به محتوای کتب مدارس اهل تسنن نظارت بیشتری کنید/مبادا در آستین خود، وهابی بپرورانیم

روزنامه های «شرق» و «جمهوری اسلامی»، هفته را با این عناوین اقتباسی آغاز کردند: «صحت خاطره هاشمی تایید شد، همچنان که کذب خاطره خواهر احمدی نژاد معلوم شد»، «حقیر و برادر بزرگ و مکرمم، مورد تفقد آیت الله بروجردی بودیم»، «متعصبان نادان، دشمنی شیعه و سنی را به اسرائیل هدیه می دهند»، «روزه سکوت سعودی ها شکست»، «قصه پیکر نیمه‌جانی که علاوه بر آیین آزادکردن پرندگان، ملغمه‌ای از نمایشگاه غذا، عسل کوهستان و دوغ لرستان را ارمغان می آورد»، «سرکوبگر قیام ناکام شیعیان عراق، ۲۴ سال بعد به آخر خط رسید»، «مزه پول قارون ها زیر دندان تاواریش ها»، «مبادا در آستین خود، وهابی بپرورانیم»، «اسرائیل در استرالیا شعبه زده است!»، «تا همچنان از عربستان و قطر حمایت می کنید، تروریست ها به یادتان خواهند بود» و «یمنی ها عرب هستند، متجاوزان به یمن باید عرب بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند»

روزنامه های امروز کشور، عموما به انعکاس اخبار « حضور نام دکتر محمدجواد ظریف در میان ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال ۲۰۱۴ مجله تایم»، «هلاکت عزت ابراهیم الدوری»، «جنگ یمن» و «قصه پول‌های کثیف»پرداخته اند.

