از وزارت کشور، تکذیب؛ از معاون رئیس جمهوری، اصرار

روزنامه های تهران، امروز در کنار مطالب مربوط به تفاهم نامه هسته ای به پیام تسلیت رهبری به ارادتمندان آیت‌الله خاتمی، سفر اردوغان به ایران و حمله به یمن پرداخته اند.

قرآن در ایفای مسئولیت اجتماعی تبعیض جنسیتی ندارد
روزنامه اعتماد در کنار مطالب مربوط به تفاهم هسته ای که وفور آن ها در روزهای پس از توافق، طبیعی است، در صفحه 8، به روایت میزگردی تخصصی با عنوان «مشارکت سیاسی زنان در انتخابات؛ ضرورت‌ها وآسیب‌ها» با حضور سه فعال سیاسی زن پرداخته که در بخشی از آن و از قول «آذر منصوری» می خوانیم:« قرآن کریم به هیچ عنوان در بحث ایفای مسوولیت اجتماعی، تفکیک و تبعیض جنسیتی قایل نشده است. این نگاه مثبت قرآن در ١۴٠٠ سال پیش به موضوع حضور خانم‌ها در فضای اجتماعی بوده است.»

از وزارت کشور، تکذیب؛ از معاون رئیس جمهوری، اصرار
روزنامه آرمان در صفحه اول و چهار خود، در حالی از تکذیب مجوز ورود زنان به ورزشگاه ها از سوی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور اشاره کرده که ادعای تأیید طرح پیشنهادی وزارتخانه ورزش و جوانان برای حضور خانم‌ها و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور باتاب گسترده ای در روزنامه دیروز کشور داشت؛ در ادامه این مطلب اما از قول معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در یک گفت و گوی اختصاصی نوشته است:« شورای امنیت‌ملی با بسته پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان و معاونت زنان ریاست‌جمهوری برای ورود زنان به سالن‌های ورزشی موافقت کرده است. ورزش‌ها طبقه‌بندی شده و ملاحظات مختلف در نظر گرفته شده است. پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود؛ فعلا قدم‌به‌قدم باید جلو برویم»

زنگ خطری بی صدا برای فرزندان بی تعهد
آرمان در صفحه ۵ از قول رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر، خبر از رویدادی تاسف برانگیز داده و نوشته است: «۶۷درصد سالمندان کشور دارای فرزند بوده اما از سوی آنها رها شده‌اند که این یک زنگ خطر برای جامعه به‌شمار می‌رود.» فرحناز رافع همچنین خبر از اجرای طرح نیابت با شعار «داوطلبان همنشین سالمندان؛ هیچ سالمندی تنها نیست» در مدت تعطیلات نوروز ۹۴ داده و گفته: ۵۴۰۰ نفر از داوطلبان هلال‌احمر در کنار بیش از ۱۰ هزار سالمند و خانواده شهدا حضور یافته تا آنها نوروز را تنها نباشند.»

یک صفحه ی پر از پند
این روزنامه در صفحه «اخلاق»، یادداشت هایی با عناوین « خرید و فروش مهربانی ممنوع » به قلم محمد دهقانی‌زاده، « همدست شیطان در درون ما » نوشته فاطمه عسکریان، «مستحبی که خویشان در آن مقدمند» به قلم سمیرا باقری، « رابطه تقوا با نماز»، «اولین اقدام برای تغییرات عظیم»، « زندگی، هر روز بهتر از دیروز» و مطلب کوتاه «نشانه های انسان تنبل» منتشر ساخته است که در بخشی از مطلب « همدست شیطان در درون ما » می خوانیم: «انسان باید از درون به خود نهیب بزند تا نهیب بیرون را بشنود. تنها شنیدن یک بار نهیب بیرونی کار آمد نیست؛ باید آن واعظ درون آن نهیب را در زمان و مکان‌های خاص بازگو کند تا فرد بتواند از آن استفاده کند. علاوه بر این تا زمانی که فرد خود را نهیب نزند، اگر کسی به او نهیب بزند احساس می‌کند فرد مقابل در اشتباه است و جایی برای نهیب زدن نیست اما زمانی که خود را از درون نهیب بزند جایی برای نهیب دیگران می‌بیند و آن را می‌پذیرد.»

