تشکیل شورای مسلمانان در غنا برای ترویج وحدت و توسعه

شورای مسلمانان منطقه شمال غنا در راستای ترویج وحدت بین مسلمانان و توسعه تشکیل شد.

به گزارش Ghanaian Times، این شورای ۲۹ نفره مسلمانان متشکل از اعضایی از حوزه‌های مختلف دینی و علمی بوده و هدف آن ترویج وحدت بین مسلمانان و نیز سایر ادیان در غنا تعریف شده است.

شانی الحسن سیبو (Shani Alhassan Saibu)، وزیر استان شمالی غنا که به نمایندگی از معاون رئیس جمهور این کشور در مراسم افتتاحیه این شورا حضور داشت، از اعضای شورا خواست تا در انجام وظایف خود صادق باشند.

سیبو آنها را موظف کرد تا با تمام فرقه‌های اسلامی در منطقه و سایر سازمان‌های دینی برای ترویج وحدت و توسعه همکاری کنند.

وی تصریح کرد: گشایش این شورا بدون شک به ارتقای همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و غیرمسلمانان در منطقه کمک خواهد کرد. ایجاد مراکز راهنمایی و مشاوره توسط شورا برای رفع نیازهای اجتماعی، اخلاقی، دینی و … مسلمانان، به رفع فقدان مشاوره اکثریت جوانان ما که به اشکال مختلف درگیر رذالت و بدرفتاری شده‌اند، کمک خواهد کرد.

وی گفت: ایجاد نهادها و شوراهایی با این ماهیت نه تنها به نفع آن گروه‌های امت اسلامی است، بلکه به نهادها و دیگر سازمان‌های جامعه مدنی که از دولت برای حفظ این همزیستی مذهبی و صلح حمایت کرده‌اند، کمک می‌کند.

به گفته مسئولان این شورا، هدف از تأسیس این شورا ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و غیرمسلمانان، ایجاد مراکز راهنمایی و مشاوره در راستای رفع نیازهای اجتماعی، اخلاقی، دینی، ارتقای کیفیت آموزش و مهارت‌آموزی جوانان مسلمان است. ترویج پژوهش در الهیات اسلامی و همکاری با مقامات اداری و سنتی برای توسعه، حفظ نظم، صلح و قانون از دیگر اهداف این شورا تعریف شده است.

عیسی الحسن ابوبکری، رئیس این شورا هم در سخنانی گفت: این شورا به عنوان مکانی برای همه مسلمانان و مذاهب اسلامی استان منطقه شمالی عمل خواهد کرد و به ترویج درک بهتر اسلام از طریق تعالیم و یادگیری مبانی و آموزه‌های اسلامی که در قرآن و سنت تصریح شده است، خواهد انجامید.

ابوبکری به مردم مسلمان اطمینان داد که شورا در انجام وظایف خود صادق و شفاف خواهد بود و خواستار حمایت همه مسلمانان از کار این شورا برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف خود شد.

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۲,۴ میلیونی استان شمالی غنا مسلمان هستند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.