صحت خاطره هاشمی تایید شد، همچنان که کذب خاطره خواهر احمدی نژاد معلوم شد/وصله دروغ‌گویی به هاشمی نچسبید/ وقتی کسی یاران زنده امام را فاسد بداند و  یارانش را به سخنرانی سید حسن ترغیب کند، باید هم به همسر فوت شده امام دروغ ببندد/مشکل برخی با یاران امام، یادگاران امام و خانواده امام چیست؟»
روزنامه شرق در شماره اول هفته، عبارت « رئیس‌جمهوری: فساد با دستگیری و زندان از بین نمی‌رود » را برای تیتر یک انتخاب کرده و همچنین با چاپ عکسی قدیمی از حضرت امام و آیت الله هاشمی رفسنجانی و انتخاب عبارت « سخنان هاشمی سند است» برای گزارش اصلی خود، از تأیید خاطرات آیت‌الله از سوی بیت امام(ره) خبر می دهد.
مرجان توحیدی در این گزارش نوشته است: «بیت امام(ره) به یاری آیت‌الله آمد. آنجا که هجمه‌ها بالا گرفت و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تلویحا به دروغ‌گویی متهم شد. این‌بار دختر امام یعنی زهرا مصطفوی و دختر او یعنی لیلی بروجردی وارد ماجرا شدند و خاطره هاشمی‌رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب را به‌همان ترتیبی که رئیس‌مجمع‌تشخیص‌مصلحت روایت کرده بود، تأیید کردند. همایشی که برای یادبود همسر امام، خدیجه ثقفی برگزار شده بود اما خاطرات هاشمی‌رفسنجانی در آن برنامه، موجی از توجهات و البته انتقادات را به سوی آیت‌الله روانه کرد. این‌بار اما لیلی بروجردی، نوه و زهرا مصطفوی، دختر امام بر خاطره آیت‌الله صحه گذاشته‌اند. لیلی بروجردی در گفت‌وگوی کوتاهش سخنان هاشمی را «برابر سند» ارزیابی کرده است. رشید داوودی، از شاگردان سید حسن خمینی، هم در یادداشتی به‌همین‌منظور، استعلامی را که در این‌باره از خانم مصطفوی به عمل آورده، در تأیید سخنان هاشمی نوشته است. همچنین غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، هم در یادداشتی که در اختیار روزنامه «شرق» قرار گرفته، به گفت‌وگویش با خانم مصطفوی و تأیید خاطره آیت‌الله اشاره کرده است. خاطره‌ای که به گفته رشید داوودی، آیت‌الله هاشمی آن را در مراسم چهلم بانو خدیجه ثقفی هم نقل کرده بود.»
در بخش دیگری از این گزارش نیز به تکذیب سخنان خواهر رئیس جمهوری سابق از سوی بیت امام(ره) اشاره شده که می خوانیم: «جالب اینجاست که در بحبوحه نقد‌ها و هجمه‌ها به هاشمی‌ رفسنجانی، اما پروین احمدی‌نژاد که عموما از هرگونه بحث و گفت‌وگوی رسانه‌ای پرهیز دارد، بار دیگر که دوقطبی هاشمی- احمدی‌نژاد شکل گرفت، وارد ماجرا شد و با بیان خاطره‌ای خواست سخنان هاشمی را تکذیب کند؛ هرچند طبق یادداشت رجایی و به‌نقل از لیلی بروجردی، این سخن خواهر محمود احمدی‌نژاد تکذیب شده است. پروین احمدی‌نژاد در خاطره خود چنین نوشته بود: «خرداد سال ٨۵ در سالروز وفات حضرت امام خمینی (ره)، دکتر احمدی‌نژاد به اتفاق چند نفر دیگر از جمله اینجانب، به‌منظور دیدار با همسر مکرمه حضرت امام در جماران حضور یافتند. خانم در مقابل خدمه و برخی از اعضای خانواده، خوشحالی خود را از انتخاب دکتر اینگونه ابراز کردند که در زمان انتخابات گفته بودند اگر دکتر رأی بیاورد، شیرینی انتخاب، مهمان من باشید و هرچه می‌خواهید غذا از بیرون تهیه کنید. ایشان می‌گفتند به خادمه منزل گفته‌ام تلویزیون را برای من فقط در صورت سخنرانی دکتر و یا مقام‌معظم‌رهبری روشن کنید.» لیلی بروجردی اما درباره این خاطره چنین گفته است: «پس از اینکه او رئیس‌جمهور شد، با همسرش غروب به ملاقات خانم آمد. خانم خیلی صریح به ایشان گفت من به شما رأی ندادم، البته من به آقای هاشمی رأی داده‌ام و شما را نمی‌شناختم. شما هم جوان هستید و ان‌شاءلله بتوانید به کشور خدمت کنید. این همه ماجرای دیدار ایشان با خانم بود.»

حقیر و برادر بزرگ و مکرمم، مورد تفقد آیت الله بروجردی بودیم
شرق که در انعکاس پیام مقام‌معظم‌رهبری به همایش بزرگداشت آیت‌الله حاج‌سیدهاشم نجف‌آبادی (جد مادری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای)، اهتمام به امر دین در میدان‌های دشوار و پرخطر را از نقاط برجسته زندگی وی بر شمرده و به زندان و تبعید شش‌ساله وی به دستور پهلوی اول اشاره کرده، در ادامه این پیام آورده است: «هنگامی که خبر وفات ایشان در سال ١٣٨٠ قمری به قم رسید- و این‌جانب در آن سال‌ها در قم اقامت داشتم- مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی مجلس ترحیم مجللی در مدرسه فیضیه اقامه فرمود و این حقیر و برادر بزرگ و مکرم مرا مورد تفقد قرار داد.»

متعصبان نادان، دشمنی شیعه و سنی را به اسرائیل هدیه می دهند
شرق همچنین در صفحه۲، از قول حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی رئیس‌جمهوری نوشته است: «ممکن است کسانی باشند که به علت تعصب و نادانی، دست به اقدامات تحریک‌آمیز مذهبی و قومی بزنند؛ ولی بدانند که این کار آنها خدمت به اسرائیل است. هرکسی بین شیعه و سنی و بین اقوام، اختلاف و دشمنی ایجاد کند، مزدور رژیم صهیونیستی است. هرجا اختلافی بین مردم ایجاد شده، دست خارجی و دشمنان این ملت و کشور دیده می‌شود، چرا که مردم با هم اختلافی ندارند.»