شنیده ای کوتاه و کلکسیونی از ابهامات
آرمان در ستون «شنیده ها» و از قول «انصاف نیوز» از بستری شدن «آیت‌الله نکونام» در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داده و نوشته است: «شنیده شده که آیت‌الله محمدرضا نکونام در پی وخامت اوضاع جسمی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.
به گزارش انصاف‌نیوز روز شنبه در پی وخامت وضع جسمی و با توصیه پزشکی، وی را در بیمارستان بستری کردند. این استاد حوزه علمیه اسفندماه سال گذشته دچار سکته مغزی شد.»
تابناک در روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ نوشته بود:« برخی منابع خبری گزارش دادند روز پنج‌شنبه (۱۴ دی ۱۳۹۳)یکی از مدرسان درس خارج فقه حوزه علمیه قم به نام آیت‌الله محمدرضا نکونام در قم بازداشت شد.»۱
همان سایت در مطلبی که ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ منتشر ساخته بود، تیر زده و ادامه داده است:«پسر آیت الله ضرب و شتم پدر را تکذیب کرد. محمدمهدی نکونام، فرزند آیت الله محمدرضا نکونام، در توضیحی کوتاه، ضمن تکذیب آنچه «حرفهای بی‌مورد» دربارهٔ پدرش می‌خواند، ابراز امیدواری کرد که مساله پیش آمده «به زودی برطرف» شود. متنی که در سایت آیت الله نکونام به نقل از فرزند وی منتشر شده در پی می‌آید؛
«حرف‌های بی‌موردی که در سایت‌ها نسبت به پدر بنده حضرت آیت الله نکونام زده شد، هیچ کدام درست نبوده و ایشان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ویژهٔ روحانیت مراجعه نمودند و برخورد‌ها بسیار خوب بوده است و انشاء الله به زودی برطرف می‌شود». وی با اشاره به جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: دشمن برای اینکه بتواند به اهداف مذکور ضربه وارد کند از تمام تجربه، تخصص، دانش، اقتصاد، نفوذ سرویس‌های جاسوسی و… استفاده می‌کند.»۲
سایت جماران در ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ و به نقل از تابناک، خبر آزادی وی را چنین انعکاس داد:«آیت الله محمدرضا نکونام که از مدتی پیش بازداشت بود، دیروز (۲۵ اسفند۱۳۹۳) آزاد شد.
به گزارش جماران، این استاد حوزه علمیه قم که از یازدهم دی ماه در زندان بود و علت بازداشت وی اعلام نشده بود، از قم به بیمارستانی در تهران منتقل شده است.»۳
همچنین در تابناک ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ می خوانیم:« آیت‌الله محمدرضا نکونام مرخص شد. محمدرضا نکونام مشهور به آیت الله نکونام، از اساتید حوزه علمیه قم که از مدتی پیش بازداشت بود، دیروز (دوشنبه۲۵ اسفند۱۳۹۳) از زندان به مرخصی رفته و پس از طی شدن دوره مرخصی به زندان باز خواهد گشت. در روزهای گذشته نیز فرزند وی از روند بررسی پرونده پدرش، ابراز رضایت کرده بود.»۴
آن طور که به نظر می رسد، در اخبار فوق و تاریخ های ذکر شده، ابهاماتی در خصوص بازداشت، اتهام، مرخصی، آزادی، سکته و انتقال نامبرده به تهران وجود دارد و در سایت وی نیز به هیچ یک از این موارد پرداخته نشده است.
شایان توجه است که تابناک در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ در خبری از قول آیت الله نکونام نوشته بود:«وقتی کلیه‌فروشی هست، حج جایز نیست» در این خبر که به نقل از انصاف نیوز و ایسنا در تابناک منتشر شده می خوانیم:«آیت‌الله محمدرضا نکونام چهارشنبه گذشته در درس خارج فقه خود در مدرسه فیضیه قم با تاکید بر لزوم توجه به محتوای اسلام برای استقرار حکومت اسلامی گفت: در جامعه اسلامی باید به دنبال اجرای عدالت و رفع ظلم باشیم و الا با ظاهرسازی اسلامی و پخش همزمان اذان و نماز در سراسر جامعه و برافراشتن گلدسته و گنبد نمی‌توان به جامعه اسلامی رسید.»۵

۱. http://tabnak.ir/fa/news/۴۶۴۲۸۷
۲. http://tabnak.ir/fa/news/۴۷۳۵۱۶
۳. http://www.jamaran.ir/fa/n۷۸۶۴۱/
۴. http://tabnak.ir/fa/news/۴۸۴۵۲۰
۵. http://tabnak.ir/fa/news/۳۴۶۲۹۵

روزنامه های تهران، امروز در کنار مطالب مربوط به تفاهم نامه هسته ای به پیام تسلیت رهبری به ارادتمندان آیت‌الله خاتمی، سفر اردوغان به ایران و حمله به یمن پرداخته اند.بررسی مطبوعات/ دوشنبه 17 فروردین(1)

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.