درخواست نماینده تایوان از پاپ فرانسیس

فرستاده ویژه رئیس جمهوری تایوان در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان در جریان مراسم یادبود پاپ فرانسیس، از وی خواست تا برای تایوان دعا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واتیکان متحد دیپلماتیک اروپایی برای تایوان محسوب می‌شود و تایپه با نگرانی به بهبود روابط پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با چین می‌نگرد.

“چن چی‌ین-جن”، معاون سابق رئیس جمهوری تایوان و فرستاده ویژه تسای اینگ ون، رئیس جمهوری این جزیره در صفحه فیسبوکش نوشت که با استقبال گرم پاپ فرانسیس روبرو شد.

وی ادامه داد: من پیام‌های تسای اینگ ون را به پاپ منتقل کردم و از او خواستم تا برای مردم تایوان دعا کند. پاپ با لبخند به من پاسخ داد و گفت که در کنار صلح جهانی برای مردم تایوان هم دعا می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرد که این سفر ۹ روزه بیانگر دوستی نزدیک بین “دو کشور” است.

پاپ فرانسیس در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ به رویترز گفته بود، اگرچه توافق محرمانه و مورد مناقشه واتیکان با چین در مورد انتصاب اسقف‌های کلیسای کاتولیک ایده‌آل نیست، اما امیدوار است که این توافق در ماه اکتبر تمدید شود چراکه کلیسا دیدگاه بلندمدتی به این مساله دارد.

در قانون اساسی چین آزادی مذهب تضمین شده اما در سالهای اخیر دولت پکن محدودیت‌های شدیدی را علیه مذاهب در نظر گرفته و این مساله به چالشی برای حزب کمونیست این کشور بدل شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.