روزه سکوت سعودی ها شکست/خواهان بازشدن برگ جدیدی روابط دو کشور بودیم اما موضوع فرودگاه جده آن را به تأخیر انداخت
شرق در صفحه دیپلماسی ضمن گزارش چالش های اخیر تهران – ریاض، از دیدار سفیر ایران با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی و تاکید وی بر مجازات مأموران خاطی خبر داده و می نویسد: «پس از چند تجمع مقابل سفارت این کشور و همچنین دفتر نمایندگی سازمان‌ملل در تهران، روز گذشته در هفت‌شهر ایران نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراضی کردند. اما پس از چندروز که از اتفاق جده می‌گذرد، سعودالفیصل، وزیر خارجه عربستان در دیدار با سفیر ایران اطمینان داد ریاض مأموران خاطی فرودگاه جده را در سریع‌ترین زمان ممکن و قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند. تاکنون، فیصل بلندمرتبه‌ترین مقام سعودی است که در این‌رابطه اظهارنظر کرده است. سفیر ایران هم با اشاره با حادثه فرودگاه جده و بیان اینکه این موضوع احساسات عمومی ملت ایران را جریحه‌دار کرده، خواستار اقدام جدی و قاطع دولت عربستان در برخورد با مأموران متخلف شده است. البته سعودالفیصل در همین ‌دیدار با بیان اهمیت ایران در منطقه گفته بود ما خواهان بازشدن برگ جدیدی در روابط دو کشور بودیم که موضوع فرودگاه جده آن را به تأخیر انداخت. »
در ادامه این گزارش، ضمن اشاره به خبر شکایت علیه عربستان به مجامع بین‌المللی از قول رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به دیدار روز گذشته معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با با مراجع معظم تقلید قم پرداخته و آمده است: «آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به حوادث یمن و تجاوز جنایت‌کارانه عربستان سعودی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن گفت: چرا باید جوامع بین‌المللی و به‌خصوص سازمان‌ملل در مقابل کشتار مردم بی‌گناه یمن بی‌تفاوت باشند و چرا به‌جای اینکه از مظلوم دفاع کرده و داد او را از ظالم بگیرند، این سازمان که وظیفه حمایت از مظلوم بی‌گناه و بی‌دفاع را دارد، علیه آنان قطع‌نامه صادر می‌کند و درحقیقت، دست ظالم را در ادامه جنایات خود باز می‌گذارد؟ حکام عربستان باید بدانند که این تجاوز جنایت‌کارانه سرانجام خوبی برای آنان ندارد و باید پاسخ‌گوی این همه قتل و غارت باشند. پیش از این نیز برخی از مراجع و ائمه جمعه سراسر کشور اعتراض خود را به حوادث اخیر و نقش عربستان در آن اعلام کرده بودند.»

