حمایت جمعیت الوفاق از سخنان پاپ فرانسیس

جمعیت الوفاق بحرین حمایت خود را از سخنرانی پاپ فرانسیس درباره نیاز بحرین به توقف تبعیض و رعایت حقوق بشر اعلام کرد.

به گزارش سایت النشره، جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور، در بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنرانی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درباره نیاز بحرین به اجرای مجموعه اصول و قواعد مربوط به آزادی‌ها، توقف تبعیض و رعایت حقوق بشر اعلام کرد.

این جمعیت در ادامه بیانیه خود آورد: ما از اظهارات پاپ فرانسیس تقدیر می‌کنیم، او بر لزوم تقویت برابری در حقوق، تضمین آنها و توجه به تمامی کسانی‌ که احساس می‌کنند در حاشیه جامعه هستند، همانند زندانی‌ها تاکید کرد و لغو مجازات اعدام و تضمین حقوق اولیه انسانی برای تمامی شهروندان را خواستار شد.

همچنین الوفاق تاکید کرد: ما با آنچه پاپ فرانسیس بیان کرد، موافقیم و خواستار اجرای طرحی جدی برای توقف تبعیض‌ و تحقق آزادی‌ها هستیم.

پاپ فرانسیس در سخنرانی تاریخی که در اولین سفر خود به بحرین داشت، مجموعه‌ای از ارزش‌ها و اصول مهم و ضروری انسانی مربوط به شرایط بحران‌زده سیاسی، حقوقی و انسانی در این کشور را ارائه کرد.

الوفاق در ادامه بیانیه خود آورد: ما صحت و عینیت آنچه را در این سخنرانی بیان شد، تایید می‌کنیم، البته واقعیت بسیار بدتر از این است و ما تاکید داریم این شرایط بحران‌زده همانگونه که پاپ فرانسیس خواستار شد، به اقدامی واقعی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.