.
– یک فرد هر که می‌خواهد و دارای هر مرام و هر سمت سیاسی و گرایش هم که می‌خواهد باشد، وقتی به خانه قضا مراجعه می‌کند، آنجا خانه عدل و انصاف و برابری و اجرای حق و عدل است و مردم باید این موضوع را در مقام عمل ببینند و لمس کنند و افراد عمومی جامعه و جهان آن را پذیرا باشند.
– ‌با دستگاه قضاست که مردم حیات و زندگی و حقوق مالکیت و آبرو و حیثیت و حتی حق آزادی بیان و آزادی اندیشه را برای خود می‌بینند و با پشتوانه این دستگاه است که این اطمینان در جامعه به وجود می‌آید.
– در جامعه اسلامی، حاکم، قدرت سیاسی و نظامی و مالی و هیچ‌یک از اینها نیست، بلکه حاکم در مسیر حکم خدا و احکم‌الحاکمین واقعی عدل و داد و قانون است و این قاضی است که در اتاق قضاوت، قانون و وجدان و خدای را می‌بیند و برمبنای آن حکم صادر می‌کند.
– شهید بهشتی حق بزرگی، نه‌تنها بر گردن دستگاه قضا، بلکه بر گردن کشور و ملت ایران دارد و اصلا او خود به تعبیر امام(ره) یک ملت بود، شهید بهشتی خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام و پایه‌گذار توسعه انسانی – اسلامی در این کشور بود.

داعش: مسیحیان قدس فقط تا پایان ماه رمضان فرصت دارند از این شهر خارج شوند
این روزنامه در صفجه «جهان» با درج عنوان «داعش، مسیحیان قدس را تهدید کرد» آورده است:
«گروه تروریستی داعش به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک، به تمامی مسیحیان ساکن قدس هشدار داده تا پایان ماه رمضان از این شهر خارج شوند و در غیراین‌صورت با طلوع آفتاب عید فطر سرشان بریده خواهند شد. همچنین در این بیانیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تهدید و به «مزدور صهیونیست‌ها» توصیف شده است. در این بیانیه، مسیحیان بیت‌المقدس «کافر» خوانده شده‌اند.»

شیعیان و اهل سنت کویت می‌دانند مانور روی اختلافات، وطن نسبتا آرامشان را به سوریه، یمن و عراق تبدیل می کند
شرق، در صفحه «روزنامه» که به انتشار منتخبی از عناوین چاپ شده در مطبوعات منطقه و جهان می پردازد، به طور کامل به انعکاس حوادث تروریستی اخیر پرداخته و در کنار عکسی از AFP با عنوان «داعش در کمین کویت» نوشته است:
«نام کویت مدت‌هاست که از صفحه یک مطبوعات و تیتر یک خبرگزاری‌ها رفته، اما یک اتفاق خون‌بار نام این کشور را دوباره سر زبان‌ها انداخته است؛ کشتار در مسجد شیعیان کویت. کویتی‌ها از هر دسته و گروهی در مراسم خاک‌سپاری کشته‌های مسجد امام‌صادق (ع) دور هم جمع شده‌اند تا یکپارچگی و اتحادشان را نشان دهند.

در عکس‌هایی که از این روزهای کویت منتشر شده، هم پرچم سرخ شیعیان کویت حاضر است و هم پرچم ملی این کشور. کویت یکپارچه عزادار است. شیعه و سنی هم ندارد. آنها می‌دانند هرگونه مانور روی اختلافات می‌تواند از این کشور نسبتا آرام، سوریه و یمن و عراق و… بسازد. داعش منتظر فرصت است. آنها در نخستین سالگرد اعلام خلافت در موصل، راهی مسجد شیعیان کویت شدند و بمبی منفجر کردند که نتیجه‌اش کشته‌شدن ۲۷ شهروند نمازگزار و زخمی‌شدن صدها نفر بوده است. داعشی‌ها پیش از این در مساجد شیعیان عربستان، دست به کشتار زده بودند.»

در این صفحه به این عناوین نیز اشاره شده است:
گاردین: کشتار در ساحل
نشنال نیوز: حمله داعش به مسجد شیعیان در کویت
شانگهای دیلی: یک روز خون‌بار در نتیجه حملات تروریستی
عرب نیوز: جمعه خونین خاورمیانه را تکان داد
امید زنده است؛ عکس AFP از تشییع سه تن سه نفر از سپاهیان ایران که در سوریه و در نبرد با داعش شهید شده‌اند….
عکس پایگاه هرالد: تابستان خونین هتل مرحبا

شرق در شماره امروز، این عناوین را نیز منتشر ساخته است:
یادداشت «دیوار حضور زنان ترک هم برنداشته است» به قلم شهربانو امانی
یادداشت «بازی اردوغان با کارت داعش» به قلم اردشیر زارعی‌قنواتی
یادداشت «امام با مقابله‌به‌مثل مخالفت کردند »، به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت؛ به قلم رسول منتجب‌نیا
گزارش «همه زنان دولت» با موضوع مروری بر وعده‌ها و عملکرد دولت یازدهم در حوزه بانوان/تنظیم کننده: آرزو فرشید
فریدون عباسی: مذاکرات به‌جای اتریش در یمن، صنعا یا عدن انجام شود
عامل انفجار کویت، عربستانی است
تشکیل «دولت مشارکتی» در یمن
تصمیم اسد برای تغییر کادر نظامی
افشای روابط عربستان با شبکه حقانی {بر اساس اسناد ویکی لیکس}
سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی :استراتژی صهیونیست‌ها بحران‌آفرینی برای فراموشی مسئله فلسطین است

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « شرق » را مرور کرده است: «دستگاه قضائی‌ بین شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و این قوم و آن قوم، کوچک‌ترین تفاوتی قائل نباشد/ بهشتی پایه‌گذار توسعه انسانی – اسلامی در کشور بود»، «اینکه برخی مسئولان اجرائی می‌گویند «کسی حق ندارد کنسرت های مجوزدار را لغو کند» حرف اشتباهی است/دستگاه قضائی برحسب وظیفه در بخش ممنوعیت، با مظاهر حرام برخورد خواهد کرد»، «داعش: مسیحیان قدس فقط تا پایان ماه رمضان فرصت دارند از این شهر خارج شوند» و «شیعیان و اهل سنت کویت می‌دانند مانور روی اختلافات، وطن نسبتا آرامشان را به سوریه، یمن و عراق تبدیل می کند»مرور مطبوعات/ ‌‌دو‌شنبه‌ ۸ تیر/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.