دیگر عناوین قابل توجه روزنامه شرق نیز عبارتند از:
یادداشت« دولت اسقاط‌‌گر، دولت احیاگر » به قلم احمد غلامی؛ سردبیر
یادداشت« ناگفته‌های خاطره هاشمی از همسر امام » به قلم غلامعلی رجایی؛ مشاور رئیس مجمع‌تشخیص‌مصلحت
یادداشت« دور، همان نزدیک است » به قلم پرویز براتی
یادداشت« هرزه‌گویان و نژادپرستان » به قلم ناصر فکوهی؛ استاد دانشگاه تهران
یادداشت«پرونده زنجانی در کمای خبری» به قلم آمنه شیرافکن
یادداشت« جنگل، منبع درآمد» به قلم فاطمه پاسبان؛ کارشناس کشاورزى
یادداشت« من رؤیایى دارم» به قلم محمد آزادى؛ فعال فرهنگى
یادداشت« تراژدی جنین مرده» به قلم سیدرضا صائمی
یادداشت« نگاهی به فیلم استراحت مطلق » به قلم سحر عصرآزاد
یادداشت« راحت نمی شود روی نامش خط کشید» به قلم سحر سلطانى
یادداشت« هنر درمانگر » به قلم علیرضا سمی عآذر
یادداشت « ادای احترام به زنان کوبانی » به قلم نیما توسلى
یادداشت« عبور از میا نمایگى » به قلم حسین گنجى
یادداشت« آیا چین، آفریقا را می بلعد؟» به قلم هوارد فرنچ، رئیس دفتر پیشین نیویورک تایمز؛ ترجمۀ محمد دهقانى
یادداشت« دانشگاه ها، در وضعیت بلاتکلیفی» به قلم محمدحسین نجاتى
یادداشت« القائاتى دور از اخلاق و انسانیت» به قلم سعید لیلاز
یادداشت« وقتى کلمات احساس کافى ندارند!» به قلم کریم ارغنده پور
یادداشت« با عشق برای علی حاتمی» به قلم پرویز نورى
گفتگو با رئیس کل بیمه مرکزی؛ « تسلیم فشارها نمی شوم»؛ زهرا مهدور
گفتگو با استاندار البرز؛ « در منافع ملی و استانی با هی چکس تعارف ندارم»؛ علی ذهابی، امید فراغت
گفتگو با علیرضا داوودنژاد؛ « تجدیدنظر در اساسنامه خانه سینما »؛ فرانک آرتا
گفتگو با محمد حاتمی؛ « پرهیز می کنم از تکرار و تقلید»؛ رضا آشفته
گفتگو با «نادین موسی» نخستین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری لبنان؛ «صدایی تازه در سیاست لبنان هستم»؛ نوژن اعتضادالسلطنه
گفتگو با محمدعلی مهتدی؛ « یخ رابطه ایران و عربستان به سادگى نمى شکند»
گزارش «اتفاقات تئاتری» به قلم على نیازى
گزارش آخرین وضعیت بزرگترین تالاب کشور در منطقه سیستان؛ « فشار خاکریز مرزی بر گلوی هامون»
گزارش « تجلیل از آقای بازیگر در غیاب او»
وزیر ارشاد: محمد رسول الله(ص) عید فطر اکران مى شود
وزیر دادگستری هشدار داد؛ « برخی می خواهند با پول کثیف، نظم انتخابات را بر هم بزنند»
بورسیه‌های غیرقانونی از زبان نماینده پیگیر پرونده؛ اسامی نمایندگان محرمانه است
جلسه پشت درهای بسته؛ بازگشت حامیان جلیلی به سوی احمدی نژاد
قطار « زندگی » تهران- مشهد وارد ناوگان حمل ونقل ریلی شد؛ بلیت ۱۵۰ هزارتومانى براى سفر با قطار
برد القاعده در زمین بحران
ارابه سرگردان ترور
گفتگوى « کران » در مصر
فریب زنان تحت عنوان انرژی درمانی
پنج دقیقه با کامبوزیا پرتوى؛ کارگردان و فیلمنامه نویس
« درحاشیه » روى آنتن مى ماند؟
در صورت تصویب شورای عالی ترافیک، حذف محدوده زوج و فرد از تابستان

سرکوبگر قیام ناکام شیعیان عراق، ۲۴ سال بعد به آخر خط رسید
روزنامه جمهوری اسلامی در روزی که عنوان اصلی خود را به سخن جیمز بیکر وزیر خارجه اسبق آمریکا اختصاص داده و نوشته است: « واشنگتن مقصر شکست مذاکرات باشد، نظام تحریم‌ها فرو‌می‌پاشد»، خبر هلاکت «عزت ابراهیم الدوری» معاون صدام را نیز به صفحه اول آورده و می نویسد معاون اول صدام دیکتاتور مخلوع عراق که چندی پیش برای اولین بار پس از سقوط رژیم صدام پس از ۹ سال زندگی در خفا، ناگهان در مقابل دوربین نشست و بیانیه‌ای را در حمایت از سلفی‌گری و وهابیون تندرو منطقه و شاه عربستان خواند و در آن به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان نیز حمله کرد، روز جمعه اما در یک عملیات پیش‌دستانه در کمین نیروهای امنیتی قرار گرفت و در نزدیکی چاههای نفتی «علاس» در استان صلاح الدین کشته شد.

