کتاب «سیدجمال الدین اسدآبادی» منتشر شد

کتاب «سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی» نوشته محمدجواد صاحبی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کتاب « سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی » نوشته محمدجواد صاحبی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۳۸۴ صفحه به چاپ رسید .
رشد و شکوفایی تمدن نوین باختر و هجوم نظامی، سیاسی و فرهنگی کشورهای اروپایی و شرق اسلامی در آغاز قرن نوزدهم میلادی واکنش روشنفکران مسلمان را برانگیخت و آنان را به بازیابی هویت فرهنگی و ملی خویش واداشت .
در این هنگام جنبشی معروف به « احیای نهضت فکر دینی » با پیشگامی سید جمال الدین اسد آبادی برای اصلاح جامعه اسلامی و زدودن پیرایه ها و بازگشت به گوهر دین شکل گرفت که در پی روشن کردن موضع اسلام در برابر علوم جدید، مبارزه با استعمار خارجی و ستیز با استبداد داخلی بود .
نگارنده در این مجموعه بر آن بوده است تا گزارشی کامل از شرح حال آثار و افکار این مصلح مسلمان را در اختیار خواننده قرار دهد .
از این رو ، همه گزارش های معتبر را گردآوری کرده و از میان آن‌ها دقیق‌تر این اقوال را برگزیده و با پرهیز از تکرار طبق تقویم تاریخ، سامان داده است .
کتاب «سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی» از هشت بخش تشکیل شده و نگارنده محترم در هر بخش یک قسمت از زندگانی این مصلح مسلمان را مورد توجه و بررسی قرار داده است .
در بخش اول تا چهارم این کتاب «از کودکی تا بزرگسالی»، « از سیاحت تا سیاست»، «از اندیشه تا عمل » و «از شرق تا غرب» سید جمال الدین اسدآبادی بررسی شده است .
همچنین نویسنده محترم در بخش های پنجم تا هشتم نیز « طلوع دوباره از غرب »، « سیاست و دیانت »، « از آسیا تا اروپا » و « غروب در مشرق » این مصلح مسلمان را مورد کاوش قرار داده است .
علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.