نصیحت رهبری به میهمانی که ادعا می کند داعش را مسلمان نمی داند

سه روزنامه امروز با این عناوین اقتباسی روانه دکه ها شده اند:«ظریف و آیه فاستقِم کَما اُمرتَ»، «وحدت مراجع قم در تسلیت به سیدمحمد خاتمی»، «عراق جایی است که ما خون گریه می‌کنیم» و «نظرمان برای عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها تاثیرگذار است»

ظریف و آیه «فاستقِم کَما اُمرتَ»
روزنامه اطلاعات در صفحه دوم، در یادداشتی با عنوان «فاستقِم کَما اُمرتَ» به قلم دکتر احمد مهدوی دامغانی، این حدیث پیامبر اکرم(ص) را نقل کرده که فرمود:« سوره هود مرا پیر کرد؛ زیرا در آن سوره است که: «می‌پای و یکسان باش بر راستی و درستی، چنان‌که فرمودند تو را»
در ادامه یادداشت آمده است:« به نظر می‌رسد که اگر این حدیث شریف و آیه مبارکه در آن، اینک در این ایام زبان حال جناب اَجل آقای دکتر محمدجواد ظریف، وزیر جلیل و شریف امور خارجه (دامت عزته و سعادته) قرار گیرد، کاملاً بجاست. شک نیست که جناب ایشان برای بیان حال خود و زحمت و ظرافت و حُسن سیاستی که در این هیجده ماه اخیر تحمل و اِعمال فرموده است، در استشهاد به این حدیث نفیس کاملاً محق و مصدق است.»

وحدت مراجع قم در تسلیت به «سیدمحمد خاتمی»
اطلاعات در همان صفحه با عنوان :« پیام‌های تسلیت مراجع عظام تقلید به سید محمد خاتمی» خبر از عرض تسلیت تلفنی یا صدور پیام توسط حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی وحید خراسانی، موسوی اردبیلی، صانعی و راستی کاشانی داده است.
این همه در حالی است که در پیام تسلیت معنی دار رهبری، به نام یا عنوان سیدمحمد خاتمی اشاره ای نشده و تنها به عرض تسلیت به «ارادتمندان آیت‌الله خاتمی»، «عموم مردم اردکان» و «خانواده‌های عزادار» اکتفا شده است.
در میان روزنامه ها نیز روزنامه اطلاعات از معدود نشریاتی است که بدون واهمه از توقیف و تذکر، بارها نام رئیس جمهور اسبق و محبوب کشور را ذکر و حتی امروز اطلاعیه ترحیم خاتمی ها برای مادر از دست رفته را در صفحه اول خود منتشر ساخته است و همچنین در ستون « خط ارتباطی مردم با اطلاعات»، از قول یکی از خوانندگان خود نوشته است:« از روزنامه اطلاعات و به‌خصوص مدیرمسئول آن روزنامه وزین برای چاپ آگهی تسلیت به مناسبت درگذشت مادر آقای خاتمی و ابراز همدردی با ایشان سپاسگزارم. متأسفانه روزنامه‌های اصلاح‌طلب که خود را حامی آقای خاتمی می‌دانستند در این زمینه کمتر اقدام کردند که جای نقد دارد.»

مقاله ای برای سالگرد شهید صدر با عکسی اشتباهی
این روزنامه در صفحه «نظرها و اندیشه ها» به انتشار چهارمین بخش از گزیده‌ پیام های آیت‌الله‌ جوادی آملی با عنوان «معارف فاطمی» پرداخته و همچنین به بهانه سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد باقر صدر و خواهر گرامی‌اش، مقاله « نقش مردم در حکومت اسلامی از نگاه شهید صدر» به قلم دکتر عباس خسروانی را منتشر ساخته است.
متاسفانه روزنامه اطلاعات در یک خطای فنی که فقط در نسخه دیجیتالی روزنماه امروز رخ داده است، عکس «آیت‌الله‌ جوادی آملی» را در مقاله « نقش مردم در حکومت اسلامی از نگاه شهید صدر» و ذیل نام دکتر عباس خسروانی استفاده کرده و عکس حضور شهید صدر در یک مجلس مذهبی را در مطلب مربوط به آیت الله جوادی آملی آورده است که احتمال دارد با توجه مجدد مسئولین سایت این روزنامه، اصلاح شده باشد.