مزه پول قارون ها زیر دندان تاواریش ها
جمهوری اسلامی که در سرمقاله خود به آنچه ناشی‌گری شورای امنیت سازمان ملل نامیده، اشاره کرده و تصویب قطعنامه پیشنهادی ارتجاع عرب در خصوص یمن را بر باد دهنده باقی مانده آبروی این نهاد بین‌المللی دانسته است. در این مطلب همچنین از موضع خنثی و البته مشکوک دولت روسیه در مورد این قطعنامه که توسط اردن پیشنهاد شده بود، سخن به میان آورده و نوشته که روسیه با رای مخالف به جای رای ممتنع، می توانست مانع تصویب آن شود و دلیل عدم این اقدام را چنین بیان می کند که: «از رفت و آمدهای پیاپی قارون‌های عرب به مسکو می‌توان حدس زد آنها سبیل سران کرملین را با دلارهای نفتی چرب کرده‌اند تا با ملت فقیر و مظلوم یمن دشمنی کنند.»

به محتوای کتب مدارس علمیه اهل تسنن نظارت بیشتری کنید/مبادا در آستین خود، وهابی بپرورانیم/وقتی عمره خفت بار باشد، بهتر است از دور به خدا نزدیک شویم/لحظه شماری برای سقوط عربستان!
این روزنامه در انعکاس خبر نماز جمعه دیروز تهران، به هشدار خطیب جمعه پایتخت در خصوص مدارس علمیه اهل سنت اشاره کرده و می نویسد: باید نظارت بیشتری بر محتوای کتب حوزه‌های علمیه اهل تسنن وجود داشته باشد، زیرا باید افرادی که از اهل سنت هستند و در حوزه‌های علمیه داخل کشور درس می‌خوانند در دانش مذهب خود سرآمد باشند. مبادا در حوزه‌های علمیه اهل تسنن، وهابی تربیت شود و در آستین خود، دشمن بپرورانیم.»
بنا به گزارش جمهوری اسلامی، آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید براینکه مردم ما عاشق حرمین شریفین هستند، گفته: «باید برخی مواقع از دور به خداوند نزدیک شد. وزارت ارشاد تصمیم درستی گرفت زیرا صحیح نیست بخاطر کاری مستحب، ذلت، خفت و اهانت را تحمل کنیم.»
خطیب جمعه دیروز تهران، همچنین با این جملات به حکام عربستان سعودی اعتراض کرده است:
«حکام سعودی برای خودشان آبرویی نگذاشته‌اند»
« شما قرآن را قبول ندارید که اگر قبول داشتید به آن عمل می کردید»
«حکام عربستان به دروغ خود را خادم الحرمین شریفین می‌خوانند، آنها خائنند »
«روی تان سیاه با که در یمن حمام خون به راه انداخته و بیش از۲۵۰۰ نفر از مردم بی‌دفاع را کشته اید»
« قتل عام دانش آموزان سنی مذهب و تخریب منازل در بمباران‌، نشان از بی‌فکری سعودی‌ها در جنایات دارد»
«حتما تقدیر خداوند بر این است که سقوط نظام‌های خودکامه بدست مردم خودشان باشد و من فکر می‌کنم سقوط نظام حاکم بر عربستان نزدیک است»

