در خواست رییس جمهور کره جنوبی از پاپ برای سفر به کره شمالی

رئیس جمهوری کره جنوبی از پاپ فرانسیس خواست تا برای برقراری صلح در شبه جزیره کره به کره شمالی برود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز به درخواست مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی پاسخ مثبت داد و گفت اگر از سوی پیونگ یانگ دعوت شود تمایل دارد تا به این کشور سفر کند.

مون در جریان سفرش به واتیکان این پیشنهاد را به پاپ داد و گفت که سفر وی به کره شمالی یک اقدام مهم در برقراری صلح در شبه جزیره کره شمار می‌رود.

رئیس جمهوری کره جنوبی به پاپ گفت: اگر پاپ در زمانی که فرصتی پیش بیاید از کره شمالی بازدید کند، حرکتی برای صلح در شبه جزیره کره خواهد بود.

پاپ نیز با واکنش مثبت به این پیشنهاد پاسخ داد: اگر کره شمالی دعوت نامه ای را برای من ارسال کند، تمایل دارم تا برای برقراری صلح و کمک به همه شما به پیونگ یانگ بروم.

رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباره کرونا، تغییرات جوی و سایر مسائل مهم پرداختند.

هیچ پاپی تاکنون به کره شمالی سفر نکرده چون واتیکان هیچ رابطه دیپلماتیک رسمی با پیونگ یانگ ندارد.

پاپ همچنین خواستار برقراری صلح در شبه جزیره کره شده و پیشتر نیز تمایلش را برای سفر به کره شمالی ابراز کرده بود.

مون جائه این در جریان دیدار ۲۰۱۸ خود با پاپ دعوت لفظی از کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی را برای سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور به وی ابلاغ کرد و پاپ در آن زمان گفته بود که دوست دارد تا اگر پیونگ یانگ دعوت نامه‌ای رسمی برایش بفرستد، ‌به کره شمالی برود اما با وجود بن بست گفتگوها بین کره شمالی و واشنگتن، هنوز هیچ پیشرفتی در این باره حاصل نشده است.

مون جائه این روز پنجشنبه برای دیدار با پاپ و حضور در نشست رهبران گروه ۲۰ وارد رم شد.

وی در یک مراسم خصوصی هدیه‌ای را به پاپ داد که یک صلیب صلح ساخته شده از سیم خاردارهای منطقه غیرنظامی شده بین دو کره است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.