درخواست پاپ برای اتحاد جهانی مذاهب علیه تخریب محیط‌ زیست

پاپ از همه مذاهب دنیا خواست علیه تخریب و نابودی محیط زیست متحد شوند.

رویترز نوشت: پاپ فرانسیس امروز یکشنبه گفت: اتحاد همه مذاهب جهانی در مقابله با ویرانگری وحشیانه محیط زیست ضروری است. کاردینال «پیترو پارولین» وزیر امور خارجه، پیام پاپ را به جای او قرائت کرد.

پاپ 86 ساله قصد داشت در افتتاحیه غرفه ایمان در کنفرانس آب و هوا C0P28 در دبی شرکت کند، اما التهاب ریه او را مجبور کرد در واتیکان بماند.

پاپ فرانسیس گفت: «مذاهب به عنوان صدای وجدان بشریت، به ما یادآوری می‌کنند که ما مخلوقات محدودی هستیم که به بی‌نهایت نیاز داریم؛ از آنجایی که ما واقعاً فانی هستیم، محدودیت‌های خود را داریم، و محافظت از زندگی همچنین مستلزم مخالفت با توهم درنده‌خوی قدرت مطلق است که سیاره ما را ویران می‌کند.».

رهبر کاتولیک‌‎های جهان افزود: ادیان نیاز دارند فوراً به خاطر محیط زیست وارد عمل شوند، اعضای خود را به سبک زندگی هوشیارانه و برادرانه به جای شیوه های اسراف آمیز آموزش دهند و برای بازگشت به تفکر فردی عظمت طبیعت تلاش کنند.

پاپ که بارها به مسئله فقر در دنیا پرداخته این بار نیز گفت: «دنیای فقیر از نظر تفکر، جهانی از نظر روحی آلوده خواهد بود، جهانی که به دور انداختن مردم و تولید زباله ادامه خواهد داد.»

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.