اسرائیل در استرالیا شعبه زده است!
جمهوری اسلامی در صفحه «بررسی تحولات بین المللی» به انتشار دو یادداشت «چرا پاکستان از مشارکت با آل‌سعود انصراف داد» و «ملبورن به سمت یهودی شدن پیش می‌رود» پرداخته و در بخش هایی از یادداشت دوم خود که احتمالا با قدری تعجیل از جایی کپی- پیست شده و حتی نام نگارنده و یا منبع در آن مشخص نشده ، آورده است: «….زندگی یهودیان در ملبورن به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی بسیار غنی است….سازمان‌های متعدد صهیونیستی برای جوانان و بزرگسالان و گروه‌های مطالعاتی تقریبا برای هر دسته از یهودیان، انجمن‌های دوستی مرتبط با دانشگاه‌های اسرائیل، مراکز پزشکی، ارکستر و سازمان‌هایی مانند «ویزو»، «اِمونا»، «حتزالا» نیز وجود دارد….بسیاری از اسرائیلی‌ها خانه‌های موقت یا دائمی برای خود در این کشور ساخته‌اند و حداقل یک بار در هفته گردهم جمع شده و در مورد مسائل اسرائیل و حل مشکلات آن صحبت می‌کنند. آنها به خوبی هماهنگ خود را با اسرائیل حفظ می‌کنند و حتی برخی از اخبار را قبل از ساکنان اسرائیل دریافت می‌کنند زیرا ملبورن به لحاظ زمانی، ۹ ساعت جلوتر از اسرائیل است. آنها همچنین به روزنامه‌های محلی اسرائیلی نیز دسترسی دارند….این افراد نبض اسرائیل را در دست دارند زیرا بسیاری از آنها شخصیت‌های برجسته اسرائیلی هستند که برای سخنرانی و جمع آوری پول و کمک، حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی یا پیوستن به همتایان تجاری استرالیایی خود به استرالیا آمده‌اند.در روز شنبه قدم زدن در خیابان «کالفیلد» به سمت کنیسه یا به سوی خانه‌ای برای یادگیری کتاب مقدس یا برای نهار، مانند قدم زدن در بیت المقدس و ملاقات دوستان و آشنایان در طول مسیر است. در واقع تعداد افرادی که در اینجا ملاقات می‌کنم بیش از بیت المقدس است.»

ترکیه و قطر و عربستان کشورهای مستقلی نیستند/تا همچنان از عربستان و قطر حمایت می کنید، تروریست ها به یادتان خواهند بود
روزنامه جمهوری اسلامی در آخرین صفحه خود، زیر عنوان «بشار اسد: ایدیولوژی وهابیت، اساس تروریسم در جهان است» از قول وی در گفت‌و‌گو با روزنامه سوئدی «اکسپرسن» می نویسد: « اقدامات تروریستی در جهان و خاورمیانه طی دهه‌های اخیر بر اساس ایدیولوژی وهابیت اتفاق افتاده است و تا زمانی که اروپا از کشورهایی نظیر عربستان و قطر فقط به دلیل پول و ثروت شان حمایت کند، باید منتظر حملات تروریستی بیشتری باشد؛ تروریسمی که یک مساله داخلی یا منطقه‌ای نیست بلکه مساله‌ای جهانی است.»
در ادامه این خبر آمده است: «ترکیه، قطر و عربستان کشورهای مستقلی نیستند و به طور مستقل تصمیم نمی‌گیرند. این سه کشور در راستای اهداف دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند. مشکل سوریه با آمریکا و برخی مسئولان غربی این است که آن‌ها بر این باورند که می‌توانند از تروریسم به عنوان یک برگ برنده سیاسی استفاده کنند.»