نصیحت رهبری به میهمانی که ادعا می کند داعش را مسلمان نمی داند
روزنامه اعتماد در صفحه اول خود برای خبر دیدار رهبری با رییس‌جمهوری ترکیه، عنوان «کشورهای اسلامی یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند» را برگزیده و از قول ایشان آورده است: «قدرت هر یک از کشورهای مسلمان در دنیای اسلام، در واقع قدرت امت اسلامی است و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای اسلامی، یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند و تقویت روابط ایران و ترکیه نیز به تحقق همین هدف کمک می‌کند.»
در بخش پایانی این خبر هم آمده است:«رجب طیب اردوغان با بیان اینکه جنایت‌های گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کند، تاکید کرد: من داعش را مسلمان نمی‌دانم و علیه آن نیز موضع‌گیری کرده‌ام.»

حمله احتمالی دلواپسان به دولت به خاطر تجاوز در مُلک سعودی ها
اعتماد در صفحه سوم خود به موضوع هتک حرمت زایران ایرانی خانه خدا در فرودگاه جده پرداخته و خبر از برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه امام صادق(ع) داده است.
تجمعی که با شعارهای«دولت روحانی، موضع انقلابی» و «مرگ بر آل سعود خائن» همراه بود و معترضان خواهان موضع‌گیری مسوولان در این خصوص بودند. این تجمع کنندگان همچنین به دلیل آنچه «عدم موضع‌گیری صریح و اقدام قاطع» نامیدند، خواستار استعفای رییس سازمان حج و زیارت کشور شدند.
شایان ذکر است بسیاری از علاقمندان ارزش های اسلامی، چیزی از تجمعات مشابه در زمان دست درازی دیپلمات ایرانی در برزیل به چند دختر نوجوان آن کشور در سال ۱۳۹۱ و یا فضاحت فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ در سال ۱۳۸۷ به خاطر ندارند. امیدواریم این تجمع و درخواست استعفای رییس سازمان حج و زیارت دولت دکتر روحانی، فقط و فقط به خاطر عرق دینی و ملی و نه استفاده از هر موضوعی برای حمله به دولت در سال «همدلی دولت و ملت» باشد.

عراق جایی است که ما خون گریه می‌کنیم
این روزنامه در صفحه ۱۲ در گزارش کنفرانس خبری دیروز رؤسای جمهوری ایران و ترکیه، از قول اردوغان نوشته است: «عراق جایی است که ما خون گریه می‌کنیم، ٣۵٠کیلومتر مرز مشترک داریم و متاسفانه تاکنون ١٠٠هزار نفر بر اثر درگیری‌ها کشته شده‌اند و تاریخ و فرهنگ در آنجا از بین رفت. مشابه همین اتفاق در سوریه افتاد و حدود ٣٠٠هزار نفر مسلمان کشته شده‌اند و ما نمی‌دانیم در آنجا چه اشخاصی به دست چه کسانی کشته می‌شوند. بنده کاری به مسائل مذهبی ندارم، زیرا آنچه که برای من مهم است مسلمان و اسلام است. ما باید به عنوان یک مسلمان به مسائل نگاه کنیم. دین ما می‌گوید انسان اشرف مخلوقات است اما مشاهده می‌کنیم که در آنجا انسان‌ها همدیگر را می‌کشند؛ بنابراین با توجه به اینکه انسان دارای ارزش والایی است نباید به راحتی کشته شود.»

نظرمان برای عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها تاثیرگذار است
روزنامه ابرار که گاهی در انتخاب تیتر اصلی خود، سلیقه زیادی به خرج نمی دهد و امروز هم در اقدامی غیر حرفه ای، بخاطر اعلام بازپس گیری رای اعتماد به وزیر راه توسط تنها یک نماینده! در نطق میان دستور، تیتر اصلی خود را با عبارت «بازپس گیری رای اعتماد از وزیر راه» انتخاب کرده، در صفحه پنجم خود نظر نیروی انتظامی در خصوص حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی را از قول معاون اجتماعی این نیرو اینگونه بازتاب داده است:« حضور بانوان در استادیوم‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال به صلاح نیست اما اگر قانون به نتیجه برسد، ما آن را اجرا خواهیم کرد؛ ما در این خصوص نظر خود را داریم و نظرمان تاثیرگذار است، اما آنچه که قانون تصویب و ابلاغ کند را اجرا خواهیم کرد.»

سه روزنامه امروز با این عناوین اقتباسی روانه دکه ها شده اند:«ظریف و آیه فاستقِم کَما اُمرتَ»، «وحدت مراجع قم در تسلیت به سیدمحمد خاتمی»، «عراق جایی است که ما خون گریه می‌کنیم» و «نظرمان برای عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها تاثیرگذار است»بررسی مطبوعات/ چهارشنبه ۱۹ فروردین (۱)

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. منافقین از کفار بدترند. امام خمینی می‌گفت. شما را می‌گفت …

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.