یمنی ها عرب هستند، متجاوزان به یمن باید عرب بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند
در صفحه آخر این روزنامه همچنین سخنان سید حسن نصرالله در «همایش همبستگی و وفاداری به ملت مظلوم یمن» با این عنوان منعکس شده «مکه و مدینه از ناحیه داعش و مسئولان تهدید می‌شوند نه یمن».
جمهوری اسلامی به این فرازهای سخن نصرالله پرداخته است:
«ملت یمن در نهایت پیروز خواهد شد»
«هیچ کس نمی‌پذیرد که تجاوز عربستان به یمن ابعاد طایفه‌ای دارد»
«داعش در واقع نتیجه اندیشه‌های وهابیت و فرهنگ وهابیت در عربستان سعودی است»
«اگر به تاریخ بازگردیم می‌بینیم که وهابی‌ها همه آثار اسلامی را در شهر مدینه منوره تخریب کردند»
«هیچ تهدید و پیامدی مانع از آن نخواهد شد که ما تجاوزگری سعودی- آمریکایی به یمن را محکوم کنیم»
«خطری که برای مرقد پیامبر اسلام(ص) وجود دارد از داخل عربستان و از وی طرفداران اندیشه وهابیت است»
«عربستان در شیعه و سنی کردن درگیری‌های یمن و بر افروختن درگیری بین جنوب و شمال این کشور شکست خورده است»
«موضع مصر و هند، ایران، عراق و شام مانع از آن شد که عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار رژیم سعودی در سال ۱۹۲۶ قبر پیامبر اسلام (ص) را تخریب کند»
«رژیم سعودی بهانه‌های واهی را برای تجاوز به یمن مطرح کرده اما هدف واقعی از این جنگ بازگرداندن تسلط و قیمومیت سعودی- آمریکایی به یمن است»
« قبر پیامبر اسلام (ص) واقعا در خطر است، اما این خطر از طرف جوانانی است که در مکتب وهابیت آموزش دیده‌اند و تصور می‌کنند برای توحید خالص باید قبر ایشان را تخریب کنند»
«به کسانی که تجاوز سعودی را جنگ برای حفظ هویت عربی معرفی می‌کنند می‌گوییم که یمنی‌ها اصل عرب هستند. کسانی که امروز به یمن تجاوز کرده‌اند باید عربی بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند.»
«عده‌ای می‌گویند یمنی‌ها حرمین شریفین را تهدید می‌کنند، اما تهدید حرمین نخسین بار از طرف داعش مطرح شد. یمنی‌ها عاشق رسول‌الله(ص) و حج هستند. داعش زمانی که خلافت خود را اعلام کرد تاکید کرد قصد دارد به مکه برود.»
«برخی‌ها می‌گویند که شما ناسزا می‌گویید؛ اینکه ما می‌گوییم وهابیت قصد تخریب قبر نبی اکرم (ص) را داشت، این حقیقت است و من حقیقت را می‌گویم، بگذارید تا حرفمان را بزنیم. من نمی‌خواهم پرونده‌های گذشته را باز کنم، ما نمی‌خواهیم مسائل پنهان را باز کنیم، علی‌رغم اطلاعاتی که داریم.»

دیگر عناوین قابل توجه روزنامه جمهوری اسلامی نیز عبارتند از:
یادداشت« امام خمینی و محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی » به قلم
یادداشت«جوشن یک صدا فریاد شد: مرگ بر آمریکا» به روایت ناخدا یکم عباس ملک، فرمانده سابق ناو
جوشن
یادداشت « اقدام سوال برانگیز مسکو» به قلم مریم مسعود
یادداشت « دیدگاه خاورمیانه‌ای اوباما» به قلم محمدالسعید ادریس/الاهرام؛ ترجمه سید محسن ساری
«سوئیفت» پیش از توافق وصل خواهد شد؟
بانک جهانی گزارش داد؛ سالانه ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی از ایران خارج می‌شوند
پوتین: آمریکا می‌خواهد همه به او وابسته باشند
ادعای ایجاد پایگاه داعش در مرز آمریکا و مکزیک

روزنامه های «شرق» و «جمهوری اسلامی»، هفته را با این عناوین اقتباسی آغاز کردند: «صحت خاطره هاشمی تایید شد، همچنان که کذب خاطره خواهر احمدی نژاد معلوم شد»، «حقیر و برادر بزرگ و مکرمم، مورد تفقد آیت الله بروجردی بودیم»، «متعصبان نادان، دشمنی شیعه و سنی را به اسرائیل هدیه می دهند»، «روزه سکوت سعودی ها شکست»، «قصه پیکر نیمه‌جانی که علاوه بر آیین آزادکردن پرندگان، ملغمه‌ای از نمایشگاه غذا، عسل کوهستان و دوغ لرستان را ارمغان می آورد»، «سرکوبگر قیام ناکام شیعیان عراق، ۲۴ سال بعد به آخر خط رسید»، «مزه پول قارون ها زیر دندان تاواریش ها»، «مبادا در آستین خود، وهابی بپرورانیم»، «اسرائیل در استرالیا شعبه زده است!»، «تا همچنان از عربستان و قطر حمایت می کنید، تروریست ها به یادتان خواهند بود» و «یمنی ها عرب هستند، متجاوزان به یمن باید عرب بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند»بررسی مطبوعات/ شنبه ۲۹ فروردین (۱)

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.